بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

دستگاه تصفیه آب خورشیدی



اگر شما امروز صبح که از خواب بیدار شدید توانستید به راحتی یک لیوان آب آشامیدنی، چای و ... بنوشید، بدانید که در دسته افراد خوش شانس کره زمین قرار دارید. چرا که آمار نشان می دهد یک هشتم جمعیت کره زمین، این قدر ها خوش شانس نیستند و نمی توانند به سهولت به یک لیوان آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشند.

 

تا آنجا که بررسی ها نشان می دهد 60 تا 80 درصد از بیماری های رایج بین مردمان مناطق محروم کره زمین از جمله کشور هند ناشی از استفاده از آب های آلوده به جای آب شرب سالم است.

 

راه های زیادی برای تصفیه آب های آلوده وجود دارد اما به مراتب برای جمعیت محروم هزینه بر بوده و مقرون به صرفه نمی باشد. یک کمپانی به نام Sarvajal یک دستگاه تصفیه کن خورشیدی به نام ATM طراحی کرده و به جمعیت محروم هند عرضه کرده است.

 

این دستگاه آب آلوده را به کمک فیلتر های نفوذی و اشعه فرا بنفش تصفیه می کند و انرژی مورد نیاز خود را از انرژی نور خورشید که در اغلب نقاط کشور هند به وفور یافت می شود تامین می کند. هر منطقه برای داشتن این دستگاه کافی است که پیش پرداختی را به کمپانی بپردازد و دستگاه را تحویل گرفته و در محل مد نظر نصب کند.

 

باید گفت که این کمپانی در زمینه ارائه تسهیلات سلامت و بهداشت به مردم هند بسیار فعال بوده و تا کنون 120 امکان و خدمت بهداشتی متفاوت به 60 هزار نفر جمعیت این کشور ارائه کرده است. این در حالی است که بهره بردن از این خدمات برای هر خانوادی هندی تنها 3$ در ماه هزینه در بر دارد.

 

حتی ارائه پشتیبانی محصولات نیز از سوی این شرکت به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد و ساکنین نقاط دور افتاده که امکان استفاده از شبکه لوله کشی آب شرب شهری را ندارند می توانند بدون دغدغه خاطر با کمترین هزینه سالمترین آب آشامیدنی را در اختیار داشته باشند.

 

پایین بودن هزینه ارائه این خدمات به منبع تامین انرژی دستگاه یعنی خورشید برمی گردد. این نشان می دهد که با نگاهی دقیق به اقلیم محیط زیست و به کار گیری خلاقیت می توان مشکلات بزرگی از زندگی را حل کرد تا رفته رفته همه بتوانند سهمی یکسان از زندگی داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد