بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

پردرآمد ترین کشورهای دنیا در حیطه توریسم

صنعت گردشگری یا توریسم روز به روز بیشتر جای خود را بین مردم باز می کند به طوری که بعضی از کشورهای دنیا قسمتی از درآمد سالیانه خود را مدیون این صنعت هستند. بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان جهانی گردشگری در سال 2008 ، 922 میلیون گردشگر در جهان به گردش پرداختند که این رقم رقمی بی سابقه در تاریخ این صنعت است. این تعداد گردشگر مبلغی در حدود 944 میلیارد دلار خرج کرده اند که نشان از اهمیت درآمد زایی در صنعت گردشگری است. در سال 2010 تعداد گردشگران به 1.6 میلیارد نفر رسید که یک رکورد محسوب می شود. همزمان با بیشتر شدن تعداد گردشگران درآمد حاصل از صنعت گردشگری نیز بیشتر می شود اما این درآمد به طور متوسط میان کشورها تقسیم نمی شود و هر کشوری باتوجه به جاذبه های گردشگری خود درآمد خاصی دارد. البته این درآمد ها بعد از وقوع رکود اقتصادی کاهش پیدا کرده است اما رو به بهبودی است. در مطلب زیر 10 کشور پردرآمد از لحاظ صنعت گردشگری را به شما معرفی می کنیم.

1- آمریکا – 93.9 میلیارد دلار

ادامه مطلب ...

کانادا از نگاه یک مهاجر بد بین

من از این کشور متنفرم. دلایل من هم واضح و مبرهنه. برای اینکه مطمئنتون کنم که نظرم کاملا درسته بعضی از دلایلم رو اینجا می نویسم تا خودتون قضاوت کنین. فقط یادتون باشه که فکر مهاجرت به این کشور عوضی رو نکنین. به همون ایران خودمون بچسبین و از زندگی پر صلح و صفا در کنار خانواده تون لذت ببرین. این هم دلایل من:

ادامه مطلب ...

معادله ای که در ایران بیشتر صدق میکند

از قدیم گفته اند وقت طلاست، به عبارت دیگر: زمان = پول       (معادله 1)

همین  طور گفته اند توانا بود هرکه دانا بود، یعنی: توان = علم    (معادله 2)

می دانید که:

زمان / کار = توان

با جایگذاری معادله  1 و 2 در معادله سوم به این معادله می رسیم:

پول / کار = علم

که  می توانیم آن را به این صورت بازنویسی کنیم:

علم/ کار = پول

بنابراین:

http://www.chemyazd.com/images/Equation$.jpg

یعنی هرجه علم و سوادت کم تر باشد درآمدت بیشتر است، و این هیچ ربطی به مقدار کار انجام شده ندارد !

 


نکته های بسیار جالب و خواندنی درباره زندگی

مهم نیست چه سنی داری هنگام سلام کردن مادرت را در آغوش بگیر

از یاد خدا غافل مشو,فروتن باش

پیش از آنکه تو به دنیا بیایی خیلی از کارها انجام شده بود.

از کسی که چیزی برای از دست دادن ندارد، بترس.

هیچوقت به کسی که غم سنگینی دارد نگو « می‌دانم چه حالی داری » چون در واقع نمی‌دانی.

ادامه مطلب ...

دانستنی های جالب سینما و تلویزیون

دانستنی های خواندنی سینمایی و تلوزیونی

ادامه مطلب ...

رازهای سلامتی از زبان دانشمندان ژاپنی


اگر سلامتی‌تون برای شما مهمه، فقط کافی است به آخرین دستاوردهای متخصصین مرکز ملی هدایت (ارتقای) سلامت و رفتار شناسی توکیو توجه کنیم، آنها می‌گویند:

١- هرگز سیگار نکشید و اگر می‌کشید، نیمه آخر آن را به هیچ وجه نکشید.

٢- در حمام هیچ‌گاه مستقیما زیر دوش آب گرم نفس نکشید. کلر یک قاتل تدریجی است.

٣- هنگام شارژ موبایل ابتدا شارژر را به گوشی وصل کنید و سپس آن را به برق وصل کنید. بهتر است موبایل خاموش باشد.

٤- چای بیشتر از یک روز مانده را اصلا ننوشید

ادامه مطلب ...

چگونه جستجوی حرفه ای تری در گوگل انجام دهیم؟

گوگل کردن فقط تایپ چند کلمه و کلیک روی دکمه جستجو نیست. برخی اوقات این روش کمترین نتیجه دلخواه مارا رقم خواهد زد. اما می‌توانیم با دانستن ترفندهای جستجو به راحتی به نتایج دلخواهمان برسیم.

در موتور جستجوی گوگل می‌توانید از کدهای زیر استفاده کنید:

google چگونه جستجوی حرفه ای تری در گوگل انجام دهیم؟

ادامه مطلب ...

نگاهی به شعار های تبلیغاتی جذاب و خلاقانه شرکت ها

شعار تبلیغاتی (slogan) عبارتیست که شامل یک یا چند کلمه تبلیغاتی می باشد که شرکت ها،کارخنه های بسیاری از آن استفاده می کنند.در این شعار ها معمولا مزایای محصولات تولید شده یک شرکت در قالب یک عبارت تبلیغاتی ذکر می شود.از آن جایی که وقت برای همه مردم حیاتی است،بنابراین شعار تبلیغاتی می تواند گام موثری در خصوص عرضه کالا به مشتری باشد.شعار های تبلیغاتی امروزه بر روی بسیاری از دیوار ها،پوستر ها،بنر ها دیگر ابزار تبلیغاتی دیده می شوند.امروزه شرکت ها و کارخانه های بزرگ میلیارد ها دلار پول صرف شعار های تبلیغاتی خود می کنند.

ادامه مطلب ...

تاریخچه‌ی لباس زیر در ایران و تمدن‌های دیگر

داستانِ زیر جامه با داستانِ آدم و حوا و با شرمِ انسان از عریانی‌اش در برابر خداوند آغاز می‌شود. در کتاب مقدس در باب دوم از سِفر پیدایش می‌خوانیم:

«مار که از همه‌ی حیوانات صحرا هوشیارتر بود به حوا گفت از میوه‌ی درختی که وسط باغ است بخورَد تا چشمانش باز شود و مانند خداوند عارف نیک و بد باشد. درخت معرفت در نظر حوا خوش‌نما آمد، میوه‌اش را گرفت و خورد و به شوهر خود هم داد و او نیز از آن میوه خورد. آنگاه چشمان آنها باز شد و فهمیدند که عریان اند. پس برگ‌های انجیر به هم دوختند و سترها برای خودشان ساختند. خداوند در این لحظه آدم را صدا کرد. آدم که از عریانی‌اش شرم داشت خودش را از خداوند پنهان کرده بود. گفت: چون آواز تو را در باغ شنیدم ترسان گشتم، زیرا که عریانم. پس خودم را پنهان کردم.» (کتاب مقدس)
با این حال مردم‌شناسان اعتقاد دارند انسان نه از روی شرم، بلکه بیشتر از روی عقل برای حفظ آلت تناسلی‌اش از گزندِ نور آفتاب و سرما و باد و بوران نخستین زیرجامه را از برگ و پوست درختان و پوست حیوانات برای خود فراهم آورد و ستر عورتش کرد.
با این حال زیرجامه در آن زمان تنها پوشش انسان بود و با پیدایش تمدن، وقتی که انسان از پارچه جامه‌ای برای خود فراهم آورد، آنچه که زیرِ آن جامه می‌پوشید به زیرجامه در معنای مورد نظر ما بدل گشت.

ادامه مطلب ...

نگاهی به فناوری ها در سال 2010 و 2011

 

 

تقریبا همه با این موضوع که امسال شگفتی های زیادی در دنیای فناوری داشتیم؛ موافق اند. عرضه آی پد، قدرت یک گجت را به ما نشان داد و سلطه فیسبوک بر سراسر جهان با نیم میلیارد مخاطب هم قدرت اینترنت را! اما به هر حال هر چه بود گذشت ... حالا وقت آن است که پیش بینی کنیم در سال 2011 قرار است چه اتفاقاتی در خصوص گجت ها و سیستم عامل ها ویا وب سایت ها بیافتد. این مساله را در بخش اول این مقاله، در مورد "تبلت ها و نت بوک ها" – "سیستم عامل ها" و "تکنولوژی های تحت وب" بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا به سفر در آینده بپردازیم. ‏

‏ ‏



‏  به نقل از سایت نارنجی   


ادامه مطلب ...