بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

قدرت پردازش ۱۰ برابر: طراحی جدید GPU از ARM

وقتی انویدیا در مورد قدرت پردازشگرهای جدید تگرا 3 صحبت می کند دلیل نمی شود که شرکت رقیب یعنی ARM بیکار نشسته است. حالا آنها در مورد معماری جدید جی پی یو صحبت می کنند و می گویند Mali-T658 تا ده برابر نسبت به نسل قبلی قدرتمند تر عمل می کند. و آن را از نظر توانایی با کنسول های بازی مقایسه می کنند.

آنها می خواهند در بازار رقابت پرسرعت سی پی یوهای موبایل، پردازشگرهای گرافیکی را هم مطابق با آنها بکنند و معماری جدید قرار است یک تحول بزرگ گرافیکی برای تلفن های هوشمند و تبلت ها به همراه داشته باشد.

«ای آر ام» می گوید معماری جدید تا دو سال دیگر در تلفن های هوشمند به کار گرفته می شود. و به تلفن ها اجازه می دهد تا ۸ هسته پردازش گرافیکی داشته باشه.

اگر در مورد قدرت بپرسید شرکت ARM می گوید که معماری جدید اش تا دو سال دیگر به تلفن هوشمند شما قدرت پردازش گرافیکی به اندازه کنسول پلی استیشن ۳ سونی می دهد!

البته چنین قدرت خارق العاده ای قرار نیست فقط برای بازی ها استفاده بشود و طیف گسترده ای از کاربردها مانند سیستم تشخیص صدا و پردازش تصاویر برای تشخیص هویت و… از آن کمک می گیرند. اما چیزی که مشخص است این است که تلفن های هوشمند نه تنها کامپیوترهای شخصی را تهدید می کننده بلکه بازار کنسول های بازی را هم به شدت تهدید می کنند. ممکن است تا چند سال دیگر کافی باشد که تلفن را به تلویزیون خانه متصل کنید و بازی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد