بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

پنج ترفند به هنگام خریداری لپ تاپ


۱- هنگام خرید به اندازه و وزن دستگاه توجه کنید.

هدف اولیه تولید لپ‏تاپ ها ساخت دستگاهی است که امکان حمل و نقل داشته باشد. در حال حاضر لپ‏تاپ هائی تولید می شوند که بسیار سبک هستند ولی گران تر هم هستند. اصولأ لپ‏تاپ ها می توانند امروزه به جای کامپیوترهای معمولی هم مورد استفاده قرار گیرند.



۲-به پورت ها و امکانات لپ‏تاپ توجه کنید.

مطمئن شوید که لپ‏تاپ مورد نظر شما نیازهای شما را از جهت پورت ها و وسائل قابل اتصال حداقل تا یک سال آینده برطرف خواهد کرد. اگر در محیطی کار می کنید که نیاز به درگاه USB دارید حتماً از فروشنده بخواهید دستگاهی به شما معرفی کند که دارای این درگاه باشد. امکانات بی سیم و بلوتوث هم در حال بازکردن جای خود در دنیای امروزی می باشند. آنها را فراموش نکنید.

ادامه مطلب ...

بارسا بزرگترین قرارداد تبلیغاتی تاریخ فوتبال را با قطری ها بست

بارسا بزرگترین قرارداد تبلیغاتی تاریخ فوتبال را با قطری ها بست

بارسا برای اولین بار درتاریخ 111 ساله باشگاه قصد دارد لوگو اسپانسری را روی پیراهنش درج کند . 

با قراردادی که دیروز در شهر بارسلون بین مسئولان این باشگاه و نمایندگان شرکت قطری بنیاد قطر بسته شد ، بارسا تا سال 2016 سالیانه حداقل 30 میلیون یورو دریافت خواهد  کرد و بسته به میزان موفقیتها و کسب جام این میزان قابل افزایش است .

به این ترتیب مبلغ کل قرارداد تا این زمان به 150 میلیون یورو می رسد که دو برابر میزان قرارداد باشگاه رئال مادرید با شرکت بی وین است .البته بارسایی ها باید مکانی برای درج نام این شرکت در کنار نام یونیسف بیابند .

خاویر فائوس نایب رییس باشگاه این قرارداد را بزرگترین قرارداد تبلیغاتی تاریخ فوتبال نامید و آن را در شرایط بحران مالی در اروپا یک امتیاز بزرگ برای باشگاه خواند هر چند که به گفته او اگر باشگاه دارای بدهی 420 میلیون یورویی نبود ، ضرورتی برای امضای این  قرارداد احساس نمی شد .بنیاد قطر یک شرکت دولتی است که مسئولیت توسعه آموزش را در این کشور برعهده دارد.

برج ایفل زیر برف سنگین - عکس

چاپ نسخه چاپی 
ارسال به دوست ارسال به دوستان

کودکان پاریسی در پی بارش برف سنگین در برابر برج ایفل آدم برفی می سازند. روز چهارشنبه 8 دسامبر براثر بارش برف سنگین بسیاری از فعالیت ها در شهر پاریس مختل شد.


برج ایفل

و سرانجام نخستین تصاویر از کویر ارومیه انتشار یافت!


    همه‌ی آنهایی که تاکنون دریاچه نمک قم را از نزدیک دیده‌اند، بی‌شک چنین مناظری را به خاطر دارند؛ همان ذوزنقه‌های آشنا و نمکی‌ای را می‌گویم که در اغلب فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی هم نقش عالم برزخ را بازی می‌کنند!
    اما اینک علی اصغر شادجو، عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی، تصاویری را از دریاچه ارومیه به سراسر جهان مخابره کرده است که نشان می‌دهد، برای دیدن آن ذوزنقه‌های آشنا، دیگر مردم شریف ساکن در سرگربه‌نشان و دوست‌داشتنی وطن، لازم نیست تا رنج سفر را بر خود هموار کرده و به مرکز ایران بیایند! کافی است خود را به محوطه‌ای برسانند که سابق بر آن، نگین فیروزه‌ای وطن – دریاچه ارومیه – می‌نامیدنش و امروز همان عالم برزخ یا کویری دست‌ساز به نام ارومیه!

    وای بر ما که به مرگ طبیعت عادت کرده‌ایم و همچنان حاضر نیستیم تا دست از خودخواهی‌ها و آزمندی‌های خویش برداریم!
    می‌گویید نه! کافی است به مناظره نگارنده با نماینده مردم ارومیه – آقای نادر قاضی پور - از یک سو و آقای علیرضا دائمی، مدیر کل برنامه ریزی کلان آب و آبفا وزارت نیرو در ایران صدا گوش دهید تا خود متوجه ماجرا بشوید!

کشف امضای داوینچی در چشم مونالیزا !

چاپ نسخه چاپی 
ارسال به دوست ارسال به دوستان

کارشناسان میراث فرهنگی ایتالیا موفق شدند در چشم تابلوی معروف مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی حروف آغازین نام و نام خانوادگی این نقاش رنسانسی را کشف کنند


مونالیزا

500 سال از خلق تابلوی معروف "لبخند ژکوند(مونالیزا) توسط لئوناردو داوینچی می گذرد و 500 سال است که کارشناسان هنری در این تابلو به دنبال نمادهای اسرارآمیز می گردند.

 

اکنون نتایج تازه ترین تحقیقاتی که توسط کارشناسان کمیته ملی ارزیابی میراث تاریخی، فرهنگی و محیطی ایتالیا انجام شده است نشان می دهد که در چشم مونالیزا حروف آغازین نام لئوناردو وجود دارد.

 

این کارشناسان در این خصوص اظهار داشتند: "با چشم غیرمسلح دیدن این نمادها بسیار دشوار است اما با بزرگنمایی تصویر می توان در چشم راست مونالیزا (چپ برای کسی که به تابلو نگاه می کند) حضور دو حرف LV را که به نظر می رسد حروف آغازین نام لئوناردو باشد مشاهده کرد."

 

در داخل چشم چپ ژوکوند (راست کسی که تابلو را می بیند) نیز می توان حروفی را دید اما هنوز دقیقا مشخص نیست که این حروف CE و یا یک حرف ساده B هستند.

 

همچنین زیر منحنی پل پشت سر مونالیزا نیز دو عدد 7 و 2 دیده می شوند که می تواند همچنین یک حرف L و یک عدد 2 باشد.

 

براساس گزارش آنسا، این محققان افزودند: "ما جزئیات بسیار دقیقی را آزمایش کردیم. تمام این آزمایشات تائید می کنند که این علائم نمی توانند اتفاقی و یا در اثر یک اشتباه ایجاد شده باشند بلکه به اعتقاد ما تمام این نشانه ها به عمد توسط نقاش در این تابلو وارد شده اند."

 

لبخند ژوکوند تابلویی است که لئوناردو حدود سال 1490 کشیدن آغاز کرد و چند سال بعد آن را به پایان رساند. این تابلو در حال حاضر در موزه لوور پاریس نگهداری می شود.

 

مایلی‌کهن: علیه فردوسی‌پور به ضرغامی نامه می‌نویسم / حق قطبی بود که

- محمد مایلی‌کهن به ایسنا گفت: وقتی فدراسیون از مدت‌ها قبل اعلام کرد پس از جام ملت‌ها سرمربی دیگری را انتخاب می‌کند این حق قطبی بود که برای آینده‌اش تصمیم‌گیری کند.»

سرمربی سایپا که معتقد است برخی از مطبوعات حرف‌هایش را تحریف می‌کنند گفت: «احتمال دارد تا چند روز آینده نامه‌ای را درباره برنامه 90 به ضرغامی بنویسم. متاسفانه در این برنامه بدون اینکه سوال‌های پرسیده شده از من پخش شود، حرف‌های من نشان داده می‌شود و در نهایت فردوسی پور هم می‌گوید مایلی کهن درباره همه چیز صحبت می‌کند. به طور مثال یکی از خبرنگاران از من پرسید با توجه به میزبانی قطر در جام جهانی 2022 آیا امکان دارد که ما هم میزبانی این بازی‌ها را بگیریم که من در پاسخ گفتم 2022 که هیچ، میزبانی جام جهانی 2400 هم پیش‌کش‌مان! وقتی نمی‌توانیم مشکل خروج بازیکنان سرباز‌مان را حل کنیم و خودمان تیم‌هایمان را در رشته‌های مختلف تضعیف می‌کنیم نباید انتظار میزبانی جام جهانی را داشته باشیم. آن وقت در برنامه 90 بدون این که سوال خبرنگار پخش شده باشد، حرفهای من پخش شد. از همین جا اعلام می‌کنم که فردوسی پور یا نباید صحبتهای من را پخش کند یا اگر می‌خواهد پخش کند باید کاملا آن را پخش کند. او اجازه ندارد با ویرایش صحبتهای من، محتوای صحبتهایم را به هم بریزد. ضمن اینکه اگر او در برنامه‌اش درباره من حرفی می‌زند یا اسمی از من می‌برد، حق من هم باید محفوظ باشد که درباره صحبتهای انجام شده حرف بزنم.»

مایلی‌کهن ادامه داد: «او وقتی کسی می‌خواهد حرفی بزند، می‌گوید وقت نیست اما ساعت‌ها به مسائل سطحی می‌پردازد. همچنین فردوسی‌پور که خودش از همه انتقاد می‌کند حاضر نیست انتقادی بشنود. دیدید که در ورزشگاه همدان چند نفری روی برگه‌هایی به برنامه‌ 90 اعتراض کردند که فردوسی پور صحنه کوتاهی را از این اعتراض نشان داد اما حرف‌هایی را هم مطرح کرد و از چهره‌اش هم مشخص بود که از این اتفاق ناراحت است.»

وی درباره‌ی امضای قرارداد قطبی با باشگاه شیمیزو اس پالس ژاپن در فاصله 40 روز تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گفت: «زمانی که فدراسیون فوتبال اعلام کرد که بعد از جام ملت‌های آسیا می‌خواهد مربی دیگری را انتخاب کند، من همان موقع گفتم که این مساله باعث دلسردی سرمربی فعلی تیم ملی می‌شود. طبعا در این شرایط بازیکنان هم از دستورات سرمربی تمکین نمی‌کنند. ضمن اینکه عملا با این شرایط جام ملت‌ها را هم از دست می‌دهیم و اگر قهرمان هم بشویم، این قهرمانی اتفاقی است. همچنین سرمربی تیم ملی هم می‌تواند در تصمیم‌گیری‌هایش اعمال سلیقه کند. من نسبت به دژاگه شناخت نسبی دارم اما این که چرا در فاصله یک ماه تا جام ملتها اسم او برای حضور در تیم ملی مطرح می‌شود جای سوال دارد. ضمن اینکه ما مهره‌های بسیار ارزشمندی در این پست داریم.»

آثار تاریخی دنیا ساخته شده توسط خلال دندان

برای آقای Stan Munro 6 سال طول کشید تا توسط 6 میلیون خلال و بیش از 170 لیتر چسب مایع این آثار زیبا و دیدنی ار خلق نماید. مجموعه ای از زیباترین و معروف ترین آثار باستانی و تاریخی دنیا مانند تاج محل هندوستان، خانه اپرای سیدنی، بیگ بن و . . . . این آثار در اسکیل 1:160 ساخته شده اند  .

بناهای تاریخی معروف دنیا توسط خلال دنیا

ادامه مطلب ...

زیباترین و معروف ترین قلعه های دنیا

در زمان های قدیم قصر ها برای اهداف امنیتی یا محل زندگی پادشاهان ساخته می شدند، اما امروزه این قصر ها بیشتر شبیه نمادی برای داستان های خیالی هستند. هر چند در کشور خودمان هم قصر یا قلعه های زیبا و تاریخی زیادی داریم اما به علت محافظت نکردن از آن ها همگی رو به نابودی هستند، در همین حال در کشورهای اروپایی قصر ها بین گردشگران دارای محبوبیت بسیار هستند و به عنوان یک منبع جذب درآمد به آن ها نگاه می شود. در همین راستا 15 قصر فوق العاده زیبا و دیدنی را به شما معرفی خواهیم کرد:


1- قصر هوهنزولرن - آلمان

این قصر رویایی در زمان های دور محل زندگی شاه پروستی ها و امپراطور المان بوده است. قصر هوهنزولرن در قرن یازدهم ساخته شده اما بعدها در سال 1423 میلادی به کلی تخریب شد و در سال 1461 مجدداً ساخته شد. این قصر روی کوه هوهنزولرن با ارتفاع 855 متر قرار دارد و این ارتفاع باعث شده که این قصر دسترسی فوق العاده زیبایی به اطراف داشته باشد به طوری که یکی از زیباترین مناطق برای عکاسی گردشگران است. قصر هوهنزولرن در 50 کیلومتری جنوب شهر اشتوتگارت قرار دارد.

زیباترین و معروفترین قلعه های دنیا

ادامه مطلب ...

درمان های عجیب و غریب و ترسناک بیماری ها + تصویر



درمان «رینیت» که نوعی التهاب در حفره بینی است با زهر زنبور عسل
ادامه مطلب ...

سپاهان حریف پرسپولیس در جام حذفی شد/عمر دایی در پرسپولیس به انتق

 تیم فوتبال سپاهان موفق شد با شکست دادن راه آهن حریف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شود.

در این بازی که بعد از ظهر امروز در ورزشگاه فولاد شهر برگزار شد شاگردان امیر قلعه نویی موفق شدند با 4 گل راه آهن را شکست دهند.

عقیلی،ابراهیمی،توره و عنایتی گل زنان سپاهان در این بازی بودند.

با شکست راه آهن سپاهانی ها حریف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی شدند تا یک بار دیگر امیر قلعه نویی و علی دایی رودر روی هم قرار بگیرند.آخرین رویارویی این دو مربی در لیگ برتر و با شکست سنگین 4 بر یک پرسپولیسی ها همراه بوده است.
پرسپولیس این روزها وضعیت خوبی ندارد و شاید انتقام از امیر قلعه نویی بتواند معادلات ماندن یا نماندن در پرسپولیس را به نفع دایی تغییر دهد.

 

ثبت دومین طرح کراوات اسلامی!+تصویر


طرح جدید این کراوات اسلامی شبیه به یک خودنویس است و بر روی آن آیه "ن* و القلم" از قرآن کریم نوشته شده است!

کراوات اسلامی اینجانب که چندی پیش با الهام از شمشیر ذوالفقار حضرت علی (ع) ساخته شده بود، در واقع یک طرح تامل برانگیزی بود که در برابر ماهیت کراوات مطرح شده بود.

به گزارش شیعه آنلاین؛ دومین طرح کراوات اسلامی توسط "همت کمیلی" که حدود دو هفته پیش اولین کراوات اسلامی را به ثبت رسانده بود، به ثبت رسید.



گفتنی است طرح جدید این کراوات اسلامی شبیه به یک خودنویس است و بر روی آن آیه "ن* و القلم" از قرآن کریم نوشته شده است!

مورچه‌ها برای فرار از قطرات باران، قایق نجات می‌سازند / فیلم

دانش  - بررسی محققان مؤسسه فناوری جورجیا نشان می‌دهد کلونی مورچه‌ها برای نجات از قطرات باران و شناور ماندن رو ی آب از رفتار مایعات تقلید می‌کند. این کلونی می‌تواند مانند مایعاتی با وشکسانی متفاوت عمل کند.

محبوبه عمیدی: بارش باران برای ما انسان‌ها شاید گاهی غیرمنتظره باشد اما مطمئنا خطرناک نیست. اما تنها یک قطره از این باران می‌تواند مورچه‌ها و دیگر جانداران کوچک را به دام بیاندازد و آنها را غرق کند!

طبیعت چاره جالبی برای حل این مشکل اندیشیده است، کلونی مورچه‌ها می‌تواند رفتار جریان‌های متفاوتی از مایعات را تقلید کند و به این شکل موانع را پشت‌سر بگذار

ادامه مطلب ...

دیدنی های ایران

زیبایی های کشور عزیزمان ایران بر هیچ کسی پوشیده نیست، ایران از لحاظ آب و هوایی یکی از منحصر به فردترین کشورهاست. اختلاف دمای هوا در زمستان میان گرمترین و سردترین نقطه گاهی به بیش از ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد. با وجود این شرایط در هر گوشه ای از ایران مناطق زیبا و دیدنی وجود دارد به طوری که گردشگران هر ساله برای بازدید آن ها به ایران می آیند. در این مطلب عکس هایی از مناطق مختلف ایران به شما نشان می دهیم که توسط گردشکران خارجی گرفته شده اند و بعد به جهانیان عرضه شده اند.

1- اورامانات ، کردستان - شمال غربی ایران

زیباترین و دیدنی ترین مناطق ایران Iran - اورامانات ، کردستان

ادامه مطلب ...

بیشترین عبارات جستجو شده در ایران و جهان در سال ۲۰۱۰

همه ساله در انتهای سال میلادی، رسم بر این است که موتورهای جستجو آماری را از بیشترین کلمات جستجو شده سرویس خود اعلام می‌نمایند تا کاربران را از میزان جستجوهای مختلف کلمات آگاه سازند. پس از اینکه یاهو چند روز گذشته آمار خود را ارائه داد، گوگل نیز از این قافله عقب نماند و لیست کامل بیشترین کلمات جستجو شده در سال ۲۰۱۰ را در سایت خود منتشر کرد. لیستی بسیار جالب بر پایه HTML5 و کاملا تعاملی!

googles-top-searches-2010.jpg

ادامه مطلب ...

9 درمان طبیعی برای برخی بیماریها!!

به گزارش سلامت نیوز شناخت خواص خوراکی‌های طبیعی در دسترس و ارزان‌قیمت می‌تواند به شما کمک کند که گاهی زودتر به داد خودتان برسید. البته ناگفته نماند که برای انجام هر یک از این روش‌ها باید نظر پزشک را هم جویا شوید و از درمان‌های خودسرانه پرهیز کنید تا گرفتار عوارض ناخواسته این درمان‌های طبیعی نشوید.

لیمو و جای جوش
دکتر آدری‌ کیونین، متخصص پوست ومو می‌گوید: شما می‌توانید برای از بین بردن جای جوش‌های صورت‌تان، روزی 10 تا 15 دقیقه یک قطعه لیمو ترش تازه را روی پوست‌تان بگذارید و بعد از 12 هفته از داشتن پوستی صاف و شفاف لذت ببرید. اسید موجود در آب لیمو ترش سبب از بین رفتن جای جوش‌ها می شود. ولی اگر پوست‌ خشکی دارید، بهتر است از این روش استفاده نکنید.

سرکه سیب و ضرب‌دیدگی
محققان می‌گویند سرکه سیب یکی از موثرترین مواد برای مبارزه با بیماری‌های التهابی است. بنابراین اگر قسمتی از بدن‌تان دچار ضرب‌دیدگی شده و ورم کرده است، روزی چند نوبت یک دستمال پارچه‌ای را به سرکه سیب آغشته کنید و روی قسمت متورم بمالید، یا روزی دو بار خمیری متشکل از سرکه سیب و سفیده تخم ‌مرغ را به مدت یک ساعت روی بخش ضرب‌دیده بگذارید.

زنجبیل و دل‌ درد
این گیاه معجزه‌گر بهترین درمان برای دل‌ دردهای ساده و حتی دل ‌دردهای دوران بارداری و قاعدگی است. مطمئن باشید که اگر دل‌درد به سراغ‌تان بیاید، با نوشیدن روزی دو لیوان دم کرده زنجبیل می‌توانید از دست آن خلاص شوید. برای درست کردن دم کرده زنجبیل هم کافی است یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه را در یک قوری آب داغ بریزید و 10 دقیقه منتظر شوید تا خوب دم بکشد و آماده نوشیدن شود.

عسل و خراش پوستی
این خوراکی شیرین و خوش‌مزه، حاوی دو ماده موثر و مفید برای درمان زخم‌های ناشی از بریدگی یا خراش است؛ شکر برای از بین بردن رطوبت و در نتیجه از بین رفتن باکتری‌ها و پراکسید هیدروژن برای ضدعفونی کردن. پس شما می‌توانید برای درمان بریدگی‌ های سطحی‌تان به سادگی از این ماده شفابخش استفاده کنید.


نمک و بوی بد پاها
یکی از مشکلاتی که اکثر ورزشکاران و گاهی افراد غیر ورزشکار با آن دست به گریبان‌اند، مشکلات مربوط به پاهاست. تعریق بیش از حد و بوی نامطبوع پا ، به وجود آمدن قارچ‌های پوستی بین انگشتان پا و سفتی پوست به‌ خصوص در پاشنه و انگشت شست پا، از جمله ی این مشکلات هستند.

ادامه مطلب ...

جدیدترین آئین نامه راهنمایی و رانندگی ویژژژژژه تهران

 زبان: فارسی نویسنده: علی درخشی
 نوع فایل: PDF
 تعداد صفحات: 25 ناشر: موسسه نشر شهر
 حجم کتاب: 2.63 مگابایت
توضیحات
جدیدترین آئین نامه راهنمایی و رانندگی ویژژژژژه تهران (طنز)

جزوه درسی آموزش PLC

 زبان: فارسی نویسنده: فتح الله نظریان
 نوع فایل: PDF
 تعداد صفحات: 52 ناشر: www.eca.ir
 حجم کتاب: 1.12 مگابایت


توجه: نرم افزارهای مورد نیاز برای مطالعه کتابهای را از این قسمت دانلود نمایید.


منبع : کتابخانه مجازی ایران؛ آی آر پی دی اف