بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

تصاویر دیدنی از زیباترین کشور جهان

عکسهای دیدنی از زیباترین کشور جهان: ایران


عکسهای زیر مربوط به مناظر زیبایی از طبیعت ایران می‌باشد. مناظری که شبیه کارت پستال بوده و شاید خیلی‌ها باورشان نشود اینها شهرهای ایران است. باشد که این تصاویر انگیزه‌ای شود برای آشنایی با جاذبه‌های ایران...
 
ادامه مطلب ...

فضیلت و خواص سوره نحل

فضیلت و خواص سوره نحل


قرآن الحکیم     ادامه مطلب ...

دست و پای شما چقدر می‌ارزد؟ (داستان کوتاه)

پول



یکى در پیش بزرگى از فقر خود شکایت می‌کرد و سخت می‌نالید.

گفت:

 خواهى که ده‌هزار درهم داشته‌ باشى و چشم نداشته باشى؟

گفت:

 البته که نه. دو چشم خود را با همه دنیا عوض نمی‌کنم.

گفت:

عقلت را با ده‌هزار درهم، معاوضه می‌کنى؟

گفت:

نه.

گفت:

گوش و دست و پاى خود را چطور؟

گفت:

هرگز.

ادامه مطلب ...

چهل + یک مورد از کم هزینه ترین لذت‌های دنیا

 

چهل + یک مورد از کم هزینه ترین لذت‌های دنیا

1-  گاهی به تماشای غروب آفتاب بنشینیم.

2 - سعی کنیم بیشتر بخندیم.

3-  تلاش کنیم کمتر گله کنیم.

4 -  با تلفن کردن به یک دوست قدیمی، او را غافلگیر کنیم.

5 - گاهی هدیه‌هایی که گرفته‌ایم را بیرون بیاوریم و تماشا کنیم.

ادامه مطلب ...

ربان آبی

آموزگارى تصمیم گرفت که از دانش‌آموزان کلاسش به شیوه جالبى قدردانى کند.
او دانش‌آموزان را یکى‌یکى به جلوى کلاس می‌آورد و چگونگى اثرگذارى آن‌ها بر خودش را بازگو می‌کرد. آن گاه به سینه هر یک از آنان روبانى آبى رنگ می‌زد که روى آن با حروف طلایى نوشته شده بود: « من آدم تاثیرگذارى هستم.»
سپس آموزگار تصمیم گرفت که پروژه‌اى براى کلاس تعریف کند تا ببیند این کار از لحاظ پذیرش اجتماعى چه اثرى خواهد داشت. 

ادامه مطلب ...

پیامک عید قربان

عید قربان
عید قربان، جلوه‌گاه تعبد و تسلیم ابراهیمیان حنیف است

 و فصل قرب مسلمانان به خداوند در سایه عبودیت.

********************************************

عید قربان، یعنى فدا کردن همه «عزیزها» در آستان «عزیزترین»،

 و گذشتن از همه وابستگى ها به عشق مهربان ترین.

********************************************

خوشا «ذی‌الحجه» روز عید قربان 
شروع داستان عشق و ایمان

********************************************

خواهی که تو را کعبه کند استقبال 
مایی و منی را به منا قربان کن


ادامه مطلب ...

عید سعید قربان

عید قربان، تجدید خاطره عشق و ایثار عید قربان، روز ثبوت و اثبات عشق و تسلیم است. روزی است که انسان در برابر معشوق، هیچ بودن همه چیز را می پذیرد، خود و همه چیز را فدای او می کند و «تعبّد» را که نتیجه عرفان، شهود و دیدن یار است، به معرض دید می گذارد. امروز باید به گونه ای عمل کنیم و به نوعی از آزمایش و امتحان به درآییم که ابراهیم علیه السلام وار و اسماعیل علیه السلام وار عشق و تسلیم را به نمایش بگذاریم. امروز باید خاطره عشق و ایثار حضرت ابراهیم علیه السلام و حضرت اسماعیل علیه السلام و حضرت هاجر علیهاالسلام را تجدید کنیم. امروز باید معلوم شود که عشق و ایمان ما، در چه مرتبه ای و آروزی وصل در چه حدی است و تا چه اندازه ای به تعبد و تسلیم دست یافته ایم. محو جمال یار ابراهیم علیه السلام هنگامی که از آزمایش های پی درپی کامیاب به درآمد و به خوبی آنها را به پایان رساند، به مقام «امامت» نایل شد. هنگامی که در «منا»، در قربانگه یار، قربانی خویش را حاضر کرد و سراپا تسلیم محض و سرشار از عشق و تعبد شد، دل از غیر دوست برداشت و محو جمال و دیدار یار شد: چنان پر شد فضای سینه از دوست که فکر خویش گم شد از ضمیرم در اینجا که با عشق، ایثار و تسلیم ذبیح خود، اسماعیل را فدا می کرد، از جانب معبود، ندا آمد که: هان ای ابراهیم، به خوبی امتحان دادی و اکنون «فدیه»ای که برایت فرستاده ایم قربانی کن که بیش از این از تو نمی خواستیم. ادامه مطلب ...

ارزان‌ترین موبایل جهان به قیمت 1700 تومان+عکس

 درحالی‌که قیمت تلفن‌های هوشمند در جهان رو به کاهش است، عرضه ارزان‌ترین تلفن همراه جهان به نام آلکاتل OT-209 با قیمت 99 پنی (1670 تومان) در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کارفون‌ورهاوس در انگلستان آغاز شد.

در دهه 1980 که موبایل‌ها برای اولین بار عرضه شدند، به اندازه یک آجر بودند، چند هزار دلار قیمت داشتند و فقط تاجران ثروتمند و صاحبان مشاغل پردرآمد از آن‌ها استفاده می‌کردند. اما امروزه شما می‌توانید یک گوشی تلفن همراه را با قیمتی ارزان‌تر از یک فنجان قهوه خریداری کنید.

به گزارش تلگراف، کارفون‌ورهاوس که بزرگ‌ترین خرده‌فروش مستقل تلفن‌های همراه در اروپاست، به تازگی فروش ارزان‌ترین تلفن همراه را به قیمت 99 پنی (1670 تومان) آغاز کرده است.

چارلز داتسون بنیان‌گذار و رئیس کارفون‌ورهاوس در این باره گفت: «این ارزان‌ترین موبایلی است که تاکنون به فروش رفته است. ما از روز جمعه فروش آلکاتل OT-209 را در سراسر انگلستان آغاز کردیم. البته علی‌رغم قیمت بسیار پایین این تلفن‌های همراه، بعید می‌دانم در کریسمس امسال استقبال چشمگیری از آن‌ها صورت گیرد».

او ادامه داد: «این روزها اگر شما نتوانید با تلفن همراهتان به سایت‌های اجتماعی سری بزنید و ای‌میل خود را چک کنید، نباید انتظار فروش بالایی هم داشته باشید. اما به هر حال مشتری‌ها می‌توانند فقط با پرداخت 99 پنی برای یک گوشی همراه و 10 پوند (16700 تومان) برای خرید یک خط ارتباطی صاحب موبایل شوند».

آقای داتسون که صاحب 32.5 درصد از سهام کارفون است، پیش‌بینی کرد کریسمس امسال بازار تلفن‌های پیش‌پرداخت(pre- pay) منفجر خواهد شد چرا که قیمت تلفن‌های هوشمند و پیچیده هم‌چنان در حال کاهش است.

جنگنده‌های نسل ششم، بی‌سرنشین خواهند بود

اف-22 و اف-35 از تازه‌ترین جنگنده‌های ناوگان هوایی ایالات متحده هستند اما نیروی هوایی این کشور تلاش می‌کند تا سال 2030 جنگنده‌های فوق‌پیشرفته نسل ششم را با توانایی‌های منحصربه‌فرد، جایگزین آنها کند. 

 چند سالی بیشتر از ورود اف-22 به ناوگان هوایی ایالات متحده نمی‌گذرد و فناوری‌های به کار گرفته‌شده در اف-35 به مراتب پیچیده‌تر و جدیدتر هستند اما مطابق اعلام نیروی هوایی این کشور، احتمالا این دو جنگنده تا سال 2030 یا 2050 با نمونه‌هایی از نسل ششم جنگنده‌ها جایگزین خواهند شد.

به گزارش گیزمودو، نیروی هوایی این کشور خصوصیات متعددی را در اولویت طراحی و ساخت این جنگنده‌ها قرار داده است که از میان آنها می توان به توانایی‌های افزوده‌ای در زمینه قابلیت دسترسی، پایداری در کشف اهداف، مقاومت در برابر دشمن، آگاهی موقعیتی، یکپارچگی انسان و سیستم و اثرگذاری سلاح‌های به‌ کار گرفته‌شده اشاره کرد. این جنگنده‌ها بی‌سرنشین و رادارگریز خواهند بود و به سیستم‌های ضد‌عملیاتی مجهز خواهند شد.

طرح ارائه شده توسط بوئینگ

اولین مأموریت‌های نسل ششم جنگنده‌ها، اجرای قسمت‌هایی از عملیات دفاعی و تهاجمی خواهد بود که می‌تواند شامل دفاع هوایی و موشکی، ممانعت هوایی، پشتیبانی هوائی نزدیک و حملات الکترونیکی هوابرد با استفاده از قابلیت‌هایی مانند تجسس هوشمند و شناسایی توانایی‌ها باشد.

مطابق این برنامه 20 تا 40 ساله، با استفاده از سیستم‌های هوشمند و کنترل زمینی، جنگنده‌های آینده بی‌سرنشین خواهند بود. همین نکته باعث می‌شود قدرت مانور و دسترسی آنها به مراتب ساده‌تر شود، سرعت بیشتری داشته باشند و از سوی دیگر نظارت انسانی به شیوه عملکرد آنها تنها در نقطه‌ای امن و دور از درگیری‌ها انجام شود.

در این صورت خلبان می‌تواند به دور از استرس و احساس خطر از همان مهارت‌ها و توانایی‌هایی که داخل کابین داشته، استفاده کند و بخشی از عملیات را نیز به سیستم‌های هوشمند بسپارد.

در حال حاضر تنها شرکت بوئینگ دارد روی مدل‌هایی از این جنگنده‌ فوق‌پیشرفته کار می‌کند که نمونه‌ای از آنرا در تصویر مشاهده می‌کنید.