بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

داستان به روز رسانی سیستم عامل در تلفن های هوشمند

آپدیت سیستم عامل در تلفن های هوشمند و تبلت ها کار آسانی به حساب نمی آید و برای همین کاربران به راحتی سراغ آن نمی روند. برای مثال یکی از مشکلات کاربران اندروید ارتقا سیستم عامل بوده است. اما آمار جدید نشان می دهد که حتی کاربران آی او اس هم تمایل زیادی برای اپدیت سیستم عامل از خودشان نشان نمی دهند.



بیش از یک ماه است که از ورود iOS 5 گذشته است و بر طبق آمار جدید تا اینجا ۳۸ درصد کاربران آیفون از نسخه ۵ استفاده می کنند و آمار در مورد کاربران آی پد ۳۰ درصد بوده است. علاوه بر این فقط ۱۲ درصد کاربران آی پاد به نسخه جدید مهاجرت کرده اند.

البته بعضی کاربران به خاطر جیل بریک معمولا مدتی صبر می کنند تا جیل بریک نسخه جدید از راه برسد. (ضمن اینکه بد نیست بگوییم جیل بریک iOS 5.0.1 امروز از راه رسیده است. و البته فعلا به صورت تتر شده کار می کند و هنوز روی آی پد 2 و آیفون 4S هم کار نمی کند.)


بعضی دیگر هم صبر می کنند تا مشکلات احتمالی سیستم عامل جدید کشف شود و سپس با احتیاط سراغ نسخه جدید می روند. مثلا در مورد iOS جدید مشخص شد که در موارد زیادی باعث تخلیه سریع باطری در آیفون می شود. و اپل تازه همین دیروز با آپدیت جدید اش مشکل را حل کرد.

در نهایت شاید دیدن این عکس پایین هم خالی از لطف نباشد. این تصویر نشان می دهد که شرکت ها در چه بازه های زمانی نسخه های جدید سیستم عامل شان را برای تلفن های هوشمند وارد بازار کرده اند.


mobile-os-updates_narenji.jpg

با ورود نسخه جدید یک سیستم عامل کاربران علاقمند هستند که از امکانات و تغییرات جدید آن استفاده کنند اما این آپدیت ها همیشه موفقیت آمیز نبوده است. در موارد زیادی کاربران به خاطر اشتباه های رخ داده در زمان به روز رسانی اطلاعات خودشان را از دست داده و اند و یک اپدیت ویندوز فون، چند ماه قبل سبب از کار افتادن دایمی تعدادی از تلفن های کاربران شد که مایکروسافت مجبور به تعویض آنها شد. در هر صورت اپدیت سیستم عامل همیشه روند نسبتا سختی بوده و همچنان باید منتظر دردسرهای احتمالی بود.

شما جزو کدام دسته هستید؟ بعد از آمدن سیستم عامل جدید سریعا به آخرین نسخه آپدیت می کنید یا مدتی صبر می کنید و بعد سراغ اش می روید؟ شاید هم اصلا به روز رسانی به سیستم عامل جدید اهمیت زیادی برایتان ندارد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد