بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

JVC GC-PX10، هم عکاس هم فیلمبردار

برای بسیاری از کاربران به همراه داشتن دو دوربین های فیلمبرداری و عکاسی اصلا فکر خوبی نیست. باید نگران دو فضای ذخیره اطلاعات باشند، نگران دو باتری و وسایل شارژ آن باشند. دو کیف و تجهیزات و حتی برخی مواقع سه پایه را با خود حمل کنند. برای همین GC-PX10 جی وی سی، دوربین هیبریدی است که قصد دارد با یک تیر دو نشان بزند.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با امکانات گجت جالب و قابل توجه جی وی سی بیشتر آشنا شوید.



هنگامی که این دوربین روی حالت عکاسی باشد، شما می توانید با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل و تا ۳۰ فریم در ثانیه به عکاسی بپردازید! عدد وسوسه کننده ای به نظر می رسد. خب، اگر این هم برای تان کافی نیست، می توانید کیفیت را تا ۸ مگاپیکسل پایین آورده و به عکاسی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه بپردازید. برای مقایسه کافی است بدانیم اکثر دوربین های حرفه ای DSLR موجود در بازار در بالاترین سرعت، می توانند بین ۷ تا ۱۲ فریم در ثانیه به عکاسی بپردازند.

تنها محدودیت موجود، بافر داخلی دوربین است. شما با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل تنها می توانید ۶۰ عکس پیاپی بگیرید و با کیفیت ۸ مگاپیکسل تنها قادر به داشتن ۱۳۰ عکس پیاپی هستید. دوربین پس از ذخیره آنها به سرعت بافر را خالی کرده و آماده عکس های بعدی می شود. اگر هم این سرعت ها راضی تان نمی کند، می توانید قید کیفیت را زده و آن را تا ۶۴۰ در ۳۶۰ پیکسل پایین بیاورید. حالا با سرعت ۳۰۰ فریم در ثانیه به عکاسی بپردازید! جالب اینکه با این کیفیت و سرعت تا دو ساعت متوالی می توانید به عکاسی بپردازید، یعنی یک فیلم اسلوموشن درست و حسابی.


jvc_gc_px10_angle_news.jpg

بگذارید ببینیم در حالت فیلمبرداری چه امکاناتی داریم. شما می توانید با کیفیت full HD 1080p و سرعت ذخیره سازی ۳۶ مگابیت بر ثانیه از صحنه های موردنظرتان فیلمبرداری کرده و به صورت همزمان عکس هایی با کیفیت ۸ مگاپیکسل هم ثبت و ذخیره کنید. علاوه بر همه اینها لنز اچ دی کونیکا مینولتا با زوم اپتیکال ۱۰ برابر به شما اجازه می دهد که تصاویر بسیار واضحی از فواصل دور را در اختیار داشته باشید. صفحه نمایش ۳ اینچی لمسی آن علاوه بر نمایش آنچه که در حال ثبت است، مرکز کنترل و تنظیم دوربین شما هم هست. این دوربین با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و اسلات کارت حافظه SDXC هر میزان فضای ذخیره سازی را که لازم داشته باشید برای تان فراهم می آورد.


jvc_gc_px10_back_news.jpg

قرار است این شکارچی لحظات قدرتمند جی وی سی تا یکی دو ماه دیگر با قیمت ۹۰۰ دلار به بازار عرضه شود؟ نظر شما درباره دوربین های هیبرید چیست؟ آیا ترکیبی از هر دو را به همراه می برید؟ یا اینکه همان دوربین عکاسی برای کارهای فیلبرداری تان کفایت می کند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد