بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

پایان شایعات نوکیا، رونمایی از لومیا 800 پسر بزرگ انبه خور


بالاخره انتظار به پایان رسید، نوکیا گل سرسبد موبایل های هوشمندش را رونمایی کرد و لبخند را به چهره موبایل دوستان آورد. البته چندان جای شگفتی نبود، زیرا همانگونه که در شایعات آمده بود ، این تلفن همراه هوشمند لومیا 800 نام داشته و کاملا شبیه برادر بزرگتر خود، نوکیا N9 است. این موبایل که نوکیا نام «اولین ویندوز فون واقعی» را به آن اعطا کرده، دارای پردازنده ۱.۴ گیگاهرتزی و رم ۵۱۲ مگابایتی بوده و بدنه آن همانند N9 از پلاستیک پلی کربنات مستحکم با همان ضخامت ۱۲.۱ میلیمتری است.




گوشه های آن در بالا و پایین نازک شده اند ، که باعث می شود ظاهر شیک تری پیدا کرده و نازک تر از حالت واقعی به نظر برسد. در بالای آن لوگوی نوکیا به چشم می خورد و از زیر لوگو صفحه منحنی ClearBlack AMOLED آن آغاز می شود. این صفحه ۳.۷ اینچی، چند لمسی بوده و رزولوشن آن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل است. در پشت آن هم می توانید شاهد یک دوربین هشت مگاپیکسلی با لنز کارل زایس باشید.

Lumia 800 دارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بوده و علاوه بر آن به ۲۵ گیگابایت فضای SkyDrive رایگان مایکروسافت و همچنین Nokia Drive و Nokia Music مجهز است‫.‬ وقتی هم به درون این موبایل هوشمند می نگریم، در صفحه چهار گوش پیش روی تان ویندوز فون مانگو با کرشمه فراوان لم داده و در حال دلبری از کاربران لومیا ۸۰۰ است. اما جالب ترین نکته عدم پشتیبانی این گوشی از تکنولوژی NFC (بر خلاف N9) است.


nokia-lumia-800_narenji.jpg

این زیبای ۱۴۲ گرمی در سه رنگ مشکی، سبز آبی و قرمز متمایل به صورتی عرضه می شود. باتری درونی آن (که قابل تعویض هم نیست)، امکان مکالمه تا ۹.۵ ساعت و استند بای تا ۳۳۵ ساعت را دارد. البته تا ۷ ساعت فیلم یا ۵۵ ساعت موسیقی هم پخش می کند.

دوربین هشت مگاپیکسلی آن با قابلیت فیلمبرداری اچ دی، دارای دهانه روزنه f2.2 است که برای محیط های با نور کم بهینه سازی شده است. به نظر می رسد که تا حد بسیار زیادی شبیه همان دوربینی است که روی N9 شاهد آن بودیم. به قول نوکیا «دوربینی برای مردم معمولی و کار در شرایط معمولی»

خبر خوب هم اینکه علاقمندان می توانند از همین الان این موبایل هوشمند را با قیمت تقریبی ۵۸۵ دلار پیش خرید کنند. تاریخ عرضه آن برای کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و انگلیس، اول نوامبر اعلام شده است. همچنین قبل از پایان سال جاری به بازارهای هنگ کنگ، هند، روسیه، سنگاپور و تایوان راه خواهد یافت.

حال باید منتظر اعلام نظر نوکیا ایران، برای زمان ورود این زیبای خوشمزه به بازار ایران باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد