بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

تصاویر و اتفاقات جالب دنیای وحش در سال گذشته


دنیای حیوانات و حیات وحش در سال گذشته با اتفاقات جالبی همراه بود که شکارچیان حرفه ای عکاسی در طبیعت موفق شده بودند لحظاتی دیدنی از این صحنه ها را در قاب دوربین خود جاودانه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سال 1389 سالی مملو از تصاویر دیدنی و شگفت انگیز در دنیای حیوانات و حیات وحش بود.

در این سال عکاسان طبیعت با نفوذ در عمیقترین و بکرترین نقاط دنیا موفق شدند بخشی از لحظات زندگی روزمره حیوانات را به تصویر بکشند. همچنین عکاسان غیرحرفه ای نیز به طور اتفاقی از صحنه هایی تماشایی که حیوانات پیرامون آنها خلق کرده بودند عکسبرداری کردند.

مرغی که فکر می کرد پنگوئن است

 سال گذشته یک کشاورز چینی خبر داد که در مزرعه خود مرغی دارد که فکر می کند پنگوئن است و به همین علت همانند پنگوئنها به صورت قائم راه می رود. نام این مرغ مجنون "مامبل" است که در یک مرزعه واقع در "ژیانگسو" در شرق چین زندگی می کند.

مامبل نام پنگوئن قهرمان کارتون "خوش قدم" است. این پنگوئن به خاطر ویژگی خاصی که در حرکت دادن پاهایش داشت توانست با انجام حرکات ویژه ای با انسانها ارتباط برقرار کند.

 

 


 یک کوسه فیلی به طول پنج متر

 اواخر سال گذشته یک کوسه فیلی جوان به طول حدود پنج متر در بندر "تارانتو" در جنوب ایتالیا مشاهده شد که این کوسه یکی از گونه های در معرض خطر انقراض است. این جانور دریایی در سن بزرگسالی می تواند به طول 9 تا 10 متر و وزن متوسط بین 3 هزار و 500 تا 4 هزار و 500 کیلوگرم برسد.

 پشت این کوسه جوان به رنگ خاکستری تیره و رنگ شکم آن روشن تر است. پوزه دراز خرطومی، یک دهان بسیار بزرگ و آرواره ای پوشیده از تعداد زیادی دندان کوچک از دیگر ویژگیهای این کوسه فیلی است.

 این کوسه بزرگ با وجود جثه عظیمی که دارد تنها از پلانکتونها (جانوران تک سلولی دریایی) تغذیه می کند و مهاجرتهای فصلی طولانی انجام می دهد.

 

 

 

برف بازی حیوانات

در زمستان گذشته و با فرا رسیدن فصل سرما و بارش برف، چندین گزارش تصویری بسیار دیدنی از باغ وحشهای سراسر دنیا منتشر شد که ثابت می کرد حیوانات شیفته برف بازی هستند و از این کار لذت می برند.

 

 

 

جانور اسرارآمیزی که از 60 سال پیش منقرض شده بود

سال گذشته گروهی از جانورشناسان انگلیسی موفق شدند از پستاندار اسرارآمیز شب بیداری تصویربرداری کنند که از 60 سال قبل تصور می شد منقرض شده است. این حیوان "بوزینه باریک" با عنوان علمی Loris tardigradus nycticeboides نام دارد.

 

 

 

ماهیانی که دست دارند

در سال 89 گونه جدید از ماهیانی که به جای باله دست دارند و از آن برای راه رفتن به جای شنا کردن استفاده می کنند به لیست گونه های جدید جانوری در جهان افزوده شد. 

 

  

 

نهنگی با دم کج

 سال گذشته تصاویر شگفت انگیزی از یک نهنگ کوهان دار عجیب که مشغول شنا در سواحل هاوایی بود منتشر شد که نشان می داد این حیوان از بدشکلی ستون فقرات رنج می برد.

 

 

 

 پنهان کاری حیوانات

 یک استاد عکاسی زیستی 27 ساله انگلیسی به نام الکس هاید، در سال گذشته تصاویر شگفت انگیزی از حشرات و حیواناتی که خود را در طبیعت استتار می کنند تهیه کرد.

 

 

الاغی با پاهای گورخری

مرداد ماه گذشته یک کره الاغ عجیب که پاهای آن همانند پاهای گورخر راه راه است در یک مرکز حفاظت از حیات وحش در "داولونگا" واقع در کانادا متولد شد. این کره الاغ عجیب به عنوان یک گونه نادر از "زدانک" (Zedonk) معرفی شد.

زدانکها" گونه غیرمعمولی بین الاغها و گورخرها هستند. این کره زدانک جدید از یک پدر گورخر و یک مادر الاغ متولد شد.

 

 

 

جشن تولد خرس پاندا با کیک بزرگ یخی

 پانداها دوست داشتنی ترین پستانداران دنیا هستند. در این راستا تابستان گذشته مقامات باغ وحشی در هنگ کنگ جشن تولد پنج سالگی یک خرس پاندای محبوب خود که "یینگ یینگ" نام دارد را با یک کیک بزرگ یخی برگزار کردند.

 

 

 

نجات بچه خرسی که 10 روز سرش در ظرف آب گیر کرده بود

 یک بچه خرس 6 ماهه به همراه مادر و برادرش در جنگل ملی اوکالا در فلوریدا زندگی می کند. تابستان گذشته  سر این بچه خرس بازیگوش به مدت 10 روز در یک مخزن پلاستیکی آب گیر کرد. به همین دلیل جنگلبانان نام این توله خرس را "جار- هد" (سر- مخزنی) گذاشتند. سرانجام جنگلبانان این پارک با همکاری نمایندگان کمیسیون محافظت از حیات وحش این بچه خرس را پیش از آنکه از گرسنگی و تشنگی بمیرد نجات دادند.

 

  

 

تمساح نارنجی

 فلوریدا به خاطر داشتن باغهای پرتقال خود شهرت داد. سال گذشته یک زن آمریکایی ساکن در شهر "ونیز" واقع در فلوریدای آمریکا موفق شد از یک نمونه تمساح تصویربرداری کند که به رنگ پرتقالهای فلوریدایی کاملا نارنجی است.

 

  

 

رژه پنگوئنها

دی ماه گذشته تصاویری جدید از رژه پنگوئنها منتشر شد. یک عکاس انگلیسی به نام "نیک گاربات" که علاقه بسیار زیادی به سوژه "پنگوئنها" دارد با سفر به یک جزیره بسیار دور از جورجیای جنوبی واقع در جنوب اقیانوس اطلس در میان یک کلونی بسیار بزرگ شامل 250 هزار پنگوئن رفت و از نزدیک با این پرندگان آرام جنوبی دوست شد و توانست تصاویری بسیار دیدنی از این پنگوئنها تهیه کند. 

 

 

بچه خرس خجالتی که با دیدن دوربین غش کرد

 آذر سال 89 تصویری در وب منتشر شد که کاربران اینترنت را شیفته خود کرد. این تصویر مربوط به یک توله خرس قطبی کمروی ساکن باغ وحش مسکو بود. این توله خرس زمانی که فهمید یک عکاس مشغول عکس گرفتن از آن است از خجالت روی زمین افتاد و صورت خود را با دست پوشاند.

 

 

 

یک نمونه زال از نماد المپیک 2000 سیدنی

پاییز گذشته گروهی از فعالان حیات وحش در استرالیا برای اولین بار دو نمونه از پرنده "کوکابورا" یا همان نماد بازیهای المپیک سیدنی 2000 را یافتند که زال بودند.

 

 

ستاره دریایی به شکل تخم مرغ نیمرو

در سال 89 نوعی ستاره دریایی عجیب که کاملا شبیه به یک تخم مرغ نیمرو ویژه صبحانه است با موفقیت در اسارت متولد شد. 

 

 

کبوتری که تنها شانس زندگی را فدای تماشای طبیعت کرد

سال گذشته یک عکاس خوش ذوق به نام پل منسفیلد موفق شد در پارکی در لندن از لحظات بلعیده شدن یک کبوتر توسط پلیکان و تنها شانس فرار آن تصاویر شگفت انگیزی تهیه کند. در این صحنه دیدنی، یک پلیکان حریص یک کبوتر بیچاره را با نوک بزرگ خود شکار کرده و شروع به بلعیدن می کند. ناگهان کبوتر برای چند ثانیه فرصت فرار پیدا می کند اما به سادگی داخل نوک پلیکان می نشیند و از مناظر اطراف لذت می برد. به این ترتیب تنها شانس فرار خود را از دست می دهد و خورده می شود.

 

 

 

پایان زندگی شامپانزه سیگاری در سن 52 سالگی

 در سال 89 چارلی شامپانزه سیگاری ساکن باغ وحشی در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی در سن 52 سالگی مرد. چارلی با وجود عادت بد سیگار کشیدن از آسیبهای ریوی زیادی رنج می برد اما توانست 10 سال بیشتر از سن متوسط همنوعان خود عمر کند. 

 

 

 

بازی یک گوریل با کنسول بازی نینتندو

 تابستان گذشته تصاویری مربوط به یک گوریل ساکن باغ وحش سانفرانسیسکو در آمریکا منتشر شد که این حیوان را مشغول بازی با یک کنسول بازی "نینتندو دی. اس" نشان می داد. این گوریل ماده که "باوانگ" نام دارد کنسول بازی را از یک بازدیدکننده گرفت و به همراه "هاسانی" فرزندخوانده 20 ماهه خود شروع به بازی با آن کرد.

 

 

پیرترین مامان در دنیای پرندگان

 اواخر سال گذشته گزارشی تصویری از یک مرغ دریایی منتشر شد که نشان می داد این پرنده با وجود داشتن حداقل 60 سال سن همچنان به تخمگذاری و به دنیا آوردن جوجه ادامه می دهد. 

  

 

لبخند بچه قورباغه در مقابل دوربین میکروسکوپ

 در آخرین روزهای سال 89 "دیوید اسپیرز" در آزمایشگاه خانگی خود در "سامرست" با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی پرقدرت از یک بچه قورباغه عکس گرفت. نکته جالب اینجاست که این بچه قورباغه 14 روزه در مقابل دوربین این میکروسکوپ لبخند زد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد