بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بهترین لحظات زندگی از نگاه چارلی چاپلین

بهترین لحظات زندگی از نگاه چارلی چاپلین عاشق شدن آنقدر بخندی که دلت درد بگیره بعد از اینکه از مسافرت برگشتی ببینی هزار تا نامه داری برای مسافرت به یک جای خوشگل بری به آهنگ مورد علاقت از رادیو گوش بدی به رختخواب بری و به صدای بارش بارون گوش بدی از حموم که اومدی بیرون ببینی حوله ات گرمه آخرین امتحانت رو پاس کنی کسی که معمولا زیاد نمی‌بینیش ولی دلت می‌خواد ببینیش بهت تلفن کنه توی شلواری که تو سال گذشته ازش استفاده نمی‌کردی پول پیدا کنی برای خودت تو آینه شکلک در بیاری و بهش بخندی تلفن نیمه شب داشته باشی که ساعتها هم طول بکشه بدون دلیل بخندی بطور تصادفی بشنوی که یک نفر داره از شما تعریف می‌کنه از خواب پاشی و ببینی که چند ساعت دیگه هم می‌تونی بخوابی آهنگی رو گوش کنی که شخص خاصی رو به یاد شما میاره عضو یک تیم باشی از بالای تپه به غروب خورشید نگاه کنی دوستای جدید پیدا کنی وقتی اونو میبینی دلت هری بریزه پایین لحظات خوبی رو با دوستانت سپری کنی کسانی رو که دوستشون داری رو خوشحال ببینی یه دوست قدیمی رو دوباره ببینی و ببینی که فرقی نکرده عصر که شد کنار ساحل قدم بزنی یکی رو داشته باشی که بدونی دوستت داره یادت بیاد که دوستای احمقت چه کارهای احمقانه ای کردند و بخندی و بخندی و ... باز هم بخندی اینها بهترین لحظه‌های زندگی هستند قدرشون رو بدونیم زندگی یک مشکل نیست که باید حلش کرد بلکه یک هدیه است که باید ازش لذت برد" وقتی زندگی 100 دلیل برای گریه کردن به تو نشون میده تو 1000 دلیل برای خندیدن به اون نشون بده ... "چارلی‌ چاپلین" CHARLIE CHAPLIN

زندگی دوباره زاینده رود و شادمانی مردم



رودخانه زاینده رود اصلی ترین رود فلات مرکزی ایران بعد از هشت ماه خشکسالی دوباره آبگیری شد و موجب شادی مردم اصفهان گردید. در پی جاری شدن دوباره آب در زاینده رود، مردم اصفهان با حضور در سی و سه پل جریان آب در این رود را که از مدت ها پیش خشک شده بود نظاره کرده و شادی خود را ابراز کردند. یک فعال و کارشناس محیط زیست کشور در پی جاری شدن آب در زاینده رود، جاری شدن موقت آب در رودخانه زاینده رود را همچون مسکنی برای دردهای بی شمار دانست و افزود: حل دائمی این مشکل در گرو نگاه جامع تر و ریشه‌ای تر به مشکلات این بخش است.

به گزارش مهر، صبح دوشنبه با افزایش خروجی سد زاینده رود برای کشت کشاورزان شرق اصفهان، آب در بستر خشک زاینده رود جاری شده و زنده رود را بار دیگر موقتا زنده کرد. محمد درویش گفت: این جاری شدن به دلیل پایان فصل کشاورزی و به دست آمدن آب مازاد به وجود آمده است ولی نباید فراموش کرد با جاری شدن موقت این آب مازاد، میلیون ها قطعه ماهی در عرصه حدود 230 کیلومتری رها می‌شوند که با قطع شدن دوباره آب، این ماهی ها از بین خواهند رفت. وی تصریح کرد: حل ریشه‌ای مشکلات در گرو اصلاح برخی روندهای موجود است و مشکل زمانی حل می شود که راندمان کشاورزی از 35 درصد کنونی به نرمال جهانی برسد و به اعتقاد من استان اصفهان با سطح دانش و نیروهای متخصص از این توانایی برخوردار است. درویش یادآور شد: اصفهان باید با ظرفیت‌های موجود به سمت کشت گلخانه ای، کاهش ضایعات غذایی در بخش کشاورزی، توسعه اکوتوریست حرکت و با قدرت اقتصادی و سطح دانش مناسب، اصفهان می‌تواند به قطب تولید انرژی الکتریکی با استفاده از انرژی خورشیدی در کشور تبدیل شود.



ادامه مطلب ...

دکوراسیون جدید


برای اینکه چیدمانی صحیح و جذاب داشته باشید باید علاوه بر درنظر گرفتن سلیقه و علاقه‌مندی‌های خود، سبک و ساختار فضای موجود را نیز درنظر بگیرید تا در نهایت با انتخابی مناسب، زیبایی را به فضای منزل‌تان هدیه دهید. رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند تا چیدمانی اصولی با درنظر گرفتن همه جوانب و نیز متناسب با ساختار فضا داشته باشید.

ادامه مطلب ...

14 شادی در دسترس

در طول روز بارها مسایل و اتفاق های گوناگونی در خانه یا محیط کار پیش می آید که می تواند هرکدام از ما را ناراحت، افسرده یا عصبانی کند. گاهی حتی بدون هیچ دلیلی بی حوصله و بدخلق هستیم.در این مطلب فهرستی از کارهایی که در این مواقع موثر است، برای شما آورده ایم. این بار که احساس بی حوصلگی کردید ودست و دلتان به هیچ کاری نرفت، یکی از این روش ها را امتحان کنید. آنها می توانند فقط ظرف چند دقیقه حال شما را بهتر کنند.

1 - یک آلبوم قدیمی را ورق بزنید

یک راه سریع برای بهترشدن خلق شما این است که وقتی احساس افسردگی می کنید، عکس های قدیمی خودتان، فرزندان یا عکس های ازدواجتان را نگاه کنید. پژوهشگران دانشگاه اوپن انگلستان دریافته اند با ورق زدن یک آلبوم قدیمی خیلی بیشتر از وقتی که یک تکه شکلات می خورید، احساس شادابی خواهید کرد. آنها تاثیرات بهتر شدن خلق افراد را پس از خوردن یک کیک شکلاتی، نوشیدنی، تماشای تلویزیون و گوش دادن موسیقی با ورق زدن آلبوم عکس های شخصی مقایسه کردند و دریافتند در بیشتر افراد، گوش دادن به موسیقی و خوردن شکلات هیچ تاثیری در بهترکردن خلق ندارد و اثر نوشیدنی و برنامه های تلویزیونی بسیار جزیی است پس عکس های خاطره انگیز را جلوی چشم قرار دهید.

2 – یک مشت آجیل بخورید

همیشه در کشوی میز کارتان مقداری آجیل داشته باشید، زیرا آجیل نه تنها یک میان وعده مغذی است بلکه می تواند خلق شمار ا نیز بهتر کند. محققان دانشگاه پیتزبورگ عقیده دارند گنجاندن مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند مغزها در رژیم غذایی می تواند باعث بهتر کنارآمدن با مسایل و مشکلات و کاهش عوامل زمینه ساز افسردگی شود.

ادامه مطلب ...

زن، چراغ خانه است


 

 

 


می گویند زن، چراغ خانه است.
اما
لابد شنیده اید که در همین راستا، بعضی ها طرفدار "چلچراغ" شده اند
و بعضی ها هم تمایل به "صرفه جویی در مصرف برق" دارند!

با این حساب می شود این تعاریف را نیز ارائه داد:

دوست دختر:
چراغ گرد سوز! (در بلاد کفر، آن را GF می گویند. تحقیقات نشان داده این لغت، مخفف عبارت Gerdsooz Fitile (فتیله گردسوز) می باشد که در شرایط اضطراری، روشنایی اندکی می افروزد و خاموش شدنش سه سوته است و یک فوته!)

معشوق:
لامپ مهتابی! (در راستای رمانتیک بودن قضیه!)

همسر موقت:
لامپ کم مصرف!

همسر دائم:
همان چراغ خانه

همسر مطلقه:
لامپ سوخته!

همسر ایده آل:
چراغ جادو! (هردو افسانه اند!)

و اما شعر مرتبط:
با غول چراغ، آرزویی بکنید
از او طلب فرشته خویی بکنید
یک دانه بس است زن، مگر نشنیدید
خواهشا" در مصرف برق صرفه جویی بکنید


ربات دوچرخه سوار

تا کنون ربات های انسان نمای زیادی ساخته شده که می توانند روی دو پای خود ایستاده و حتی راه بروند. اما رباتی که در تصویر مشاهده می کنید primer-v2 نام دارد. این یکی جزو دسته ربات های ورزشکار به حساب می آید و گونه از ربات های انسان نما است که می تواند دوچرخه سواری کند.

 

دکتر Guero محققی از دانشگاه اوساکا، در یک کار گروهی با محققین دانشگاه بوستون موفق به طراحی این ربات دوچرخه سوار شده است. این ربات به راحتی می تواند بر روی دوچرخه خودش بنشیند و با حفظ تعادل بدون آنکه تلو تلو بخورد، در مسیری تعیین شده با سرعت 10 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. کنترل سرعت و حفظ تعادل آن علاوه بر ژیروسکوپ داخلی آن توسط یک کنترل کننده خارجی نیز امکان پذیر است.

 

دوچرخه این ربات فاقد ترمز است و او برای متوقف کردن از دو پای خود استفاده می کند. این ربات صرفا برای عملی کردن بحث تعادل و حرکت ربات ها طراحی شده و هنوز نمی توانیم مطمئن باشیم که بتواند در مسابقه های دوچرخه سواری در آینده به رقابت با انسان بپردازند!

 

حفظ تعادل برای ما انسان ها به نظر ساده می آید اما واقعیت این است که فرایند بسیار پیچیده ای است که ربات ها هنوز در آن مشکلات زیادی دارند اما با سرعت مشغول آموختن آن هستند و باید منتظر باشیم و ببینیم چه زمانی ربات های انسان نما می توانند از نظر حفظ تعادل به پای انسان برسند.

داستان به روز رسانی سیستم عامل در تلفن های هوشمند

آپدیت سیستم عامل در تلفن های هوشمند و تبلت ها کار آسانی به حساب نمی آید و برای همین کاربران به راحتی سراغ آن نمی روند. برای مثال یکی از مشکلات کاربران اندروید ارتقا سیستم عامل بوده است. اما آمار جدید نشان می دهد که حتی کاربران آی او اس هم تمایل زیادی برای اپدیت سیستم عامل از خودشان نشان نمی دهند.

ادامه مطلب ...

قدرت پردازش ۱۰ برابر: طراحی جدید GPU از ARM

وقتی انویدیا در مورد قدرت پردازشگرهای جدید تگرا 3 صحبت می کند دلیل نمی شود که شرکت رقیب یعنی ARM بیکار نشسته است. حالا آنها در مورد معماری جدید جی پی یو صحبت می کنند و می گویند Mali-T658 تا ده برابر نسبت به نسل قبلی قدرتمند تر عمل می کند. و آن را از نظر توانایی با کنسول های بازی مقایسه می کنند.

آنها می خواهند در بازار رقابت پرسرعت سی پی یوهای موبایل، پردازشگرهای گرافیکی را هم مطابق با آنها بکنند و معماری جدید قرار است یک تحول بزرگ گرافیکی برای تلفن های هوشمند و تبلت ها به همراه داشته باشد.

«ای آر ام» می گوید معماری جدید تا دو سال دیگر در تلفن های هوشمند به کار گرفته می شود. و به تلفن ها اجازه می دهد تا ۸ هسته پردازش گرافیکی داشته باشه.

اگر در مورد قدرت بپرسید شرکت ARM می گوید که معماری جدید اش تا دو سال دیگر به تلفن هوشمند شما قدرت پردازش گرافیکی به اندازه کنسول پلی استیشن ۳ سونی می دهد!

البته چنین قدرت خارق العاده ای قرار نیست فقط برای بازی ها استفاده بشود و طیف گسترده ای از کاربردها مانند سیستم تشخیص صدا و پردازش تصاویر برای تشخیص هویت و… از آن کمک می گیرند. اما چیزی که مشخص است این است که تلفن های هوشمند نه تنها کامپیوترهای شخصی را تهدید می کننده بلکه بازار کنسول های بازی را هم به شدت تهدید می کنند. ممکن است تا چند سال دیگر کافی باشد که تلفن را به تلویزیون خانه متصل کنید و بازی کنید.

تغییر دکوراسیون ارزان با اکسسوری‌ها

شما می‌توانید هر چند وقت یک‌بار با تغییر اکسسوری‌ها و پرداخت هزینه کم، بدون نیاز به تغییر عناصر بزرگ مانند مبلمان یا میز، جلوه دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید. بهنمایش گذاشتن اکسسوری‌ها در دکوراسیون به شکلی زیبا و اصولی کاری بسیار راحت است، به‌شرط آنکه از نکات و ایده‌های زیر استفاده کنید:

استفاده از گروه‌بندی با شماره‌های فرد: یک، سه، پنج، هفت،... یک اصل است. توصیه می‌کنیم اشیاء و اکسسوری‌های خود را به تعداد فرد به‌نمایش بگذارید؛ زیرا در این‌صورت جلوه‌ای شکیل‌ و حرفه‌ای‌تر حاصل خواهد شد.

نوع چیدمان اکسسوری‌ها و عناصر کلکسیون‌های خانگی از لحاظ سایز و اندازه به دو نوع تقسیم می‌شوند:

ادامه مطلب ...

دکوراسیون پاییزی را با شمع به خانه بیاورید


با سرد شدن هوا، طراحی خانه‌ها نیز تغییر می‌کند و وسایل گرمایشی جای کولرها را می‌گیرند. یکی از عناصری که شما می‌توانید برای طراحی پاییزی از آن استفاده کنید شمع است. شمع، هم فضای شما را خاص می‌کند و هم با روشن کردن آن می‌توانید انرژی مثبتی را در فضای خانه‌تان شناور کنید. شمع‌ها نیز مانند بقیه المان‌های موجود در خانه باید با رنگ فضای‌تان هماهنگ باشد. این روشنایی‌های زیبا نورپردازی شما را شیک‌تر می‌کنند. در این صفحه چند نمونه از طراحی رنگی با شمع‌ها به شما معرفی می‌شود. لازم به ذکر است، قیمت تمام شمع‌ها بین 3000 تا 8000 تومان است.


ادامه مطلب ...

خود درمانی در آشپرخانه(حتما بخوانید)



همه ما وقتی می‌خواهیم مشکل سوزش معده‌مان را حل کنیم، یا دندان‌های‌مان را سفید کنیم یا پوست‌ خودمان را شفاف کنیم سراغ داروخانه‌ها می‌رویم اما می‌دانید بسیاری از مشکلات معمول خودتان را می‌توانید با ساده‌ترین مواد‌غذایی و وسایل در دسترس‌تان حل کنید؟ این یک نسخه طبیعی برای حل بسیاری از مشکلات شماست.

ادامه مطلب ...

کباب بره (فرانسوی)


موادلازم جهت (6-7 نفر)

شانه یا ران بره ای                                     1کیلو

پیازچهار قاچ                                             2عدد

سیب زمینی                                            1کیلو

گوجه فرنگی سفت جهار قاچ                       2-3 عدد

فلفل دلمه ای سبز خورد کرده                      2عدد

سبزی خشک مخلوط                                 1قاشق غذاخوری

کره فرانسوی                                            4-5 قاشق غذاخوری

روغن زیتون                                              3-4 قاشق غذاخوری

مرزنجوش، مرزه، برگ بو، آویشن                  به میزان دلخواه

نمک، فلفل                                              به میزان لازم

 

طرز تهیه

سبزی خشک را با اندکی نمک و فلفل در روغن زیتون بریزید و هم بزنید. این مخلوط را روی گوشت بریزید، زیر و رو کنید و 2 ساعت بیرون از یخچال بخوابانید یا اگر در یخچال می گذارید،چند بار از یخچال بیرون بیاورید و زیر و رو کنید.

سیب زمینی را در فر یا (ماکروویو) تنوری کنید، سپس در دیس بگذارید،وسط هر دانه سیب زمینی را شکاف بدهید . 1-2 فندق از کره فرانسوی لای آن بگذارید.

گوشت و پیاز و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را یک در میان(گوشت- پیاز- گوشت- فلفل- گوشت- گوجه فرنگی- گوشت) به سیخ بکشید و سیخ کباب را روی آتش زغال یا در کباب پز آتش بدهید(کباب خشک نشود!).

 این کباب را با تره بار آب پز و تفت داده در کره سر سفره بگذارید.

تلفن HTC Edge نخستین چهار هسته ای دنیا؟

HTC Edge

اطلاعات جالبی در مورد یک تلفن هوشمند جدید از شرکت اچ تی سی به بیرون درز کرده است. این روزها تلفن های هوشمند با پردازشگر دو هسته تقریبا همه جا فراگیر شده اند. پس نوبت به نسل بعدی رسیده است: تلفن هایی با پردازشگر چهار هسته ای.

این تلفن جدید از اچ تی سی احتمالا نخستین گوشی است که یک سی پی یو با چهار هسته پردازشی درون خود دارد. پردازشگر Nvidia Tegra 3 قرار است چهار هسته با سرعت 1.5GHz داشته باشد. و اگر بقیه اطلاعات لو رفته از تلفن Edge صحیح باشد اینجا یک نمایشگر بزرگ 4.7 اینچی با رزولوشن 720p داریم به همراه دوربین ۸ مگاپیکسلی و یک گیگا بایت رم و ضخامت ۱ سانتیمتر.

مشخصات فنی تا حد زیادی شبیه تلفن HTC Rezound است که همین چند روز پیش معرفی شد. و حدس زده می شود که این تلفن از نسل چهارم شبکه موبایل هم پشتیبانی کند و با اندروید 4.0 وارد شود. اما برای زمان ورود اش احتمالا باید تا اوایل سال ۲۰۱۲ صبر کنید.

تا اینجا که حرف های مدیرعامل انویدیا درست از کار در آمده است. تبلت چهار هسته ای را که دیدیم. این هم احتمالا اولین تلفن چهار هسته ای خواهد بود.

دوربین Lumix DMC-3D1 پاناسونیک: دو لنز و ۱۲ مگاپیکسل


شرکت پاناسونیک می خواهد شما را ترغیب کند که عکس های سه بعدی بگیرید. بنابراین دوربین دیجیتال Lumix 3D1 از ماه آینده وارد بازار می شود تا بتوانید هم تصاویر معمولی دو بعدی بگیرید و هم امکان عکس برداری سه بعدی داشته باشید.

این دوربین دارای یک جفت لنز واید 25-100mm است که در حالت سه بعدی 30-120mm به حساب می آیند و دارای سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی است. وجود دو لنز و دو سنسور سبب می شود که این دوربین یک دوربین فیلم برداری سه بعدی خوب نیز به حساب بیاید.

این دوربین در عکاسی از سرعت نسبتا مناسبی هم برخوردار است. می توانید با سرعت ۸ فریم در ثانیه عکس بگیرید (بدون فوکوس اتوماتیک) یا با سرعت ۴ فریم در ثانیه با فوکوس اتوماتیک برایتان در رزولوشن تمام اچ دی عکس برداری می کند.

در عین حال می توانید ویدیوهای اچ دی هم با آن ضبط کنید و 4x زوم اپتیکال هم در اختیار دارید. جالب اینجا است که به نظر می رسد دو لنز دوربین می توانند به صورت مجزا هم کار کنند. برای مثال می توانید همزمان با هر کدام از لنز ها تصویری دو بعدی با فاصله کانونی متفاوت بگیرید. از آن جالب تر این است که مثلا در یک مهمانی می توانید با یک لنز از مراسم فیلمبرداری کنید و با لنز دیگر از میهمان ها عکس بگیرید!

این دوربین از ماه آینده با قیمت ۵۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد و می توانید خودتان را برای دوران دوربین های دو لنزی آماده کنید.

دانلود کنید: فایرفاکس 8

تنها شش هفته بعد از ارایه فایرفاکس نسخه 7 حالا می توانید نسخه 8 این مرورگر محبوب را دانلود کنید. البته این نسخه از فردا به صورت رسمی ارایه می شود اما فایل آن از هم اکنون روی سرورهای موزیلا قابل دانلود است. دانلود کنید: نسخه ویندوز - نسخه مک

JVC GC-PX10، هم عکاس هم فیلمبردار

برای بسیاری از کاربران به همراه داشتن دو دوربین های فیلمبرداری و عکاسی اصلا فکر خوبی نیست. باید نگران دو فضای ذخیره اطلاعات باشند، نگران دو باتری و وسایل شارژ آن باشند. دو کیف و تجهیزات و حتی برخی مواقع سه پایه را با خود حمل کنند. برای همین GC-PX10 جی وی سی، دوربین هیبریدی است که قصد دارد با یک تیر دو نشان بزند.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با امکانات گجت جالب و قابل توجه جی وی سی بیشتر آشنا شوید.


ادامه مطلب ...

اطلاعات خودرو روی شیشه مقابل راننده BMW


قبل از اینکه شروع به خواندن مطلب کنید بهتر است با عبارت Head-up Display که به طور اختصاری به آن HUD هم می گویند، آشنا شوید. چرا که احتمالا در سال های آینده اسم آن را زیاد خواهید شنید. در تعریف کلی به هر نمایشگر شفافی که اطلاعات را به گونه ای نمایش بدهد که نیاز نباشد شما جهت نگاه تان را تغییر بدهید HUD می گویند.

این عبارت در واقع از نمایشگرهای مخصوص هواپیماهای جنگنده آمده. آنجایی که خلبان ها اطلاعات مورد نیاز را روی شیشه مقابل جنگنده می بینند و برای دیدن اطلاعات سرشان همچنان بالا می ماند. چرا که در یک جنگنده با آن سرعت پرواز، خلبان فرصت لازم را ندارد که سرش را برای جستجوی اطلاعات پایین بیاورد.

با وجودی که این فناوری ابتدا در صنایع نظامی مورد استفاده قرار گرفت اما کم کم در حال باز کردن راه خودش در زندگی روزانه ما است. و حالا شرکت اتومبیل سازی BMW نسل جدیدی از HUD را به صورت تمام رنگی روی شیشه BMW 3 Series در سال آینده میلادی به کار خواهد گرفت.

با دیدن اطلاعات ضروری و مهم روی شیشه مقابلتان، می توانید با داشبورد خودرو خداحافظی کنید چرا که تقریبا همه چیز را همان بالا و روی شیشه می بینید. قرار است روی نمایشگر جدید علاوه بر اطلاعات اساسی مانند سرعت و تنظمیات، چیزهایی مانند اطلاعات جاده و راه های فرعی، سیستم تشخیص عابر پیاده و هشدارهای امنیتی هم وجود داشته باشد.

فعلا برای داشتن این HUD لازم است ۱۳۰۰ دلار هزینه اضافی علاوه بر قیمت خودرو بپردازید. اما کم کم و با فراگیر شدن این فناوری می توان امیدوار بود که آن را روی خودروهای دیگر هم ببینیم. هر چند مدل های اولیه ای از آن همین الان هم به صورت محدود در برخی اتومبیل ها به کار رفته است.

توضیح: تصویر بالا یک مدل سازی است و نمونه واقعی را نشان نمی دهد.

پَ نه پَ

یارو واسه سرشماری اومده میپرسه: توی خونه اینترنت دارین؟
میگم بله! ...
بعد دوباره میپرسه: توی خونه کامپیوتر هم دارین؟
پَ نه پَ با جاروبرقی میریم توی اینترنت!

پارتی بودیم ... ملت اون وسط داشتن دستارو تکون میدادن و میرقصیدن ...
رفیقم میگه دارن میرقصن!؟
پَـــ نَ پَــــ اینجا گیر افتادن! دارن برای هلیکوپتر امداد دست تکون میدن تا نجاتشون بده

رفتیم واسه عروسی باغ اجاره کنیم ... یارو میگه جای امن میخای ؟
پَـــ نَ پَـــ یه باغ بده تجاوز خورش خوب باشه مهمونا روش حساب کردن !
ادامه مطلب ...

اس ام اس پند آموز و جملات قصار


 
اس ام اس پند آموز و جملات قصار
 
اگر خود را برای آینده آماده نسازید
بزودی متوجه خواهید شد که متعلق به گذشته هستید . . .
 
###############
 
دیروز چک باطله است
فردا چک وعده ای است
امروز است که تنها نقدینه شماست
آن را عاقلانه هزینه کنید . . .
 
###############
 
اولین قدم مثبتی که میتونید بردارید
این است که منفی نباشید . . .
 

ادامه مطلب ...