بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

اندروید خوشحال - قسمت اول تسک کیلرها

اگر یک آیفون داشته باشید سیستم عامل آی او اس کار مدیریت پروسه های سیستم عامل را برای شما انجام می دهد و نیاز نیست که شما نگران تعداد اپلکیشن های باز، مصرف منابع سیستم، کند شدن و کاهش باطری باشید. اما در اندروید این کارها تا حد زیادی در دست خودتان است و می توانید روی آنها کنترل داشته باشید. در عین حال که شاید نیاز باشد کار بیشتری انجام بدهید اما در اندروید به خاطر بازمتن بودن اش دست شما هم بسیار باز تر است و کارهای بیشتری می توانید بکنید. بنابراین چیزهای بیشتر برای یاد گرفتن و سر و کله زدن وجود دارد!

اگر یک دستگاه اندرویدی دارید اینجا می خواهیم با هم ببینیم که چطور می توانیم کاری کنیم که بازدهی بهتری در سیستم عامل مان داشته باشیم و ضمن مصرف باطری کمتر، شاهد عملکرد بهتری و سرعت بالاتر هم باشیم. همه چیز به مدیریت منابع سیستم عامل بر میگردد.

اگر کاربر این سیستم عامل باشید روی آنها نرم افزارهایی با نام تسک کیلر (Task Killer) پیدا می کنید که اینجا می خواهیم کمی بیشتر در موردشان صحبت کنیم.

تسک کیلر اپلیکیشنی است که می تواند دیگر اپلیکیشن ها را ببندد تا تعداد کمتری اپلیکیشن در پس زمینه سیستم عامل در حال اجرا باشند. هدف این است که با این کار سرعت تلفن هوشمند یا تبلت شما بیشتر و مصرف باطری هم کمتر بشود. البته همه با این تفکر موافق نیستند. در اینترنت بحث های موافق و مخالف زیادی در این مورد پیدا می کنید. کاربران مختلف تجربیات مثبت و منفی زیادی در استفاده از تسک کیلرها داشته اند و همین انتخاب را سخت کرده است.


ادامه مطلب ...

مفهوم عشق در هنر قرن 21 + عکس

 

مضمون اصلی که در تمام این آثار هنری دیده می‌شود عشق است و این تصاویر توجه همگان را به نوع نگرش عشق در قرن حاضر تغییر داده است.


 به نقل از مجله فرانسوی آرت: این تصاویر در موزه شهر ویتری سورسن فرانسه (به فرانسوی: Vitry-sur-Seine) به نمایش گذاشته شده اند اما تنها به جنبه‌های عاشقانه،خوشبختی و مثبت عشق نگاه نکرده است بلکه به لحظات دردناک و غم آلود نیز پرداخته است.

 

1. مقاومت در برابر تاثیرات عشق:
یک زوج عکاس و هنرمند به نام مارینا آبراموویک و یولی، تصویری از مقاومت فیزیکی و ذهنی در برابر عشق دیگری را این چنین به تصویر کشیده اند. تیری از عشق که خواستار ورود به قلب است اما با مقاومت دیگری روبرو می‌شود.

 
 

ادامه مطلب ...

آدمکهای یخی در حال آب شدن


مجسمه ساز هنرمند برزیلی صدها آدمک یخی در فیگورهای نشسته ساخت ، این آدمکهای یخی در طول روز و در گرمای آفتاب شروع به آب شدن کرده و تصاویر زیبایی برای علاقه مندان به هنر ایجاد کردند.

Brazilian artist Nele Azevedo’s Ice Sculptures of Melting Men great artwork is cool … literally! In this art installation, Nele created hundreds of sitting figures out of ice - the installation lasted till the last one melted in the heat of the day:

ادامه مطلب ...

فناوریهای اعجاب انگیز روز


فرمان پذیری ویلچیر از حرکات زبان

جمعی از محققین پزشکی دانشگاه Northwestern دریافتند که با کمک گرفتن از حرکات زبان، می توانند به فرد معلول در حرکت دادن ویلچیر در جهات مختلف کمک کنند.

آنها ایده خود را بر روی یک جوان به نام Martin Mireles که دچار آسیب نخاعی شده بود آزمایش کردند. در این طرح زبان فرد معلول سوراخ می شود و یک رسانای مغناطیسی در آن جاسازی می گردد. سپس فرد معلول یک هدست ویژه را برسر می کند. این هدست مجهز به سنسورهایی است که می توانند امواج مغناطیسی ارسال شده از زبان را دریافت کرده و به ویلچر دستور حرکت در جهات مختلف را بدهند.
 
تنها کافی است که فرد برای حرکت به سمت جلو، عقب، چپ و یا راست زبان خود را به همان سمت حرکت دهد. او می تواند این کار را به آسانی و با دهان بسته نیز انجام دهد.


 
اما حالا چرا زبان؟! محققین بر این باورند که زبان تنها عضوی است که عضلات آن از حرکت های مکرر خسته نمی شود و اعصاب و عروق آن معمولا در صدمات نخاعی آسیب نمی بینند.
 

ادامه مطلب ...

زیباترین دره های دنیا


در سرتاسر جهان دره های مختلفی وجود دارند که هر کدام زیبایی های خاص خود را دارند اما بیشتر آن ها به دلیل ناشناخته بودن برای گردشگران کم کم در حال فراموشی هستند. بیشتر گردشگران تنها دره ی بزرگ (grand canyon) کالیفرنیا را می شناسند و با دره های دیگر جهان به هیچ وجه آشنایی ندارند. به همین خاطر در این مطلب 10 دره ی تماشایی و زیبای جهان را به شما معرفی می کنیم که تا به حال حتی نام آن ها را نشنیده اید.

1- دره ی آنتلوپ - آمریکا

آنتلوپ کنیون (Antelope Canyon) پارکی طبیعی در ایالت آریزونا در ایالات متحده آمریکا است. این پارک حاوی صخره‌هایی دیدنی است که توسط آب و هوا در طول سالیان بگونه‌ای غریب فرسایش یافته و در ساعاتی مخصوص از روز خالق مناظری با نورپردازی‌های نایاب می‌شوند. این پارک همانند مانیومنت ولی متعلق به زمین‌های قبیله ناواهو می‌باشد.

ادامه مطلب ...

مرده سوزی در جهان از "الف" تا "ی"!


تاریخ مرده سوزی بین بشر به 20 هزار سال پیش و به جسد فردی موسوم به مونگو لیدی در دریاچه مونگو استرالیا بر می گردد. پیش از زرتشتیان نیز مرده سوزی در برخی اقوام داخل پارس ها نیز به قولی رایج بوده اما با ورود زرتشت این عمل کامات منسوخ می شود.(ثابت نشده است)

فرایند کاهش حجم بدن انسان مرده و تبدیل ان به ترکیبات شیمیایی به شکل قعات ریز و استخوانهای کوچک را مرده سوزی می گویند. این کار از طریق سوزاندن در کوره و یا در فضای باز با استفاده از درجه حرارات بسیار بالا صورت می پذیرد. این عمل ممکن است بعنوان مراسم تشییع جنازه در برخی فرهنگها و یا عملی بعد از مرگ و به جای تشییع جنازه صورت گیرد. این کار همچنین به جای دفن بدن کامل داخل تابوت و یا بدون تابوت انجام شود.

 


 


ادامه مطلب ...

هوش ایرانی ، واقعیت یا توهم؟؟


 " اینکه ایرانیان باهوش ترین مردم جهان " هستند در سال های گذشته تقریبا تبدیل به ضرب المثلی معروف میان ایرانیان شده است ، اما این در حالی است که اگر نتایج تحقیقات انجام شده در این باره توسط دانشمندان انجام شده ، مطالعه شود ابطال این گزاره ثابت می شود .
 

در واقع طبق تخقیقات علمی دانشمندان ما ایرانی ها نه تنها گل سر سبد هوش در دنیا نیستیم بلکه جایگاهی متوسط در جهان داریم و میلیاردها نفر در جهان ضریب هوشی بالاتری از ما دارند . 

"ریچارد لین " روانشناس و استاد 81 ساله دانشگاه اولستر بریتانیا در کتابی که در سال 2006 انتشار داد نتایج تحقیقات خود را در این باره منتشر ساخته است .

وی که متخصص مطالعه بر روی تاثیر دو متغیر " نژاد " و " هوش " بر روی یکدیگر است ، در کتاب خود وضعیت ضریب هوشی مردم جهان را با توجه به نژاد بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که باهوش ترین مردم جهان با ضریب هوشی 105 و بالاتر مردم کشورهای شرق آسیا ( چین ، کره شمالی و جنوبی و ژاپن ) هستند .

در رده میانی کشورهای اروپایی ، روسیه ، آسیای مرکزی و قفقاز و حتی مغولستان قرار می گیرند که متوسط  ضریب هوشی آنها  90 تا 100 است .

ایرانیان به همراه تمامی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا ، هند ، پاکستان و کشورهای آسیای جنوبی و نیز دو قاره آمریکای شمالی و جنوبی در رده میانی یعنی با ضریب هوشی 85 تا 90 قرار می گیرند.

جایگاه چهارم از آن کشورهای آفریقایی است که ضریب هوشی آنها 70 تا 80 است و مردم اقیانوسیه ( استرالیا ) و کشور آفریقایی بوتسوانا ، با دارا بودن کمترین میزان ضریب هوشی یعنی ضریب هوشی 60 تا 70 در آخرین رده قرار می گیرند.

همچنین در تحقیقات پروفسور لین مشخص شده است که متوسط ضریب هوشی مردم دنیا رو به کاهش است . متوسط ضریب هوشی مردم جهان در سال 1950 بالای 91 بوده است ولی تحقیقات پروفسور لین نشان می دهد که این ضریب در سال 2050 به 86 کاهش خواهد یافت.

دلایل این امر می تواند متعدد باشد اما پیشرفت تکنولوژی و وابستگی به ماشین و تکنولوژی های مدرن به جای حفظ کردن و استفاده از مغز ، می تواند یکی از دلایل کم کاری مغز انسان ها باشد.

ادامه مطلب ...

تصاویر و اتفاقات جالب دنیای وحش در سال گذشته


دنیای حیوانات و حیات وحش در سال گذشته با اتفاقات جالبی همراه بود که شکارچیان حرفه ای عکاسی در طبیعت موفق شده بودند لحظاتی دیدنی از این صحنه ها را در قاب دوربین خود جاودانه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سال 1389 سالی مملو از تصاویر دیدنی و شگفت انگیز در دنیای حیوانات و حیات وحش بود.

در این سال عکاسان طبیعت با نفوذ در عمیقترین و بکرترین نقاط دنیا موفق شدند بخشی از لحظات زندگی روزمره حیوانات را به تصویر بکشند. همچنین عکاسان غیرحرفه ای نیز به طور اتفاقی از صحنه هایی تماشایی که حیوانات پیرامون آنها خلق کرده بودند عکسبرداری کردند.

مرغی که فکر می کرد پنگوئن است

 سال گذشته یک کشاورز چینی خبر داد که در مزرعه خود مرغی دارد که فکر می کند پنگوئن است و به همین علت همانند پنگوئنها به صورت قائم راه می رود. نام این مرغ مجنون "مامبل" است که در یک مرزعه واقع در "ژیانگسو" در شرق چین زندگی می کند.

مامبل نام پنگوئن قهرمان کارتون "خوش قدم" است. این پنگوئن به خاطر ویژگی خاصی که در حرکت دادن پاهایش داشت توانست با انجام حرکات ویژه ای با انسانها ارتباط برقرار کند.

 

 

ادامه مطلب ...

حق رای برای زنان در طول سالها


With the publication of the UN Women’s justice report, the Guardian has this neat interactive visual on the evolution of women’s rights to vote worldwide.

 

ادامه مطلب ...

نخستین نگاه


نخستین نگاهی که ما را به هم دوخت،
نخستین سلامی که در جان ما شعله افروخت،
نخستین کلامی که دلهای ما را به بوی خوش آشنایی سپرد وبه مهمانی عشق برد،
پر از مهر بودی پر از نور بودم،
همه شوق بودی همه شور بودم،
چه خوش لحظه ای که می خواهمت را به شرم و خموشی نگفتیم و گفتیم،
چه خوش لحظه هایی که دزدانه از هم نگاهی ربودیم و رازی نهفتیم،
دو آوای تنهای سرگشته بودیم،
رها در گذرگاه هستی.
دریغا در آن قصه ها و غزل ها نخواندیم که آب و گل عشق با غم سرشته است!
از آن روزها آه عمری گذشته است.
من و تو دگرگونه گشتیم
دنیا دگرگونه گشته است!
در این روزگاران بی روشنایی
در این تیره شب های غمگین،
که دیگر ندانی کجایم،
که دیگر ندانم کجایی!

فریدون مشیری


آموخته ایم

چیز هایی که از والدین آموختیم
هر کاری جایی دارد:

اگر می خواهید همدیگه رو بکشید برید بیرون! من تازه اینجا رو تمیز کردم!

دعا:
دعا کن سر جاش باشه وگرنه…!

منطق:
به خاطر اینکه من می گم!

آینده نگری:
اگر از اون تاب بیافتی و گردنت بشکنه محاله با خودم ببرمت خرید!

رعایت آداب غذا خوردن:
موقع غذا خودن دهنت رو ببند!

توجه:
اگر بدونی پشت گوش هات چقدر چرکه!

استقامت:
تا وقتی کلم بروکلی هاتو نخوردی از جات تکون نمی خوری!

چرخه ی زندگی:
من تورو به دنیا آوردم و اگر بخوام خودم هم شرت رو از این دنیا می کنم!

اصلاح رفتار:
تو دیگه مثل بابات رفتار نکن!

قناعت:
میلیون ها بچه کم شانس توی دنیا هستن که آرزو می کردن من مادرشون بودم!

انتظار:
وایسا برسیم خونه…

مراقب از خود:
ژاکتت رو بپوش! یه جوری رفتار می کنی انگار من که مادرتم نمی دونم کی سردت میشه!

رشد کردن:
اگر اسفناج نخوری بزرگ نمیشی!

کنایه:
گریه می کنی؟ حالا یه کاری می کنم که واقعا اشکت در بیاد!

ژنتیک:
باید به خاطر ژن بابات باشه!

اصل و نصب:
این چه وضع اتاقه؟ مگه تو طویله به دنیا اومدی؟

خرد:
وقتی به سن من برسی می فهمی!

عدالت:
یه روزی بچه داری میشی و امیدوارم بچه هات عین خودت بشن

ستاد مبازه با فتنه پ نه پ (جدید جدید)

به بابام گفتم سوئیچ ماشینو بده ...... گفت : می خوای بری جایی؟ ... گفتم : بله پدر عزیزم
(ستاد مبارزه با فتنه ی پَ نَ پَ - واحد فرزند صالح)

رفتم خونه سالمندان عیادت پدربزرگم,مسئول اونجا میپرسه:شمام اومدین عیادت؟میگم نه خونه سالمندان طلبیده اومدیم زیارت

رفتـــم بــه کنـــار دلــبرم با شــادی
گفتـا کـه چـه خوب یاد من افتــادی
گفتـم صـنما تــو عشق را استـادی
گفتا پـَـَـ نــه پـَـَــــ تو یاد من میدادی
گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ و درد زهـــر مــاری

بچه داییم به دنیا اومده. همه خوشحال و اینا. مامان بزرگم برگشته میگه حالا میخاین براش اسم بذارین؟میگم...اگه شما صلاح بدونین
ستاد مبارزه با فتنه ی پَ نَ پَ – واحد احترام به بزرگتر

رفتیم پایگاه انتقال خون میگه شمام اومدین خون بدین؟ گفتم بله اومدیم خون بدیم. شما هم بفرمایید بساط لودگی تون رو جای دیگه پهن کنید. یارو همون جا به گریه افتاد و ابراز پشیمونی کرد.
ستاد مبارزه با فتنه پــَ نــَ پــَ - واحد نهی از منکر

تو صف بربری نوبتم شده یارو میگه بربری میخوای؟میگم نون باشه بقیش مهم نیس

از اتاقم اومدم بیرون ،در دستشویی رو باز کردم .مامانم میگه داری میری دستشویی؟میگم نرم؟؟؟

نوزاده تو بغل مامانش گریه میکرده مامانه میگه قربونت برم گرسنته؟ بچه هه به اذن خداوند میگه پَ نَ پَ دارم برای گرسنگان و زلزله زدگان سومالی گریه میکنم
(واحد نفوذی پ نه پ)

رفتم سوپری گفتم یک نوشابه زرد بدید
فروشنده گفت: منظورتون نوشابه پرتقالی که نارنجی رنگه؟
گفتم: بله، منظورم همون بود. ببخشید
ستاد مبارزه با فتنه پـ نـ پـ واحد فرهنگ‌سازی به جای حاضر جوابی

رفتم دستتشویی هی دارم در میزنم! میگه هاااان، دستشویی داری؟ پـَـــ نــه پـَـــ خواستم بگم آخریم مهلت ثبت نام جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک صادراته، جا نمونی! طرف اومد بیرون گفت خاک بر سرتون کنن که فقط بلدین از این چرت و پرتا بگین
(کمیته مبارزه با فتنه پـَـــ نــه پـَـــ , ستاد سیار مستقر در توالت عمومی)

ممنوعات مصرف هم زمان مواد غذایی

مصرف هم زمان بعضی از مواد غذایی با یکدیگر می تواند بسیار مضر باشد و حاصل آن تولید اخلاط زاید در بدن می باشد که گاهی تاثیرات این تداخلات در چندین سال بعد به صورت بیماری های مختلف و صعب العلاج بروز خواهد کرد. به عنوان مثال حکمای طب ایرانی معتقدند که مصرف هم زمان موارد ذیل باعث تولید اخلاط خام در بدن شده و تولید بیماری کرده، مثلاً مصرف ماست با هر نوع و هر مقدار گوشت باعث لکه های پوستی و مصرف سرکه یا انواع شور و ترشی که با سرکه ساخته می شود همراه با برنج باعث کولیت و درد شکم می شود که ممکن است این بیماری ها حاصل عدم رعایت این مطالب در طول چندین سال باشد. بنابراین از خوردن هم زمان ترکیبات مواد غذایی که در هر ردیف از جدول ذیل ذکر شده است، جداً خودداری نمایید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آموزش عکاسی: تکنیک های عکاسان حرفه ای

در عکاسی همه چیز بستگی به سبک و علاقه عکاس دارد. و نکته ای که عکاسی را شیرین تر میکند استفاده از نکات و ترفند ها و تجربیات شخصی افرا متخصص هست. اگر شما عکاس تازه کاری هستید در این پست ۵ روش را برای اینکه عکس های شما دوستانتان را تحت تاثیر قرار دهد توضیح داده میشود.

در عکاسی همه چیز بستگی به سبک و علاقه عکاس دارد. و نکته ای که عکاسی را شیرین تر میکند استفاده از نکات و ترفند ها و تجربیات شخصی افرا متخصص هست.

اگر شما عکاس تازه کاری هستید در این پست ۵ روش را برای اینکه عکس های شما دوستانتان را تحت تاثیر قرار دهد توضیح داده میشود.
 

ادامه مطلب ...