بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

پرچمدار اندرویدی ها: با گلکسی نکسوس آشنا شوید


Galaxy Nexus

این تلفنی است که مدت ها منتظر معرفی اش بودیم. همان گوشی که معرفی اش به احترام استیو جابز به تاخیر افتاد و قرار بود یک نمایشگر خمیده داشته باشد. اینجا یک تلفن هوشمند غول پیکر ۴.۶۵ اینچی در مقابل شما است که دارای یک نمایشگر از نوع HD Super AMOLED است.

از آنجایی که این تلفن پرچمدار اندرویدی ها و تلفن گوگلی رسمی به حساب می آید اولین تلفنی است که با نسخه ۴ اندروید وارد بازار خواهد شد بنابراین می توانید طعم بستنی حصیری را روی آن بچشید. بله گوگل اعلام کرده که بستنی حصیری نسخه ۴ اندروید لقب خواهد گرفت.

رزولوشن صفحه نمایش 1280 در 720 است و یک پردازشگر دو هسته ای 1.2 گیگاهرتزی گلکسی نکسوس را همراهی می کند. به همراه دوربین ۵ مگاپیکسلی با فلش ال ای دی و دوربین جلویی ۱.۳ مگاپیکسلی و البته فیلمبرداری 1080p.

چیپ NFC را هم که دیگر باید روی بیشتر گوشی های اندرویدی منتظرش باشیم. پس اینجا هم وجود دارد و بلوتوث 3.0 و وای-فای هم که این روزها همه جا پیدا می شود. حسگرها شامل شتاب سنج، قطب نما، ژیروسکوپ، بارومتر و proximity هستند.


روی آن ۱ گیگابایت رم پیدا می کنید و حافظه داخلی در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایت خواهد بود. اما اگر سراغ اصل ماجرا یعنی خود بستی برویم گوگل می گوید اندروید 4.0 حس و ظاهر کاملا جدیدی پیدا کرده و با گوگل پلاس و امکانات NFC به خوبی ترکیب شده است.

در تلفن جدید شما می توانید گوشی را با امکان تشخیص چهره توسط دوربین از حالت قفل خارج کنید و امکانی به نام Beam با کمک NFC به شما اجازه می دهد به سرعت صفحات وب، اپلیکیشن ها و ویدیو را با دوستان تان تبادل کنید.

هنوز قیمت و زمان ارایه گلکسی نکسوس به بازار اعلام نشده است اما می توانید مشخصات فنی آن را با موتورولا Droid RAZR که آن هم ساعتی پیش معرفی شد در این عکس مقایسه کنید:

galaxy-razr.jpg


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد