بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

پیروزی خفیف تیم‏های اینتر، بارسا و منچستر یونایتد

image
هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا با برد میلیمتری اینتر و پیروزی خفیف تیم‏های بارسلونا و منچستر یونایتد به پایان رسید.

از گروه A این رقابت‏ها، اینتر مدافع عنوان قهرمانی در ورزشگاه جوزپه مه‏آتزا با نتیجه 4-3 تاتنهام انگلیس را شکست داد. این نتیجه در حالی رقم خورد شاگردان رافائل بنیتز نیمه اول را با برتری 4-0 به پایان رسانده بودند.
در این بازی که " گومز " دروازه‏بان تاتنهام از دقیقه 8 از زمین مسابقه اخراج شده؛ زانتی(2)، اتوئو(11 پنالتی، 35) و استانکوویچ(14) برای اینتر گلزنی کردند اما شاگردان هری ردنپ در نیمه دوم خودی نشان دادند و با هتریک گرت بیل(52، 90 و 92) اختلاف را به حداقل رساندند اما نتوانستند از مانع از شکست تیمشان شوند.

منچستر یونایتد نیز در ورزشگاه اولدترافورد با یک گل بروساسپور ترکیه را شکست داد و در صدر جدول گرده C ایستاد. نانی، ستاره پرتغالی این روزهای شیاطین سرخ زننده تمک گل تیمش بود. نانی با یک ضربه دیدنی از پشت محوطه جریمه منچستر را به 3 امتیاز خانگی رساند.

در گروه D نیز بارسلونا در خانه با دو گل کوپنهاگن دانمارک را شکست داد. لیونل مسی هر دو گل بارسلونا را در این بازی به ثمر رساند. ستاره آرژانتینی بارسا در دقایق 19 و 90 گلزنی کرد.

نتایج کامل بازی‏های چهارشنبه شب لیگ قهرمانان اروپا:
گروه A
توئنته 1-1 وردربرمن
اینتر میلان 4-3 تاتنهام

گروه B
لیون 2-0 بنفیکا
شالکه 3-1 هاپوئل

گروه C
منچستر یونایتد 1-0 بورساسپور
رنجرز 1-1 والنسیا

گروه D
بارسلونا 2-0 کوپنهاگن
پاناتینایکو 0-0 رابین کازان

دایی: امیدوارم در فینال جام حذفی با استقلال بازی کنیم

image
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ابراز امیدواری کرد، تیمش در دیدار نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور برابر تیم استقلال صف‌آرایی کند.

علی دایی پس از برتری 5 بریک تیم فوتبال پرسپولیس برابر نفت محمودآباد در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور با بیان این مطلب افزود: بازی بدی نبود. ما پس از شکست در شهرآورد تهران به یک پیروزی پرگل نیاز داشتیم که خوشبختانه در مصاف با نفت توانستیم به این خواسته دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به بازی تدافعی تیم فوتبال نفت محمودآباد در نیمه اول دیدار مقابل پرسپولیس گفت: می دانستیم تیم نفت تا پیش از آنکه گل اول را دریافت کند، روی به بازی تدافعی خواهد آورد. دشواری کار ما تا پیش از به ثمر رسیدن گل اول بود که متاسفانه خیلی طول کشید تا به این گل رسیدیم. بعد از گل اول راحت‌تر بازی کردیم و توانستیم به چهار گل دیگر دست یابیم، آنهم در شرایطی که موقعیت‌های گل زیادی را از دست دادیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه مدعی شد بازیکنان تیم نفت با رعایت نکردن بازی جوانمردانه دروازه تیمش را در دقیقه 3+90 گشوده‌اند، خاطر نشان کرد: مدافع تیم ما روی زمین افتاده بود و مازیار زارع می خواست توپ را به بیرون بفرستد تا پزشکان به وضعیت بازیکن آسیب دیده رسیدگی کنند که بازیکن تیم نفت توپ را از مقابل او گرفت و دروازه ما را باز کرد.

دایی در ادامه از بابت پیروزی پرگل برابر نفت محمودآباد خدا را شکر کرد و گفت: تیم محمودآباد در مجموع جوانمردانه بازی کرد و روی ضدفوتبال و بازی تدافعی نیاورد. در این مسابقه می توانستیم با گل‌های بیشتر و نتیجه بهتر پیروز شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که "چرا تیم فوتبال پرسپولیس در دقایق و لحظات پایانی مسابقات دروازه‌اش باز می شود؟"، گفت: شما می توانید علتی برای گلی که ما در بازی با نفت محمودآباد دریافت کردیم، پیدا کنید؟! فوتبال همین است و امکان دارد، یک تیم در دقایق پایانی مسابقات گل بزند و یا حتی گلی دریافت کند. آنچه مسلم است ما نباید در این لحظات گل بخوریم و نهایت تلاش خود را به کار می گیریم تا دیگر این اتفاق رقم نخورد.

"90 درصد گل‌هایی که ما در لحظات پایانی مسابقه دریافت می کنیم از روی بدشانسی و عدم تمرکز بازیکنان در فاز دفاعی است"، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس این را گفت و افزود: اگر در طول مسابقه تمرکز کافی نداشته باشید، نمی توانید مسابقه را آنطور که مدنظر دارید، پیش ببرید. من بارها از بازیکنان خواسته‌ام در بازی تمرکز خود را حفظ کنند اما در طول مسابقه اتفاقاتی رقم می خورد که خلاف میل ماست.

دایی در ادامه تاکید کرد: باید از شکست‌ها و ناکامی‌های اخیر درس بگیریم و آنها را فراموش کنیم تا در دیدارهای آینده عملکردی به مراتب بهتر از این داشته باشیم. باید کار تیمی و تاکتیکی خود را تقویت کنیم تا نتایج بهتری بدست آوریم. در فوتبال کار تیمی و گروهی است که نتیجه می دهد.

وی از انتخاب یک بازیکن به عنوان بهترین بازیکن تیم پرسپولیس در مصاف با نفت محمودآباد خودداری کرد و گفت: عادت ندارم یک بازیکن را شاخص‌تر از دیگر بازیکنان بدانم. اعتقاد دارم همه بازیکنان تیم من خوب بودند که توانستیم تیم نفت را شکست دهیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین در مورد دیدار هفته گذشته تیمش مقابل استقلال در شصت و نهمین شهرآورد تهران گفت: در مورد آن بازی صحبت خاصی ندارم اما همه دیدند در بازی با استقلال تیم ما عملکرد خوبی داشت و حقش شکست نبود، به ویژه در نیمه دوم مسابقه که فرصت عرض اندام به حریف ندادیم.

وی با تبریک دوباره به هواداران استقلال از بابت پیروزی در شهرآورد تهران گفت: بدون شک دیدار استقلال و پرسپولیس، در دور برگشت مسابقات لیگ برتر نیز تکرار می شود و ما می توانیم در آن مسابقه توانایی خود را نشان دهیم. به شخصه امیدوارم تیم‌های استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی نیز باهم روبه‌رو شوند و بتوانیم یکبار دیگر در شهرآورد تهران به میدان برویم.

دایی تاکید کرد: در آن بازی حق ما باخت نبود و همه دیدند داوران گل صحیح پرسپولیس را مردود اعلام کردند. شاید اگر آن گل پذیرفته می شد، اتفاقات مسابقه به گونه‌ای دیگر و به سود پرسپولیس رقم می خورد. برای ما شهرآورد تهران تمام شده و از اتفاقات آن بازی درس‌های لازم را گرفته‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص شرایط تیم داماش گیلان حریف تیمش در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور گفت: بازی تیم داماش را ندیده‌ام اما اعتقاد دارم تیمی که توانسته به تیم سایپا سه گل بزند، تیم قدرتمندی است و بازی سختی را مقابل این تیم پیش رو داریم. ما به دنبال قهرمانی در جام حذفی هستیم و برای دستیابی به این هدف در جام حذفی پیش می رویم.

تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور به مصاف داماش گیلان می‌رود.


منیع:مهر

سقوط 4 پله‌ای ایران در رده بندی فیفا

image
تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده‌بندی فیفا با 4 پله سقوط در مکان شصت و یکم جهان و چهارم آسیا ایستاد.

 براساس آخرین رده‌بندی تیم‌های فوتبال جهان در ماه اکتبر، تیم ملی ایران با 4 پله سقوط نسبت به ماه گذشته پس از تیم‌های استرالیا، ژاپن و کره جنوبی در مکان چهارم آسیا قرار گرفت.

استرالیا با 862 امتیاز و سه پله صعود نسبت به ماه گذشته در مکان بیست و یک قرار گرفت و همچنان بهترین تیم آسیاست. ژاپن با 779 امتیاز و بدون تغییر در جایگاه سی‌ام قرار گرفت و کره جنوبی با 640 امتیاز و 4 پله صعود در رده چهلم ایستاد.

در آخرین رده‌بندی فیفا اسپانیا با 1881 امتیاز همچنان بهترین تیم دنیاست و هلند با 1683 امتیاز در مکان دوم قرار گرفت. برزیل هم با یک پله صعود جای آلمان را در مکان سوم جدول بهترین تیم‌های فوتبال دنیا گرفت.

رده‌بندی تیم‌های برتر فوتبال دنیا به شرح زیر است:

1-‌ اسپانیا 1881 امتیاز

2- هلند 1683 امتیاز

3- برزیل 1493 امتیاز

4- آلمان 1481 امتیاز

5- آرژانتین 1320 امتیاز

6- انگلیس 1205 امتیاز

7- اروگوئه 1167 امتیاز

8- پرتغال 1123 امتیاز

9- کرواسی 1086 امتیاز

10- روسیه 1061 امتیاز

زیباترین اسکناس های جهان

اسکناس هر کشوری سمبلی از سرمایه و فرهنگ آن کشور محسوب می شود. در نتیجه ترکیب فرهنگ و اقتصاد برخی کشورها بر روی اسکناس ها و پول رایجشان نقش بسته است.
طرح زیبای برخی اسکناس ها در کشور های جهان، به نمادی از فرهنگ آن کشور ها نیز مبدل شده است. در این جا با بعضی از این اسکناس ها آشنا می شویم.

جزایر فارو
نماد برج سلطان ، خرچنگی است که به پهلو حرکت می کند. این نماد بر روی اسکناس جزیره فارو طراحی شده است.جزیره فارو در میان اقیانوس منجمد شمالی و نروژ واقع شده است و مردمان خونگرمی دارد. واحد پول این کشور کرون است.

ادامه مطلب ...

حقایقی جالب و خواندنی در مورد کوکاکولا

کم و بیش شنیده ایم که نوشابه هاى گازدار براى سلامتی زیان آور هستند، گرچه کمتر به این هشدارها توجه می کنیم اما تاکنون به استفاده هاى گوناگون آنها یا مزایایشان هم فکر کرده اید؟ سایت TOPSGLOBE استفاده های گوناگون و بعضاً عجیبی از "کــوکــاکــولا" را ذکر نموده که مطالعه آن خالی از لطف نیست. به نوشته این سایت مهمترین عناوین استفاده های گوناگون کوکاکولا بشرح زیر است :


ادامه مطلب ...

عجایبی درباره عدد هفت !!!! ...

عدد هفت عددی است که شاید مثل همه ی عدد های دیگر در نظر ما عادی جلوه کند اما نگرش ما وقتی متبلور می شود که خواص عدد هفت را بدانیم و ببینیم چه «هفت» هایی در زندگی ما وجود دارند و ما در گیر و دار زندگی ماشینی و با بی تفاوتی از کنار آن ها رد می شویم مثلا شاید جالب باشد که بدانیم، رنگین کمان دارای هفت رنگ است .
عجایب جهان، هفت تا هستند.(که به عجایب هفت گانه معروفند ) یا در یونان باستان، اسطوره ای با نام هفت خدای، در ذهن مردم نقش بسته است، ویا شهر عشق، که دراشعار عطار آمده است، هفت شهر می باشد، سوره ی مبارکه حمد، که اوّلین سوره ی قرآن کریم است، هفت آیه دارد. آسمان دارای هفت طبقه است. بهشت وجهنم هر کدام دارای هفت طبقه و درجه هستند و طواف خانه خدا هفت دور است، موسیقی ایران و یونان هفت دستگاه داد، هفت نوع ساز بادی وجود دارد و علاوه بر این هفت نت موسیقی وجود دارد(دو، ر، می، فا، سل، لا، سی) و…

تاریخچه:
در سال ۱۸۸۹ میلادی کتابی ار یک جهان گرد منتشر شد که، از جمله روش شمردن را در میان قبیله ای از تورس شرح داده است. اینها برای شمردن تنها از دو واژه استفاده می کردند: یک و دو. برای عدد سه می گفتند «دو و یک » برای چهار «دو و دو»، برای پنج «دو و دو یک » و برای شش «دو و دو و دو» ولی برای عددهای بزرگ تر از ۶، هر قدر بود، می گفتند «خیلی ». گرچه این آگاهی مربوط به پایان سده ی نوزدهم است ولی می تواند گواهی بر شیوه ی شمردن در آغاز شکل گیری مفهوم عدد در میان انسان های نخستین باشد.
بعد ها که برای عددهای بزرگتر هم نامی در نظر گرفتند به احتمالی برای عدد «هفت» از همان واژه ی قبلی «خیلی» یا «بسیار» استفاده کردند. عدد هفت که سده های متوالی برای آنها نا شناخته بود، اندک اندک به صورت عددی مقدس در آمد. وقتی که مصری ها، بابلی ها و دیگر امت ها توانستند پنج سیاره ی نزدیک تر به خورشید را بشناسند، با اضافه کردن ماه و خورشید، به عدد هفت رسیدند و این بر تقدس عدد ۷ افزود وقتی در قصه های کهن تر، که تا زمان ما هم ادامه پیدا کرده است، صحبت از شهری می شود که هفت برج و هفت بارو داشت، به معنای آن است که این شهر برج و باروهای بسیار داشت. هفت آسمان و هفت دریا و هفت کشور، به معنای آسمان ها و کشور ها و دریاهای بزرگ است نه هفت آسمان و هفت دریا (نه کم و نه زیاد ).
هنوز در زبان فارسی اندرز می دهند « هفت بار گز کن یک بار پارچه کن ». این جمله به معنای آن نیست که برای دقت کار و کم کردن اشتباه در اندازه گیری یا هر کار دیگری باید درست ۷ بار آزمایش کرد، نه شش یا هشت بار. در اینجا هم هفت به معنی «بسیار» است. عدد۱۳ هم چنین سرنوشتی دارد…

ادامه مطلب ...

چرنوبیل‌،‌ بهشت گردشگران ماجراجو

پس از گذشت 25 سال از فاجعه هسته‌ای چرنوبیل،‌ این مکان در حال حاضر به یکی از جاذبه‌های گردشگری اوکراین وبهشت گردشگران ماجراجو تبدیل شده است.

مناطق رادیواکتیویته اطراف چرنوبیل که بر اثر شیوع تشعشات اتمی همچنان فعال هستند برخلاف مضرات خود به مکانی پرجاذبه برای گردشگران ماجراجویی تبدیل شده اند که گاه برای تماشا و تجربه حضور در این مکان حاضر به پرداخت 160 دلار هستند.
سال گذشته بیش از 7500 بازدید کننده، از متخصصان انرژی اتمی گرفته تا گردشگران عادی جذب این منطقه و جاذبه نهفته در آن شده بودند.
براساس قوانین، هیچ فردی بدون داشتن مجوز حق ورود به مرکز چرنوبیل را ندارد به همین منظور، در تورهای اخیر گردشگرانی که با ون‌های مخصوص به این منطقه مسافرت می‌کنند تنها پس از امضا تعهدنامه‌های ویژه قادر به بازدید از منطقه آلوده خواهند بود.

تعهد نامه‌ای که به موجب آن هیچکس اجازه غذا خوردن،‌ سیگار کشیدن،‌دست زدن به اشیا اطراف، نشستن روی زمین و حتی برزمین گذاشتن لوازم همراه خود در این منطقه را ندارند.
گفتنی است این شهر که آنرا منجمد شده در زمان می‌دانند، دارای آثار و گنجینه‌هایی مخصوص به خود است که از آن جمله می‌توان به کتاب‌ها و اسباب بازی‌های رها شده در ساختمان‌ها، صدها ماسک گاز موجود روی کف خیابان‌ها و رستوران‌ها اشاره کرد که در نوع خود جاذبه‌ای دیدنی و در عین حال تاسف بار را تشکیل می‌دهند.

حادثه انفجار نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در بیست و ششم آوریل 1986 رخ داد که منجر به انتشار اشعه‌های اتمی در اوکراین، روسیه، بلاروس ودیگر بخش‌های اروپا شد.

حرکاتی برای تقویت زانو

مفصل زانو از آنجا که یکی از مفاصل پر تحرک بدن است بیشتر در معرض آسیب قرار دارد و چون وزن بدن را نیز تحمل می‌کند تحت فشار بیشتری نیز قرار دارد.


بافت همبندی نواری شکلی به نام نوار ایلئوتیبیان از ماهیچه‌ای در قسمت خارجی مفصل ران منشأ گرفته و پس از عبور از ناحیه خارجی زانو به قسمت فوقانی درشت نی منتهی می‌شود.

ساییده شدن این نوار به قسمت برجسته تحتانی استخوان ران باعث التهاب و درد در سمت خارجی زانو می‌شود. این اتفاق بیشتر اوقات هنگام دویدن رخ می‌دهد. سفت بودن این نوار، سفت بودن ماهیچه‌های ران و لگن، متفاوت بودن اندازه پاها و دویدن روی سطوح شیبدار نیز باعث بروز این حالت می‌شود. حرکات زیر به برطرف شدن این حالت کمک می‌کند.

ادامه مطلب ...

نقش‌هایی تازه برای هری پاتر جوان

این درام ترسناک و دلهره‌آور را جیمز و راتکینز کارگردانی می‌کند و ظاهرا رادکلیف به این دلیل بازی در آن را قبول کرده تا تصویر تازه و غیر هری پاتری از خود ارائه کند و به یاد تماشاگران سینما بیاورد که از این پس باید او را به چشم دیگری نگاه کنند...


ادامه مطلب ...

چرا بعد از غذا خوابمان می‌گیرد؟

ینکه چرا بعد از غذا خوردن، حالت خواب‌آلودگی به ما دست می‌دهد، موضوع خیلی پیچیده‌ای نیست. بعد از صرف وعده غذایی، جریان خون بیشتری به سمت دستگاه گوارش جاری می‌شود تا عمل جذب صورت گیرد. به همین دلیل، ممکن است حالت خواب‌آلودگی و کسالت به ما دست دهد...


ادامه مطلب ...

نقاشی 300 میلیون دلاری میکل‌آنژ پشت مبل پیدا شد!!

این تابلو بر دیوار خانه کوبر نصب بود تا اینکه 27 سال پیش با برخورد توپ تنیس به آن روی زمین افتاد. بعدا اعضای خانواده آن را...


ادامه مطلب ...

استقلال برابر پرسپولیس به پیروزی رسید


شصت و نهمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در حالی عصر امروز با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید که برای دومین بازی متوالی شهرآورد تهران یک برنده داشت و این بار فرهاد مجیدی در دقیقه 91 آبی پوشان را به پیروزی رساند.



ادامه مطلب ...

ساخت لپ‌تاپ برای خوره‌های بازی

توشیبا از یک لپ تاپ ویژه کاربران علاقه مند به بازی های رایانه ای با نام Qosmio T780 رونمایی کرد.
Qosmio T780 توشیبا با نام T780 در دسترس کاربران قرار می گیرد.
این دستگاه از پردازنده چهار هسته ای 1.73 گیگاهرتزی i7-740QM پشتیبانی می کند.
T780 از چهار گیگابایت RAM و 640 گیگابایت هارددرایو برخوردار بوده و از فناوری بلو-ری و سیستم کارتخوان پشتیبانی می کند.
صفحه نمایش این دستگاه 18.4 اینچی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل است و قادر است تصاویر را با کیفیت HD نمایش دهد/
پشتیبانی از کارت گرافیک GeForce GT 330M ویژگی دیگر T780 است.
این دستگاه با قیمت 2,440 دلار در اختیار کاربران قرار می گیرد.

مقایسه روغن های خوراکی



هر چند که بیماری‌های ناشی از شیوه زندگی در سراسر دنیا رتبه اول را دارند، اما هنوز آگاهی مردم برای پیشگیری ازبیماری‌ها چندان کافی نیست؛ برای مثال، در چند سال اخیر موج عظیمی برای مصرف نکردن روغن‌های جامد که در بروز بسیاری از بیماری‌ها نقش دارند به راه افتاد و اگرچه تا اندازه‌ای مفید بود، ولی در این هشدارها به این نکته مهم کمتر پرداخته شد که: «فقط مایع بودن روغن کافی نیست، بلکه ما با انواع روغن‌های مایع خوراکی روبه‌رو هستیم که نحوه استفاده‌شان با هم متفاوت است و در صورت بی‌توجهی به این موضوع ممکن است با مشکل مواجه شویم.»
در حال حاضر، رایج‌ترین روغن‌های مصرفی مایع، گیاهی بوده و شامل کانولا، آفتابگردان، زیتون، سویا، ذرت و هسته انگور هستند.
درباره این روغن‌ها دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با یک نگاه کلی می‌گوید: «از آنجا که این روغن‌ها همگی از فرآورده‌های گیاهی و به اصطلاح عوام روغن مایع هستند، بر روغن‌های جامد به دلیل سرشار بودن از اسید‌های چرب اشباع ارجحیت دارند. اما در میان روغن‌های فوق، ترکیب اسیدهای چرب کمی با یکدیگر متفاوت است و در دانش تغذیه حفظ یک نسبت متعادل بین دریافت این اسیدهای چرب توصیه شده است.»


ادامه مطلب ...

دانستی های جالب ... !!

آیا میدانستید آنهایی که از نظر احساسی بسیار قوی به نظر میرسند در واقع بسیار ضعیف و شکننده هستند

آیا میدانستید که آنهایی که زندگیشان را وقف مراقبت از دیگران میکنند خود به کسی
برای مراقبت نیاز دارند

آیا میدانستید که سه جمله ای که بیان آنها از همه جملات سخت تر است
دوستت دارم متاسفم و به من کمک کن
میباشد

آیا میدانستید که کسانی که قرمز میپوشند از اعتماد بیشتری نسبت به خود بر خوردارند

آیا میدانستیدکه کسانی که زرد میپوشند از زیبایی خود لذت میبرند

و آیا میدانستید که کسانی که لباس مشکی به تن میکنند نمیخواهند مورد توجه قرار
گیرند ولی به کمک و درک شما نیاز دارند


آیا میدانستید که زمانی که به کسی کمک میکنید اثر آن دوبار به سوی شما بر میگردد

و آیا میدانستید که نوشتن احساسات بسیار آسانتر از رودرو بیان کردن آنهاست اما ارزش
رودرو گفتن بسی بیشتر است


آیا میدانستید که اگر چیزی رابا ایمان از خداوند بخواهید به شما عطا خواهد شد

آیا میدانستید که شما میتوانید به رویاهایتان جامه عمل بپوشانید رویاهایی مانند عشق
ثروت سلامت اگر آنها رابا اعتقاد بخواهید و اگر واقعا این موضوع را میدانستید از
آنچه قادر به انجامش بودید متعجب میشدید


اما به آنچه من به شما میگویم ایمان نیاورید تا زمانیکه خودتان آنها را امتحان کنید
اگر شما بدانید که کسی نیاز به چیزی دارد که من گفتم و بدانید که میتوانید به او
کمک کنید متوجه خواهید شد که آن چیز دوبار به سوی شما باز خواهد گشت


امروز توپ دوستی درزمین شماست آن را برای کسانی که به واقع دوستان شما هستند
بفرستید (مانند من اگر یکی از آنها میباشم) همچنین ناراحت نشوید اگر کسی آن رابرای
شما بازپس نفرستاد شما خواهید فهمید که باید این توپ را برای کسانی که به آن نیاز
بیشتری دارند نگهداری کنید

چگونه کامپیوتر های عمومی را امن تر کنیم؟

کامپیوتر های خانگی امنیت نسبتا مناسبی دارند. اغلب اوقات فرد دیگری با آنها کار نمی کند و تنها مورد استفاده یک فرد قرار می گیرند. اما در مورد استفاده از کامپیوتر های عمومی و همگانی، لازم است مواردی را برای حفظ امنیت رعایت کنیم تا دچار مشکل نشویم. منظور از کامپیوتر های عمومی کامپیوتر های فرودگاه ها، کافی نت ها، دانشگاه ها، کتابخانه ها و حتی کامپیوتر دوست تان است. به طور کلی کامپیوتر هایی که متعلق به شما نیستند و تنها به صورت موقت از آنها استفاده می کنید، کامپیوتر عمومی به حساب می آیند.

در این مطلب به ارائه نکاتی در خصوص رعایت اصول امنیتی هنگام کار با کامپیوتر های عمومی می پردازیم.

۱- از نرم افزارهای پرتابل و در صورت امکان سی دی لایو استفاده کنید
اینجا تعدادی از ابزارها و نرم افزارهای مورد نیاز شما برای استفاده از کامپیوترهای عمومی، معرفی شده اند: Mojopac  شما با نصب این نرم افزار رایگان بر روی فلش دیسک خود و سفارشی کردن آن می توانید در هر زمان و هنگام استفاده از هر کامپیوتری به یک محیط کاری کاملا اختصاصی و شخصی دسترسی داشته باشید. سایر قابلیت های Mojopac را می توانید در سایتش مشاهده نمایید. فایرفاکس پرتابل  نسخه رایگانی از فایرفاکس است که قابلیت نصب بر روی کول دیسک را دارد. با استفاده از آن مرور امن صفحات وب در کامپیوترهای عمومی امکان پذیر می شود. همچنین در صورتی که می خواهید با دوستان خود به چت و گفتگو بپردازید، استفاده از نسخه رایگان نرم افزارهای پرتابلی همچون Miranda (لینک: ) و Pidgin توصیه می شود. شاید استفاده از این دو برنامه قابل حمل، جذابیت زیادی نداشته باشد، اما در این مواقع امنیت اهمیت بیشتری دارد.

ادامه مطلب ...

۸ شارژر عجیب که از داشتنشان لذت خواهید برد

در دنیای امروز یکی از کارهای جالبی که هر روز انجام میشود اختراع دوباره ی همان محصولاتی است قبلا از آنها استفاده میکردیم. این اختراع دوباره یک سری مزایایی دارد، مثلا دیزاین دستگاه را به طور کل تغییر میدهد میکند، کیفیت کار آن را افزایش میدهد و امکانات جدیدتری به آن اضافه میکند. بنابراین عموما کسی نیست که از این گجت های دوباره اختراع شده خوشش نیاید. شارژر ها لوازمی هستند که هر یک از ما ها حد اقل ۲ یا ۳ مدل از انها را برای شارژ کردن گجت های مختلف با خود همراه داریم. اگر از شکل یک نواخت و قدیمی انها خسته شده اید و به دنبال طرحی تازه هستید که علاوه بر لذت بردن از آن، دوستانتان را هم با آن متعجب کنید، لازم است با من همراه شوید چرا که در مطلب امروز تصمیم دارم ۸ طرح مختلف شارژر را به شما دوستان عزیز نشان دهم که بی شک از دیدن آنها لذت خواهید برد.

۱- شارژر خورشیدی درختی! (یا یه چیزی تو همین مایه ها!)

این شارژر از ۵۴ سلول خورشیدی تشکیل شده که میتوانند به راحتی و توسط یک سیم رابط تمام گجت های شما را شارژ کنند. در ضمن جهت تمام شاخه ها را هم میتوانید خودتان با دست تنظیم کنید که مطمئن شوید حد اکثر نور خورشید را دریافت میکنند.

ادامه مطلب ...

اشتباه خنده دار درباره مغز!

اشتباه خنده دار درباره مغز!


بسیاری از ما، باورهای اشتباهی راجع به مغز داریم،با خواندن این مقاله شما نیز به اشتباهاتتان خواهید خندید.

1- مردان از زنان باهوش‌ترند چون وزن مغزشان 10 درصد بیشتر است!
با این حساب،‌فیل‌ها‌ از آدم‌ها خیلی باهوش‌ترند چون وزن مغزشان 5 برابر است.واقعیت این است که داشتن مغز بزرگ‌تر به معنای باهوش‌تر بودن نیست.مقایسه وزن مغز در گونه‌های مختلف جانوران نشان می‌دهد که «هر که وزنش بیش، مغزش بیشتر.»یعنی طبیعی است که عضلات نیرومند یک فیل،در مقایسه با عضلات یک گربه،باید تحت کنترل مغز بزرگ‌تری باشد.به همین دلیل است که فیل 6 هزار گرم مغز دارد و گربه، 30 گرم.

2- ‌عملکرد کامپیوتر مثل مغز است؛چه فرقی می‌کند؟
خیلی فرق دارد! شاید بگویید اصلا کامپیوترهای اولیه را با الگوگیری از عملکرد مغز ساخته‌اند ولی نورولوژیست‌ها در پاسخ به شما می‌گویند اگر قدرت تمام کامپیوترهای دنیا را با هم جمع کنید،باز هم قدرتش به مغز آدمیزاد نمیرسد؛ یعنی ساختار مغز ما آن‌قدر پیچیده است که تشبیه‌اش به کامپیوتر،لااقل عصب‌شناسان را به خنده می‌اندازد.

3- وقتی می‌خوابیم،مغزمان استراحت می‌کند؟
نه! یکی از تفاوت‌های بارز مغز و کامپیوتر،همین است.اگر کامپیوتر را خاموش ‌کنیم،دست از کار می‌کشد ولی مغز ما خاموش‌شدنی نیست.حتی وقتی که ‌خوابیم و استراحت می‌کنیم،مغز ما روشن است و کار میکند. این را نوار مغزی (الکتروآنسفالوگرافی) به وضوح نشان می‌دهد.

4-‌ انیشتین با آن همه نبوغ،فقط از 10 درصد مغزش استفاده کرده!
این هم از آن حرف‌هایی است که باید بشنوید و باور نکنید.می‌گویند این آتش را ویلیام جیمز با نوشتن کتاب «ظرفیت‌های انسانی» در سال 1908 روشن کرد و پس از او،تحقیقات کارل لشلی در سال 1930 این تئوری را توسعه داد.ولی طب به ما می‌گوید که حتی تخریب بخش کوچکی از مغز (مثلا در جریان سکته مغزی) با عوارض مشهودی همراه است.ضمن این ‌که اگر 90 درصد مغز برای مدتی طولانی کم‌کار یا بیکار باشد،احتمالا آن 10 درصد باقیمانده هم به مرور از بین می‌رود و به قول پزشکان،دژنره می‌شود.تازه،مگر 10 درصد مغز ما چقدر می‌شود؟چیزی حدود 140 گرم، یعنی اندازه مغز یک گوسفند!پس بشنوید و باور نکنید.

5- ‌تمام آسیب‌های مغزی غیرقابل برگشت هستند؟
خیر! خیلی از آسیب‌های مغزی برگشت‌پذیرند. البته تا 20 سال پیش تصور می‌شد مغز توان بازسازی سلول‌های از دست رفته‌ را ندارد اما اکنون،محققان عقیده دیگری دارند و بسیاری از آسیب‌های مغزی را برگشت‌پذیر می‌دانند.

6- شنیدن موسیقی،مغز ما را تقویت می‌کند؟
شاید حال‌مان را بهتر کند ولی مغزمان را نه.تاثیر مثبت موسیقی بر حافظه پدیده‌ای که تا مدت‌ها از آن با عنوان «تاثیر موتزارت» یاد می‌شد امروزه فاقد اعتبار است.البته ثابت شده که نواختن یک ساز می‌تواند به بهبود عملکرد مغزی کمک کند،ولی شنیدن موسیقی چنین تاثیری ندارد.

7-‌ چپ ‌دست‌ها فقط از نیمکره راست مغزشان استفاده می‌کنند؟
نه! چپ‌ دست‌ها از نیمکره چپ مغزشان هم استفاده می‌کنند ولی نیمکره‌ راست‌‌شان غالب است.با این حال،اگر به هر دلیلی (مثلا به دنبال یک سکته مغزی)،نیمکره راست مغزشان آسیب ببیند،نیمکره چپ‌شان می‌تواند به مرور همان‌ کارها را با کیفیت پایین‌تری انجام دهد؛همان‌طور که بعضی چپ‌ دست‌ها می‌توانند تمرین ‌کنند و کم‌کم راست ‌دست ‌شوند (یا برعکس)‌.

8- با افزایش سن،مغز تحلیل می‌رود و هیچ کاری نمی‌شود کرد!
این‌طورها هم نیست.پزشکان برای فعال نگه داشتن مغزمان در دوران سالمندی،توصیه‌های ساده‌ای دارند:ورزش (حتی در حد یک پیاده‌روی روزانه)،تغذیه سالم (مخصوصا مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه،حبوبات و ماهی)،خواب کافی،نرمش‌های فکری مثل حل جدول،بازی شطرنج و مخصوصا مطالعه کتاب و خواندن روزنامه و مجله و... .

سخنان جالب و آموزنده از گابریل گارسیا ماکز نویسنده معروف کلمبیای

در 15 سالگی آموختم که مادران از همه بهتر می دانند ، و گاهی اوقات پدران هم

در 20 سالگی یاد گرفتم که کار خلاف فایده ای ندارد ، حتی اگر با مهارت انجام شود

در 25 سالگی دانستم که یک نوزاد ، مادر را از داشتن یک روز هشت ساعته و پدر را از داشتن یک شب هشت ساعته ، محروم می کند

در 30 سالگی پی بردم که قدرت ، جاذبه مرد است و جاذبه ، قدرت زن

در 35 سالگی متوجه شدم که آینده چیزی نیست که انسان به ارث ببرد ؛ بلکه چیزی است که خود آن را می سازد

در 40 سالگی آموختم که رمز خوشبخت زیستن ، در آن نیست که کاری را که دوست داریم انجام دهیم ؛ بلکه در این است که کاری را که انجام می دهیم دوست داشته باشیم

در 45 سالگی یاد گرفتم که 10 درصد از زندگی چیزهایی است که برای انسان اتفاق می افتد و 90 درصد آن است که چگونه نسبت به آن واکنش نشان می دهند

در 50 سالگی پی بردم که کتاب بهترین دوست انسان و پیروی کورکورانه بدترین دشمن وی است

در 55 سالگی پی بردم که تصمیمات کوچک را باید با مغز گرفت و تصمیمات بزرگ را با قلب

در 60 سالگی متوجه شدم که بدون عشق می توان ایثار کرد اما بدون ایثار هرگز نمی توان عشق ورزید

در 65 سالگی آموختم که انسان برای لذت بردن از عمری دراز ، باید بعد از خوردن آنچه لازم است ، آنچه را که میل دارد نیز بخورد

در 70 سالگی یاد گرفتم که زندگی مساله در اختیار داشتن کارتهای خوب نیست ؛ بلکه خوب بازی کردن با کارتهای بد است

در 75 سالگی دانستم که انسان تا وقتی فکر می کند نارس است ، به رشد و کمال خود ادامه می دهد و به محض آنکه گمان کرد رسیده شده است ، دچار آفت می شود

در 80 سالگی پی بردم که دوست داشتن و مورد محبت قرار گرفتن بزرگترین لذت دنیا است