بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

آب کردن چربی‌های پهلو با این حرکات


بهتر است برای خلاص شدن از شر چربی‌هایی که در ناحیه پهلو جمع شده و عین دستگیره شده‌اند (!) و موقع پوشیدن لباس (حتی لباس‌های نه‌چندان چسبان) حسابی خودنمایی می‌کنند، زودتر فکری کنید تا بتوانید با خیال راحت لباس مورد علاقه‌تان را بپوشید.

بهتر است برای خلاص شدن از شر چربی‌هایی که در ناحیه پهلو جمع شده و عین دستگیره شده‌اند (!) و موقع پوشیدن لباس (حتی لباس‌های نه‌چندان چسبان) حسابی خودنمایی می‌کنند، زودتر فکری کنید تا بتوانید با خیال راحت لباس مورد علاقه‌تان را بپوشید. هرچه به چربی‌های انباشته بدن بیشتر بی‌توجهی کنید و هیچ فکری به حال‌شان نکنید، این چربی‌ها انباشته‌تر و متراکم‌تر شده و بافت‌شان بیش‌از‌پیش سفت می‌شود؛ بنابراین برای آب کردن‌شان باید مدت‌ها زحمت بکشید. پس حتی اگر اندام نسبتا متناسبی دارید، انجام حرکات ورزشی را از همین امروز شروع کنید تا بعدا پشیمان نشوید!




   کشیدن پهلوها
  •   روی زانوها قرار بگیرید و عضله‌های شکم‌تان را منقبض کنید، پشت‌تان کاملا صاف و کشیده و استخوان دنبالچه روبه پایین باشد. دست‌ها را 2 طرف لگن قرار دهید. پای چپ را به سمت چپ کشیده و کف پا را روی زمین قرار دهید تا زانوی‌تان رو به بالا قرار گرفته و انگشت شست و پاشنه روی زمین قرار گیرد.
  •  دست چپ را تا جایی که می‌توانید، از پهلو روی پای چپ، به سمت پایین بکشید. دست راست را بالای سر برده و به سمت چپ ببرید تا قفسه سینه‌تان به سمت بالا، در جهت سقف بچرخد. شکم‌تان را همچنان منقبض نگه دارید تا فشار از روی عضلات پایین کمرتان برداشته شود.
  •   به اندازه 5 تا 15 تنفس در همین حال بمانید، بعد به حالت اول برگردید و این حرکت را در سمت دیگر خود تکرار کنید.
  •   بین 3 تا 5 بار این حرکت را در هر سمت انجام دهید.
هشدار: برای انجام این حرکت، تا جایی که می‌توانید، خم شوید و به‌خودتان فشار نیاورید تا بدن‌تان به مرور به این حرکت عادت کند.




 خود را در آغوش بگیرید
  •   پاها را به اندازه 30 سانتی‌متر از هم باز کنید. با یک دم، با هر 2 دست خود را بغل کنید. حالا نفس را بیرون داده و بالاتنه خود را به سمت راست بچرخانید و سعی کنید از روی شانه راست، پاشنه پای چپ‌تان را ببینید.
  •   دوباره با یک دم، به حالت اول بچرخید و این‌بار با یک بازدم، به چپ چرخیده و مثل دفعه پیش، سعی کنید از روی شانه چپ، پاشنه پای راست خود را ببینید. دوباره با یک دم به حالت اول برگردید. خب حالا که دور اول تمام شد، این حرکت را تا 10‌‌بار تکرار کنید. کم‌کم تعداد دورها را تا 30 بار افزایش دهید و سعی کنید هر بار تنفس کاملی داشته باشید.
هشدار: اگر در ناحیه پایین کمرتان درد احساس می‌کنید، این حرکت را انجام ندهید.




 چرخش ستون فقرات
  •    یک پتو روی زمین بیندازید و به پشت روی آن بخوابید، بازوها را در طرفین کشیده و هم‌سطح شانه باشند؛ کف دست‌ها روی زمین قرار گیرد.
نکته: شانه‌های‌تان باید حین انجام حرکت روی زمین بمانند.
  •    کف پاها را روی پتو قرار داده و زانوهای‌تان را خم کنید.
  •    یک نفس عمیق بکشید. همزمان با بیرون دادن نفس، پاها را به یک طرف پایین آورده و سرتان را به سمت دیگر بچرخانید.
  •    همچنان آهسته و عمیق نفس بکشید. نفس خود را بیرون داده، پایین کمرتان را شل کرده و خود را بیشتر بکشید.
  •    این حرکت را در سمت دیگر هم تکرار کنید و بین 6 تا 8 بار در هر طرف انجام دهید.




 خم شوید و بچرخید
  •   صاف بایستید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده، پاها را طوری مقابل هم قرار دهید که پای راست رو به بیرون بوده و پای چپ موازی با آن قرار گیرد.
  •   با یک دم، بازوها را هم‌سطح شانه‌ها بالا بیاورید. حالا با یک بازدم، دست راست را از پهلو، در راستای پای راست پایین آورده تا به قوزک پای راست برسد.
  •   حالا به‌طور عادی تنفس بکشید و در همین حال بمانید. دست چپ باید بالای سرتان باشد یا در امتداد شانه چپ قرار گرفته باشد.
  •   حالا با یک دم به حالت اول برگردید. بعد همین حرکت را برای سمت چپ خود تکرار کنید.
هشدار: اگر از کمردرد رنج می‌برید، این حرکت را انجام ندهید.




   کشش به طرفین
  •   پاها را محکم روی زمین نگه دارید، شکم را سفت کرده، با فرو دادن یک دم دست‌ها را به جلو بیاورید. زانوی راست را خم کرده و شانه راست را به جلو بیاورید، بعد همزمان که پشت‌تان را صاف می‌کنید، پای‌تان را در سمت راست دراز کنید. 2 بار دیگر هم خم و راست شوید، بعد قفسه سینه را به جلو چرخانده و روی پای راست‌تان- که کشیده و صاف است- خم شوید. به اندازه 5 تنفس، در همین حال بمانید. بعد با یک نفس هر 2زانو را تا کرده و به حالت اول برگردید. یک‌بار تنفس و بعد، حرکت را در سمت چپ خود نیز تکرار کنید. این کار را بین 3 تا 10 دور انجام دهید.
این حرکت‌ها، علاوه‌بر پهلوها، بر عضلات شکم هم تاثیر می‌گذارند و باعث ورزیده شدن ماهیچه‌های شکم نیز می‌شوند.




 نشسته، بچرخید
  •  روی زمین بنشینید و پاها را در مقابل خود دراز کنید، باسن خود را روی یک پتو قرار دهید. زانوها را خم کرده، کف پاها را روی زمین گذاشته، پای راست را از پهلو به طرف راست گذاشته و پای چپ را از پهلو، زیر پای راست قرار دهید. قسمت بیرونی پای چپ را روی زمین قرار داده، پای راست را روی پای چپ گذاشته و کف پای راست را در قسمت خارجی لگن چپ، روی زمین بگذارید. زانوی راست باید مستقیم رو به سقف باشد.
  •  نفس خود را بیرون داده، به سمت داخل ران راست بچرخید. دست راست را، دورتر از عضلات سرینی سمت راست، به زمین بفشارید و بازوی چپ خود را بیرون از ران راست خود، کنار زانوی‌تان قرار دهید. بالاتنه و ران راست خود را خیلی آرام و نرم به سمت هم بکشید.
  •  قسمت داخلی کف پای راست را روی زمین بگذارید، کشاله ران راست را رها کرده و بالاتنه خود را صاف بکشید. پشت خود را (قسمت بالایی کمر) در خلاف جهت تیغه شانه‌ها، کمی خم کرده و همچنان دنبالچه خود را به سمت زمین بکشید.
  •  می‌توانید سر خود را به یک یا 2 جهت بچرخانید: همچنان به چرخاندن بالاتنه خود به سمت راست ادامه دهید یا به سمت چپ چرخیده و از روی شانه چپ به پای راست خود نگاه کنید.
  •  انگشت‌ها را به زمین فشار داده و با هر دم و بازدم، جناغ سینه را کمی بیشتر بالا بکشید. با هر دم و بازدم، کمی بیشتر بچرخید. سعی کنید در این حرکت، حتما ستون فقرات را حرکت دهید، نه پایین کمرتان را!  30 ثانیه تا یک دقیقه در همین حال بمانید، بعد با یک تنفس به حالت اول برگردید و حرکت را در سمت چپ، برای مدتی یکسان، تکرار کنید. این حرکت را 5-3 دور در هر سمت انجام دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد