بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

ترکیب نمایشگر لمسی و صدا: چه چیزی صفحه را لمس می کند؟

نمایشگرهای لمسی فعلی فقط می دانند که کدام نقطه شان را لمس کرده اید و این موضوع آنها را محدود می کند. اما آنها نمی دانند که چه چیزی و چگونه آنها را لمس کرده است. بنابراین محققین دانشگاه کارنگی ملون در حال ابداع سیستم جدیدی هستند تا نمایشگرها بدانند چه چیزی آنها را لمس می کند.

در این روش که نامش را TapSense گذاشته اند آنها یک میکروفون حساس را هم به نمایشگر لمسی اضافه کرده اند که با دقت به صداها گوش می کند. حالا نمایشگر شما می تواند بین صدای لمس با نوک انگشت، تماس با ناخن و ضربه زدن تفاوت قایل شود و بنابراین می تواند نسبت به هر کدام از آنها واکنش مناسبی داشته باشد.

از آنجایی لمس کردن های متفاوت صداهای متفاوتی ایجاد می کند، هر کدام از آنها می تواند برای یک کاربرد به خصوص به کار برود. مثلا می توان از «تق تق» زدن با پشت انگشت (مانند در زدن) برای باز کردن منوی ها استفاده کرد. یا در اپلکیشن های طراحی با ضربه زدن توسط ناخن بین قلم های مختلف جابجا شد و… می بینید که در عمل این میکروفون اضافه شده قابلیت های فوق العاده ای به تلفن هوشمند یا تبلت تان اضافه می کند.

البته فعلا این یک کار تحقیقاتی است و برای اجرایش نیاز به میکروفن های خارجی است. چرا که میکروفن های نصب شده روی تلفن های هوشمند برای تماس های صوتی طراحی شده اند. اما به راحتی می توان میکروفن هایی به تلفن ها اضافه کرد که مخصوص ثبت صداهای روی نمایشگر طراحی شده اند و می توان کاری کرد که انواع صداهای مختلف برای بدن و ابزارهای مختلف (مثلا قلم های متفاوت طراحی) را شناسایی کنند.

در این صورت استفاده از تلفن های هوشمند مان راحت تر و سریع تر از قبل خواهد شد و می توانیم آنها را هوشمند تر هم بدانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد