بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

گنجینه همه ی ضرب المثل های ایرانی

در جدول زیر ضرب المثل های پارسی  بر اساس حروف الفبا دسته بندی شده اند که شما عزیزان علاقمند به آشنایی هر چه بیشتر زبان پارسی می توانید با کلیک روی هر حرف ضرب المثل هایی که با همان حرف انتخابی شما شروع میشوند را مشاهده و مطالعه بفرمائید.
 
ح
 
 
 
 

آنچه از آبگوشت نمی‌‌دانید!

 

 

همه دایره‌المعارف‌هایی که درباره ایران تالیف شده‌اند، مدخل «آبگوشت» دارند. شاید باور نکنید اما آبگوشت در کنار همه نام‌ها و نامداران فرهنگ ایرانی، در دایره‌المعارف‌های تخصصی بدل به مدخلی مفصل شده اما در منوی هیچ یک از رستوران‌های تهران آبگوشت نیست! برای خوردن آبگوشت باید به خانه، چایخانه، قهوه‌خانه یا دیزی‌سرایی رفت. آن هم فقط سر ظهر، نه قبل و نه بعد از آن. از قدیم دکان‌هایی هستند که به طور تخصصی هر کدام یک خوراک بیشتر نمی‌پزند؛ حلیمی، کبابی، چلویی، جگرکی، کله‌پزی و بریانی. اما باز هیچ یک از این خوراک‌های اصیل و محبوب ایرانی، جز چلوکباب‌ها، در منوی رستوران‌های ایران جایی ندارند! و به همین خاطر است که در کتابچه‌های راهنمای ایرانگردی برای خارجیان هم فقط فرق پلو و چلو و شرح انواع کباب‌ها آمده است. هر جای دیگر جهان که بود، این تنوع خوراکی را جاذبه‌ای سیاحتی می‌کردند و دست‌کم در منوهای وطنی جایی به آن می‌دادند.

 

آبگوشت به هزار و یک دلیل از خوراک‌های کهن ایرانیان است. یکی از این دلایل، شیوه کوچی و عشایری زندگی نیاکان ایران، برپایه فرهنگ دامپروری است. ایرانیان حتی هنگامی که شهرهای کهنی همچون همدان و شوش و پارسه را ساخته بودند، به معنی واقعی یکجا‌نشین نشده بودند و باز شاهان و درباریان، همانند مردمان در راه این شهرها ییلاق و قشلاق می‌کردند. این جا‌به‌جایی فصلی، حتی تا چند دهه پیش، میان قشلاق تهران و ییلاق شمیران هم، برای بعضی خانواده‌های متمول، متداول بود. پس گمان نکنید که زندگی کوچی با پایتخت ۲۰۰ساله اخیر ایران نسبتی ندارد.

 

ادامه مطلب ...

10 برنـد معـروف جـهان را بشناسیـد

نام های تجاری معروف جهان که برخی از آنها طی دوره هایی نزدیک به نیم قرن، مسیر ترقی را طی کرده اند امروزه در بازار کالا و خدمات جهانی جایگاه ویژه ای دارند و شاید هیچ کشوری نتواند خود را صاحب اصلی آن بداند، زیرا همه ی مردم جهان آن برند را از آن خود می دانند.

1. گوگل: شرکت اینترنتی گوگل از سال 1998 فعالیت های خود را رسما آغاز کرده و در زمینه جستجوی اینترنتی و تبلیغاتی پرمصرف ترین برند جهان است. در آمد گوگل بین آوریل تا ژوئن 2011 از مرز 51/2 میلیارد دلار گذشت.


ادامه مطلب ...

شخصیت شناسی از روی میوه


چنانچه انواع میوه‌ها به شما تعارف شود کدام میوه را انتخاب می‌کنید؟ پرتقال؛ سیب؛ آناناس؛ موز؛ نارگیل ؛ انبه؛ گیلاس؛ انگور سیاه؛ هلو یا گلابی؟

 

آیا می‌دانید که می‌توانید از روی میوه انتخاب شده شخصیت آدم‌ها را بشناسید و بر اساس میوه‌های مورد نظر بگویید که شرایط روحی روانی اشخاص مختلف چگونه است؟

پس میوه دلخواه خود را انتخاب کنید و به رازهای شخصیتی خود و دوستانتان پی ببرید!

چنانچه انواع میوه‌ها به شما تعارف شود کدام میوه را انتخاب می‌کنید؟

پرتقال؛ سیب؛ آناناس؛ موز؛ نارگیل؛ انبه؛ گیلاس؛ انگور سیاه؛ هلو یا گلابی؟

پرتقال

اگر پرتقال میوه محبوب شما است. شما آدمی پر قدرت و بسیار صبورید و دوست دارید کارها را به آرامی و با متانت اما در عین حال با درایت کامل و جسارت به انجام برسانید. سخت کوش و پر تلاش و کمی خجالتی هستید اما در دوستی می‌توان به شما اعتماد کرد. شما دوستان خود را به دقت انتخاب می‌کنید و با تمام وجود به آنها عشق می‌ورزید.

 

ادامه مطلب ...

بهترین لحظات زندگی از نگاه چارلی چاپلین

بهترین لحظات زندگی از نگاه چارلی چاپلین
To fall in love
عاشق شدن
 
To laugh until it hurts your stomach
.آنقدر بخندی که دلت درد بگیره
 
To find mails by the thousands when you return from a
vacation.
بعد از اینکه از مسافرت برگشتی ببینی

ادامه مطلب ...

به جای والیوم، دارچین مصرف کنید


* یک دونات دارچین بخورید تا با آرامش کامل همه چیز را زیبا ببینید.
* دارچین به اصطلاح نوعی والیوم گیاهی خوانده میشود که دارای
اثر آرام کننده و شادکنندهای است و در مقایسه با داروهای آرام بخش تاثیرپذیری آن دوچندان است.
* دارچین همچنین رمز جوانی نیز خوانده میشود، چرا که مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگاه میدارد.
* دارچین برای زیاد شدن و بازیافتن نیروی جنسی به کارمیرود، کلیه را گرم میکند و ضعف کمر و پاها را از بین میبرد و کم خونی را درمان میکند.
* دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و به تازگی در آمریکای شمالی و کانادا کرم هایی به بازار آمده که دارای دارچین است و برای رفع درد به کار میرود.
* اثر مهم دیگر دارچین پایین آوردن تب است و حتی امروزه دارچین را به صورت قرص و کپسول درآورده اند که به عنوان تب بر، به کار میرود.
* شما میتوانید به آسانی با نوشیدن یک فنجان چای دارچین تب را به سرعت پایین بیاورید.
* دارچین رگها را باز میکند و اثر خوبی در گردش خون دارد.
* دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد و آن قوی کردن مصونیت بدن در مقابل امراض است و حتی میتوان گفت که اثر پنیسیلین و پادزیست(آنتیبیوتیک) را به مقدار زیادی دارا است.

ادامه مطلب ...

قابلیت مخفی ویندوز ۷ به نام GodMode

قابلیت مخفی ویندوز 7 به نام GodMode

سایت CNET یک قابلیت جدید در ویندوز ۷ را معرفی کرد که تا پیش از این پنهان بود. این امکان جدید که اصطلاحا “GodMode” نامگذاری شده است بخصوص برای استفاده کاربران حرفه ای بسیار مناسب خواهد بود. با فعال نمودن این ترفند شما قادر خواهید بود تمامی تنظیمات اساسی ویندوز را در یک فولدر به صورت کلاسیک مشاهده نموده و سپس آنها را تغییر دهید. اما روش فعال ساختن این ترفند به صورت زیر است:

۱- در ویندوز ۷ یک فولدر جدید (new folder) ایجاد نمایید.

۲- سپس نام این فولدر را دقیقا به عبارت زیر تغییر دهید.

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

بدین ترتیب شما “GodMode” را فعال ساخته اید و در پوشه ایجاد شده تمامی تنظیمات مدیریت ویندوز را در اختیار خواهید داشت.




www.DataVista.US