بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

تغییر دکوراسیون ارزان با اکسسوری‌ها

شما می‌توانید هر چند وقت یک‌بار با تغییر اکسسوری‌ها و پرداخت هزینه کم، بدون نیاز به تغییر عناصر بزرگ مانند مبلمان یا میز، جلوه دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید. بهنمایش گذاشتن اکسسوری‌ها در دکوراسیون به شکلی زیبا و اصولی کاری بسیار راحت است، به‌شرط آنکه از نکات و ایده‌های زیر استفاده کنید:

استفاده از گروه‌بندی با شماره‌های فرد: یک، سه، پنج، هفت،... یک اصل است. توصیه می‌کنیم اشیاء و اکسسوری‌های خود را به تعداد فرد به‌نمایش بگذارید؛ زیرا در این‌صورت جلوه‌ای شکیل‌ و حرفه‌ای‌تر حاصل خواهد شد.

نوع چیدمان اکسسوری‌ها و عناصر کلکسیون‌های خانگی از لحاظ سایز و اندازه به دو نوع تقسیم می‌شوند:


نوع متقارن: در این نوع چیدمان از عناصر که دارای یک اندازه و یک رنگ هستند استفاده می‌شود که برای دکوراسیون‌های مدرن و ساده بسیار مناسب است.

نوع نامتقارن: در این نوع چیدمان اشیاء با سایزها و رنگ‌های مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند که برای دکوراسیون‌های غیررسمی و معاصر مناسب است.

از اکسسوری‌ها بیش از اندازه در دکوراسیون استفاده نکنید. 

وجود آیتم‌ها و عناصر متعدد و بیش از حد، نه تنها بر زیبا شدن دکوراسیون کمکی نمی‌کند بلکه سبب تخریب جلوه دکوراسیون و درهم و برهم به‌نظر رسیدن آن نیز می‌شود؛ بنابراین عناصر دکوراتیو و مورد علاقه خود را به اندازه در دکوراسیون به نمایش بگذارید و  چند وقت یکبار به‌طور چرخشی این عناصر تزئینی را با یکدیگر عوض کنید.

آنچه را که دوست دارید به نمایش بگذارید.

این نکته در علم فنگ‌شویی نیز بسیار توصیه می‌شود. در حقیقت اکسسوری‌ها در دکوراسیون لزوما برای لذت‌بردن میهمان نیست و باید به‌نحوی باشد که خود شما نیز از دیدن آنها لذت ببرید. ابتدا ببینید آنچه را که می‌خواهید به‌عنوان اکسسوری به‌نمایش بگذارید دوست دارید یا خیر، اگر مطمئن شدید که از دیدن آن لذت می‌برید از آن استفاده کنید.

چند وقت یکبار در جای قرارگیری اکسسوری‌های تجدید‌نظر کنید.

می‌توانید عناصر تزئینی را کامل از چیدمان حذف‌ کنید و مجددا به‌تدریج آنها را به دکوراسیون اضافه کنید و در جای مناسب قرار دهید. برای بررسی جلوه دکوراسیون چند دقیقه یکبار عقب بایستید و چیدمان‌تان را برانداز کنید و در صورت نیاز اکسسوری دیگری به آن اضافه کنید، این کار را تا جایی که به نظرتان کافی است تکرار کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد