بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

با خاطرات نوروزی مریم امیرجلالی، بازیگر سینما و تلویزیون

رنگ کردن تخم‌مرغ سفره هفت‌سین با پوست پیاز

مریم امیرجلالی بازیگری است که از بدو ورود به دنیای هنر بیشتر در آثار طنز ظاهر شده و کمتر فرصت یافته است تا در ژانرهای دیگر محک زده شود؛ هرچند خود از این مساله چندان راضی نیست؛ اما مخاطبان تلویزیون و سینما او را در نقش‌های طنز پذیرفته‌اند.
موفق‌ترین نقش او شاید نقش مادر‌‌شکوه در سریال چارخونه باشد. او در خانواده پرجمعیتی به دنیا آمده و از این بابت، دنیای شلوغی را در گذشته‌اش تجربه کرده است.

ادامه مطلب ...

ماهی قرمز از کجا سر سفره هفت سین آمده است؟

تجارت ماهی قرمز مدت هاست که در دوره زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین شکل میگیرد تجارتی که محصول آن هیچ ریشه ای در تاریخ باستانی عید نوروز ایرانی ندارد .

هشتاد سال پیش به همراه ورودچای به ایران ماهی قرمز نیز که سمبل عید چینی ست به سفره های هفت سین مراسم عید نوروز ما وارد شد غافل از اینکه در عید چینی ماهی قرمز را رها میکنند تا زندگی جریان یابد و ما ماهی قرمز را اسیر تنگ بلورین میکنیم تا همزمان با رشد سبزه های سفره هایمان و باروری زمین هر روز او را به مرگ نزدیک و نزدیک تر کنیم .

جالب است بدانید در هیچ کدام از مراسم سنتی مان در مورد نوروز ماهی قرمز جایگاهی ندارد در میان رسوم زرتشتی در سفره عید انار به نشانه باروری و عشق و یا سیب سرخ درون ظرف آب مقدس رها میشود تا عشق و باروری همچنان پاینده بماند.

هر سال ایام عید ۵ میلیون قطعه ماهی میمیرند. ۵ میلیون قطعه ماهی قرمز به خاطر رنگ و لعاب سفره هفت سین، به خاطر هیچ . در صورتیکه از خرید ماهی قرمز منصرف شویم این تجارت سیاه روزی پایان خواهد یافت

چلو کباب فراموش نشود.

در عین حال که خانه تکانی میکنید خوردن غذاهای خوشمزه را فراموش نکنید. در اینجا رمز و راز پختن چلو کباب را برای شما مینویسم که در زمان شلوغیها هم از زندگی و قشنگیهای دور و بر لذت ببرید.

راز ها و رمز های کباب کوبیده

* برای تهیه کباب کوبیده به ازای هر ۱ کیلو گوشت چرخ کرده به ۳ عدد پیاز متوسط نیاز داریم
* برای کیفیت بهتر کباب باید از نیم کیلو گوشت گوسفتدی و نیم کیلو گوشت گوساله استفاده کرد
* چربی گوشت باید نسبتا زیاد باشد .اگر چربی کم باشد کباب خشک می شود و اگر بیش از حد باشد از سیخ میریزد
* معمولا مرسوم است که برای کباب کوبیده از گوشت قلوه گاه استفاده شود اما توجه داشته باشید که قلوه گاه خیلی چرب است و اگر خوب عمل نیاید کباب از سیخ میریزد

ادامه مطلب ...

چیدمان اتاق بچه ها برای آپارتمانهای کوچک

اکثر خانم های خانه دار ایرانی این روزها مشغول خانه تکانی و خرید وسائل نو برای خانه هستند تا بتوانند به بهترین نحو تغئیر دکوراسیون اساسی بدهند. عده ای از دوستان در آپارتمان زندگی میکنند و از حیاط و انباریهای بزرگ و گنجه های مادر بزرگ خبری نیست. خواهر ها یا برادرها باید در یک اتاق باشند و ما باید بتوانیم به زیباترین و بهترین حالت چیدمان داشته باشیم. چند تصویر میبینید که میتواند برای شما مادرها ایده ساز باشد.

چیدمان برای آپارتمانهای کوچک

ادامه مطلب ...

شیرینی قرابیه (بادامی)

مواد لازم و طرز تهیه برای قرابیه بادامی: 

۲-۳ عدد سفیدهٔ تخم مرغ (بستگی به بزرگی تخم مرغ داره)، ۱۵۰ گرم بادام پوست گرفته و چرخ شده، شکر ۲۰۰ گرم، وانیل ۱/۴ ق چ، شکر ۱۵۰-۲۰۰ گرم (بستگی به شیرینی و ریزی شکر داره و هم مزاج خودتون)، اسانس بادام تلخ، مقداری خلال پسته برای تزئین.

فر‌ را با درجهٔ ۱۸۰ سانتیگراد روشن کرده. در کاسه ی پودر بادام، وانیل، شکر، و اسانس بادام را خوب با هم مخلوط می‌کنیم سپس در مخلوط کن یا بلندر ریخته و سفیدهٔ تخم مرغ‌ها را یکی‌ یکی‌ ریخته و بین هر کدوم خوب چرخشون می‌کنیم تا تمام مواد کش دار شود. چنان که خیلی سفت بود یک عدد سفیدهٔ تخم مرغ دیگه هم ریخته و دوباره چرخ می‌کنیم. سپس با قاشق یا قیف ماسوره دار به اندازهای دلخواه با فاصله روی آلومینیوم یا کاغذ مخصوص شیرینی پزی در سینی فر‌ چیده و مقداری خلال پسته روی آنها میپاشیم سپس در طبقهٔ وسط به مدت حدوداً ۲۰ تا ۳۰ دقیقه میگذاریم تا رنگ دور آنها مقداری طلائی شود. بعد از پخت سینی را از فر‌ در آورده و میگذاریم کمی‌ خنک شوند. برای نگهداری آنها از ظرف پلاستیکی در دار استفاده کنین تا خشک نشوند.

قرابیه

دزدها به تعطیلات نمی‌روند

تعطیلات نسبتا طولانی نوروز که از راه می‌رسد شلوغی خیابان‌های شهر، سراسیمگی مردم برای خرید عید و کسب و کار پررونق مغازه داران هم کم کم از تب و تاب می‌افتد. آن وقت بسیاری از مشاغلی که در ایام عادی سال بی‌وقفه به فکر کسب و کار بودند، این روزها برای چند روزی دست از کار می‌کشند. اما در این میان کسانی هم هستند که در تعطیلات نوروز نه تنها دست از کسب و کار همیشگی‌شان نمی‌کشند بلکه نوع کارشان ایجاب می‌کند که این روزها از همیشه فعال‌تر باشند زیرا تجربه ثابت کرده ، کسب و کارشان در این ایام از هر زمان دیگری پر رونق‌تر است.
ادامه مطلب ...

چند دانستنی مفید و جالب

Knowledge-Is-Everything 

هیچ کاغذی بیشتر از هفت بار تا نمیخورد

ادامه مطلب ...

برنامه بازسازی پوست از امروز تا عید

برنامه بازسازی پوست از امروز تا عید 

اگر می خواهید برای عید ۹۰ پوستی شفاف داشته باشید و لکه های صورت خودتون رو بردارید و همچنین خواهان این هستید که این کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهید حتما با این پست  همراه باشید…

ادامه مطلب ...

اس ام اس های عید نوروز – اس ام اس ویژه عید نوروز ۹۰ – سال نو مبا

برآمد باد صبح و بوی نوروز به کام دوستان و بخت پیروز

مبارک بادت این سال وهمه سال مبارک بادت این روز وهمه روز

 

فرخنده باد بر همگان مقدم بهار / نوروز , جاودانه ترین جشن روزگار
سال نو بر شما و خانواده محترمتان مبارک باد

ادامه مطلب ...

نرگس محمدی بازیگر نقش ستایش را بهتر بشناسیم

 عکس   نرگس محمدی بازیگر نقش ستایش را بهتر بشناسیم 

 

نرگس محمدی بازیگر نقش ستایش را بهتر بشناسیم

ادامه مطلب ...

دوست‌داشتنی‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان

فهرست محبوب‌ترین و تنفر برانگیزترین محصولات و گجت‌ها همیشه مورد توجه کاربران دنیای فن‌‌آوری است. در این ایمیل بر اساس اطلاعات به دست آمده از کاربران رسانه‌های اجتماعی تهیه شده است.

 

  Motorola Droid

 

 

Motorola Droid 49%

ادامه مطلب ...