بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

عکسهای کاملاً واقعی که فتوشاپی به نظر میرسند

می خواهیم تعدادی عکس حیرت انگیز را به شما نشان دهیم که به هیچ وجه با فتوشاپ یا هر گونه برنامه ادیت تصویر ویرایش نشده اند و کاملاً واقعی هستند. شاید وقتی برای اولین بار به تصاویر نگاه کنید اصلاً باور نکنید که این تصاویر واقعی باشند اما با خواندن توضیحات نظرتان تغییر می کند.

 

1-    پله برقی از جهنم!
در نگاه اول به نظر می رسد که جهنم به زمین آمده و یک پله برقی از درون آن به زمین احداث شده است! اما در حقیقت عکس پایین یکی از تقریباً صد ایستگاه زیرزمینی در استوکهولم سوئد است که در آن سقف و دیوار ها صخره های طبیعی بوده و نیمه کاره رنگ شده است.

 

 
 


 

 

2-    اولین اسمی که آدم فضایی ها می بینند…

بله این عکس واقعاً یک عکس فضاییست که از یک سری حروف کنده کاری شده روی سطح زمین است که در ابوظبی امارات متحده عربی برای انتقال آب به کار گرفته شده است. شیخ حمد بن حمدان آل نهیان یکی از شیخ های ثروتمند ابوظبی برای جاودانه کردن نام خود مبلغ هنگفتی صرف این کار خارق العاده کرده است. در عکس دوم نیز می توانید از نمایی بالاتر این شاهکار را مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

3-    هر طور نگاه کنید گیج می شوید

به این تصویر حیرت انگیز نگاه کنید و سعی کنید دلیل تناقضات موجود در آن را کشف کنید. اگر این یک کره پوشیده از چمن است پس آدمهای واقعی در حال بازی کوچک روی آن چه می کنند؟

 

 

حال به عکس زیر نگاه کنید و متوجه می شوید این پارک حیرت انگیز در پاریس قرار دارد و با هنر پرسپکتیو عکاسی و البته ساختار منحصر به فرد این پارک این عکس اینگونه به نظر رسیده است.

 

 

 

4-    آیا زمین لرزه خط کش دارد؟

قبول داریم که باور طبیعی بودن این عکس نیز بسیار سخت است در این عکس که پس از زمین لرزه ای در ژاپن گرفته شده است جاده ای را می بینید که دقیقاً از روی خط کشی وسط جاده به دو نصف تقسیم شده است یک نکته حیرت انگیز دیگر هم وجود دارد که اگر به پایین عکس نگاه کنید متوجه می شوید که زمین از روی یک خط صاف بریده شده است. روزنامه ای که این عکس را منتشر کرده است نیز هیچ ایده ای درباره علت این حادثه نداشته است اما یکی از خوانندگان اظهار کرده است که چون سمت راست و چپ این جاده در دو نوبت ساخته و آسفالت شده است این امر زیاد هم بعید به نظر نمی رسد.

 

 

 

 

5-    وقتی حتی 8 متر برف مدرسه را تعطیل نمی کند!

عکس زیر بیشتر شبیه به تبلیغات روغن موتور یا تایر اتومبیل است اما این عکس هم واقعیست. این عکس متعلق به جاده Tateyama Kurobe در کوههای آلپ است که سالانه بیش از 20 متر بارش برف را شاهد هستند. این برش های دقیق هم توسط ماشین برف روب قدرتمند backhoe تولید شده است.

 

 

 

 

6-    اگر فتوشاپ نیست پس نقاشی است؟!

در نگاه اول قاطعانه می گویید که با یک تصویر کارتونی یا یک نقاشی زیبا طرف هستید اما از شما می خواهیم که دقیق تر نگاه کنید. اگر به تنه درختان و زمین نگاه کنید می توانید خودتان را قانع کنید که تصویر متعلق به تعدادی درخت خشک در زمینی برفی هستند اما پس زمینه نارنجی به هیچ وجه عاقلانه به نظر نمی رسد. پس زمینه مشخصاً آسمان نیست اما به گفته National Geographic پس زمینه نارنجی یک تپه شنی است که لکه های سفید رنگ خارهای خشک بر سطح آن هستند و رنگ نارنجی تند آن به سبب زمان غروب خورشید است و زمینی که برفی به نظر می رسد در حقیقت شنی است به سبب سایه به این رنگ درآمده است.

 

 

 

 

7-    این یک عکس قبل/بعد نیست

در نگاه اول این عکس ممکن است یک عکس تبلیغاتی برای نشان دادن توسعه یک شهر ظرف مدت معینی باشد اما این عکس متعلق به مرز امریکا و مکزیک است جایی که امریکا تا لبه مرز اقدام به ساخت و پیشرفت کرده است اما بخش مکزیک تقریباً دست نخورده مانده است.

 

 

 

8-    قایقی که تک چرخ زده است!

این عکس اتفاقی گرفته شده شاید شما را به تعجب وادارد چرا که قایق ها تک چرخ نمی زنند شاید یک موجود فضایی جلوی آن را بلند کرده است؟ اگر عکس واقعی است پس چرا سایه قایق در جلوی آن با خود قایق فاصله دارد؟ اما حتی برای این عکس توضیحی وجود دارد و در حقیقت این سایه ای که می بینید سایه قایق روی آب زلال نیست بلکه سایه قایق روی زمین کف دریاچه است و اگر به شناگران دقت کنید متوجه می شوید که خورشید دقیقاً از بالا می تابد.

 

 

 

 

9-زمین یا دفتر نقاشی؟

در نگاه اول زمین را مثل یک دفتر نقاشی یا یک اثر هنری می بینید که خطوط رنگی در آن منظره عجیبی را خلق کرده است. اما این خطوط رنگی در حقیقت هزاران گل لاله هستند که همه ساله در هلند می رویند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد