بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

با این تست روانشناسی شخصیت پنهانی‌تان را بشناسید




سوالات زیر را با دقت خوانده و با تمرکز پاسخ دهید، وقت زیادی برای پاسخ دادن به هر سوال صرف نکنید! در انتها مطابق جدول امتیازات خود را محاسبه کرده و شخصیت خود را بیشتر بشناسید. شما ویژگی هایی دارید که ممکن است خودتان هم از آن‌ها بی خبر باشید.

ادامه مطلب ...

بالاتـرین امکانـات پـروازی در ایـرباس A380

می توان حدس زد که با شنیدن کلمه ی "پرواز" چه به ذهن ما ایرانی ها می رسد. شاید تا اندازه ای خسته کننده و وحشتناک باشد شاید هم قدری ناامیدکننده که آیا سالم به خانه و زندگی مان برخواهیم گشت یا نه؛ مخصوصاً اگر پروازی بین قاره ای باشد که معمولاً اینگونه پروازها بیش از 10 ساعت زمان پروازی آنها خواهد بود. اما اگر قدری منطقی بیندیشیم خواهیم دید که در خیلی از جاهای دنیا چندان جایی برای نگرانی در مسافرت های هوایی و نشستن در هواپیما نیست خصوصا اینکه پرواز مورد نظر یک ایرباس A380 باشد.


ادامه مطلب ...

استفاده متفاوت از خمیردندان

از خمیر دندان برای تمیزشدن، سفید شدن، حذف لکه ها، بازیابی و محافظت از مینای دندان استفاده می شود. اما خمیردندان قابلیت های شگفتی در کنار تمیز کردن دندان های ما دارد. می توان باعث تسکین برخی دردها و خلاص شدن از شر لکه ها و بوی تند و بسیاری موارد دیگر بشود.
 

 
 
01) تسکین تحریک ناشی از گزش حشره ها ، زخم ها و تاول ها. ناراحتی های پوست ناشی از گزش حشره ها اغلب باعث خارش می شوند. یک قطره کوچک خمیر دندان بر روی نیش حشرات خارش و تورم را کاهش می دهد. همچنین با خشک کردن زخم ها و تاول ها باعث درمان سریع تر آنها می شود. در ادامه 14 استفاده دیگر را خواهید خواند …

ادامه مطلب ...

مرتب سازی فایل ها با حافظه یو اس بی ماژولار

شاید امروزه همراه نداشتن فلش و یا حافظه های جانبی، کمی عجیب به نظر برسد. همه ی ما از حافظه های یو اس بی در حجم و شکل های متنوع استفاده کرده ایم. میدانیم که هدف آنها راحتی در انتقال اطلاعات و حمل آسان داده ها است.

اما با این وجود، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای پیدا کردن گروه خاصی از اطلاعاتتان، فلش هایتان را زیر و رو کرده باشید. حتی حمل چند تا از آنها هم میتواند برایتان دردسر ساز باشد.

اما اینطور که به نظر میرسد با این ایده ی جدید، کار همه ی ما آسان تر می شود. این حافظه فلش با نام "یو اس پی آمیب ماژولار" به بهترین نحو شما را در مرتب کردن اطلاعات تان کمک میکند.

این وسیله از ترکیب چند فلش ساخته شده که با اتصال آنها به یکدیگر، در پایان یک فلش واحد خواهید داشت. میتوانید اطلاعات را روی هر کدام از آنها دسته بندی کنید و در صورت لزوم با جدا کردنشان از یکدیگر، از آنها به عنوان یو اس بی های مجزا استفاده کنید.

مثلا میتوانید یک فلش را به فیلمهایتان اختصاص دهید و از دیگری برای نگه داری موسیقی ها استفاده کنید. لازم نیست که نگران عکس هایتان باشید، میتوانید برای آنها نیز جای مخصوصی داشته باشید. با این اوصاف دیگر برای پیدا کردن آنها دچار زحمت نمی شوید.

اما این فعلا فقط در حد یک ایده و فکر است و اینکه تا چه حد بتواند به دنیای واقعیت پا بگذارد، مشخص نیست. البته فکر نمیکنم برای دنیای فناوری امروز کار مشکلی باشد.

شما دوست دارید یک دوجین حافظه فلش در جیب تان داشته باشید یا همان یکی را ترجیح می دهید؟

ساخت دوربینی که با سرعت نور تصویر برداری می کند


احتمالا تا به حال تصاویری که توسط دوربین های پرسرعت از اجسام متحرک گرفته شده اند را دیده اید. مثلا تصویری که با سرعت ده هزار فریم در ثانیه از یک گلوله در حال برخورد با یک سیب گرفته شده است. تصاویر جالب و شگفت انگیزی هستند و برنامه های تلویزیونی مختلفی هم به نشان دادن این تصاویر اختصاص داده شده اند.

حالا یک تیم در دانشگاه ام آی تی دوربینی ساخته اند که مرزهای سرعت در تصویر برداری را جابجا کرده است: یعنی با سرعت شاتر یک تریلیون در ثانیه! با چنین سرعتی آنها توانسته اند از نور در حال حرکت عکس برداری کنند و این به معنی یک قدم جدید است. حالا ما دوربینی داریم که می تواند با سرعت نور تصویر برداری کند.

در مدل آزمایشگاهی آنها می بینید، یک اشعه نور توسط لیزر تولید، از درون یک بطری عبور و توسط دروبین ثبت می شود. آنها به خوبی توانسته اند آزمایش خودش شان را صدها بار با موفقیت تکرار کنند. جالب است بدانید که آن اشعه نور که در تصویر و در ویدیو ارایه شده ، توسط لیزر برای ۱.۷۱ پیکوثانیه تولید شده است. هر پیکو ثانیه معادل یک تریلیونیوم ثانیه است!


کاربرد ها؟

دکتر راسکار سرپرست تیم می گوید اینکه ما بتوانیم حرکات نور را ثبت کنیم طیف جدیدی از قابلیت ها را در اختیارمان خواهد گذاشت. برای مثال از آنجایی که حالا می توانیم این حرکات را ثبت کنیم می توانیم از نور در پزشکی برای سونوگرافی استفاده کنیم (به جای استفاده از امواج صوتی) یا اینکه می توانیم منتظر ورود دستگاه های سی تی اسکن قابل حمل باشیم.

او می گوید تصور کنید که ده سال دیگر چنین قابلیتی را روی تلفن همراه تان داشته باشید. آن وقت می توانید با تلفن تان بفهمید که میوه ای که می خرید رسیده است یا نه. این سیستم به چشم شما اجازه می دهد چیزهایی را ببینید که تا به حال فقط از طریق نمودار ها و آمارهای ریاضی به آنها دسترسی داشتید. در عکاسی، طراحی و علوم دیگر شما به طیف جدیدی از اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد که تا به حال فقط با اعداد و ارقام آنها را به دست می آوردید. اما از این پس می توانید آنها را با چشم خودتان ببینید و این به معنی اکتشاف ها و پیشرفت های جدید علمی است که باید منتظرشان باشیم.

تصاویر جالب 360 درجه از همه جای دنیا

همه شما دوستان تاکنون حداقل یک تصویر پانوراما را دیده و حتما از آن لذت برده اید چون می توانید جزئیات بیشتری را در یک شات تنها ببینید. اما اگر شما می خواهید باز هم جزئیات بیشتری را در یک تصویر ببینید باید در جستجوی تصاویر 360 درجه باشید. گروه سایت AirPano کاری شگفت انگیز انجام داده اند، کاری از نشان از خلاقیت و هنرمندی آنها در زمینه تصویرسازی دارد. شما را دعوت می کنم که این 24 تصویر 360 درجه باورنکردنی را ببینید و لذت ببرید ...
 

برای لود شدن تصاویر اصلی روی عکس ها کلیک کنید


آبشار ایگوآزو در مرز برزیل و آرژانتین

ادامه مطلب ...

برج های کج معروف دنیا

به ویژه در ساختمان های بلند، وقتی ساختمان بر روی یک محل نه چندان محکم بنا شود این اتفاق خواهد افتاد. ساختمان شروع به کج شدن می کند و هر سال زاویه آن بیشتر و بیشتر می شود و هرچند ممکن است قرن ها زمان ببرد اما در نهایت در صورتی که تلاشی جدی برای ثبات آن انجام نشود فرو خواهد ریخت. اینها مسائلی هستند که در مورد این 11 برج اتفاق افتاده است.

ادامه مطلب ...

مردم‌ کشورهای ‌مختلف دنیا صبحانه چه‌می‌خورند؟

صبحانه ایرانی: معمولا در ایران صبحانه با انواع نان و کره و مربا است. در ایران میتوانید به عنوان صبحانه از حلیم استفاده کنید که مخلوطی از گندم دارچین کره و گوشتهای تکه شده است . در ایران از املت هم به عنوان صبحانه استفاده میکنند .

ادامه مطلب ...

کوچه آدامسی

کوچه آدامسی واقع در سنلوییس ایالت واشینگتن آمریکا با دیوارهای پوشیده از آدامس، شهرت خاصی پیدا کرده است و به مکانی توریستی تبدیل گشته. این کوچه در مرکز سن لویس قرار دارد، سن لویس دهکده ایست ساحلی که در جاده ی بین لوس آنجلس و سانفرانسیسکو قرار گرفته است.

وقتی پا به داخل این کوچه میگذارید، ناخوداگاه منظره دیوارهای پوشیده از آدامس شما را به سوی خود جلب میکند. دیوارهای هر دو سوی کوچه از آدامس های بادکنکی جویده شده پوشیده شده است. دیوارهای این کوچه ۴٫۶ متر ارتفاع دارند و طول کوچه نیز ۲۱ متر هست.


ادامه مطلب ...

تنها دختر ایرانی موتورسوار دیوار مرگ !

نگار مدنی، تنها دختر موتورسوار دیوار مرگ ایران، از سن ۶ سالگی موتورسواری می‌کند.















فوایـد گـاو بـودن !


معلمی از دانش آموزانش خواست "فواید گاو بودن" را بنویسند و نوشته ای که در زیر می خوانید تمام و کمال انشای آن دانش آموز است:

با سلام خدمت معلم عزیزم و عرض تشکر از زحمات بی دریغ اولیاء و مربیان مدرسه که در تربیت ما بسیار زحمت میکشند و اگر آنها نبودند معلوم نبود ما الان کجا بودیم.
اکنون قلم به دست میگیرم و انشای خود را آغاز می کنم.
البته واضح و مبرهن است که اگر به اطراف خود بنگریم در می یابیم که گاو بودن فواید زیادی دارد.
من مقداری در این مورد فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که مهمترین فایده ی گاو بودن این است که آدم دیگر آدم نیست. بلکه گاو است.
هرچند که نتیجه گیری باید در آخر انشاء باشد.
بیایید یک لحظه فکر کنیم که ما گاویم. ببینیم چقدر گاو بودن فایده دارد.
مثلا در مورد همین ازدواج که این همه الان دارند راجع به آن برنامه هزار راه رفته و نرفته و برگشته درست می کنند.
هیچ گاو مادری نگران ترشیده شدن گوساله اش نیست.
همچنین ناراحت نیست اگر فردا پسرش زن برد، عروسش پسرش را از چنگش در می آورد.
وقتی گاوی که پدر خانواده است میخواهد دخترش را شوهر دهد، نگران جهیزیه اش نیست.
نگران نیست که بین فامیل و همسایه آبرو دارند. مجبور نیست به خاطر این که پول جهاز دخترش را تهیه نماید برای صاحبش زمین اضافه شخم بزند، یا بدتر از آن پاچه خواری کند.
گوساله های ماده مجبور نیستند که با هزار دوز و کلک دل گوساله های نر را به دست بیاورند تا به خواستگاریشان بیایند، چون آنها آنقدر گاو هستند که به خواستگاری آنها بروند، از طرفی هیچ گوساله ماده ای نمیگوید که فعلا قصد ازدواج ندارد و میخواهد ادامه تحصیل دهد. تازه وقتی هم که عروسی می کنند اینهمه بیا برو، بعله برون، خواستگاری، مهریه، نامزدی، زیر لفظی، حنا بندان، عروسی، پاتختی، روتختی، زیر تختی، ماه عسل، و زبونم لال طلاق و طلاق کشی و... ندارند.

ادامه مطلب ...

عجیـب ترین پـشت بـام های دنیـا !


دانمارک : زمین بازی بر روی پشت بام

یک شرکت مهندسی دانمارکی این زمین بازی بسیار جالب را در یکی از پرجمعیت ترین محله های کپنهاگ طراحی کرده است. این زمین بازی بر بالای ۳ پنت هاوس قرار گرفته و محل بسیار مناسبی برای بچه های شجاع و جسور و البته والدین نگران آنها است. بازدید کنندگان علاوه بر بازی می توانند از روی یک سکوی مخصوص منظره ی شهر را تماشا کنند و یا از یک باربیکیو در فضای باز لذت ببرند. هر چند ممکن است ارتفاع حصاری که دور تا دور این پارک را فرا گرفته کم باشد و باعث نگرانی والدین شود ولی کودکانی که چنین فضایی را تجربه می کنند در آینده نسبت به مردم عادی افرادی ماجراجو و با اعتماد به نفس خواهند بود.

ادامه مطلب ...

همه چیز در مورد آمــــازون !




همگی با وب‌سایت آمازون (Amazon.com) تا حدودی آشنا هستید. آمازون (Amazon) یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی‌ است که در سال ۱۹۹۴ در سیاتل واشینگتن توسط جف بزوس (Jeff Bezos) تأسیس شد. این وب‌گاه در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه برخط کتاب کار خود را آغاز کرد. آمازون هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش و همینطور محصولات نو و یا دست‌دوم را از طریق اینترنت عرضه می‌کند. هم اکنون، این شرکت کتاب خوان های الکترونیکی نیز تولید می کند که این سری محصولات دارای مشتریان فراوانی در سرتاسر دنیاست. شرکت آمازون بیشترین درصد فروش را در بین فروشگاه های اینترنت دارد. دلیل موفقت این شرکت استفاده از Affiliate Marketing یا همکاری در فروش بوده است که باعث شده تعداد فراوانی کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود.

شکل گیری آمازون از کجا شروع شد

وقتی جف بزوس وارد دانشکاه شد و شروع به مطالعهٔ فیزیک کرد، اما بلافاصله به رشتهٔ مورد علاقهٔ خود یعنی علوم کامپیوتر و مهندسی برق وارد شد و سرانجام در این رشته فارغ التحصیل شد. جف پس از اتمام تحصیالاتش در چندین شرکت شروع به کار کرد، شرکت فیتل یکی از این شرکت‌ها بود که بر روی پیاده سازی شبکه‌های کامپیوتری فعالیت می‌کرد و بعد از آن وارد شرکت کامپیوتری SHAW شد. اما این مشاغل با رویای کودکی جف فاصلهٔ بسیاری داشت. در این دوران بود که ایده‌ای در ذهن وی شکل گرفت و همزمان با آن توجهش به رشد بی نظیر شبکهٔ جهانی وب معطوف شد. او در کمال تعجب دید که رشد استفاده از اینترنت در سال ۱۹۹۴ نسبت به سال قبل ۲۳ برابر شده است!



ادامه مطلب ...

172 نکته از واقعه جانسوز و 72 شهید کربلا



واقعه کربلا تنها یک بار در طول تاریخ اتفاق افتاد، اما این رویداد بی‌نظیر و مسائل قبل و بعد از آن را افراد مختلفی نقل و روایت کرده اند، به همین دلیل برخی از اطلاعات و آمارها با یکدیگر تفاوت دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، با استفاده از آمار می توان هر موضوع یا حادثه ای را دقیق تر بیان کرد تا افراد نیز آن را بهتر درک کنند؛ نقش آمار در ارائه سیمای روشنتر از هر موضوع و حادثه، غیر قابل انکار است. به دلیل آنکه بعضی از مطالب آماری، زمانی و مکانی، حادثه کربلا را گویا تر می سازد، ۱۷۲ نکته از این واقعه جانسوز و ۷۲ شهید کربلا بیان می شود:

خصوصیات منطقه عملیاتی کربلای ۶۱ هجری

1. واقعه کربلا نزدیک رودخانه دجله و فرات اتفاق افتاده است 2. دجله در سمت چپ و فرات در سمت راست کربلاست 3. از نظر آب و هوایی در منطقه خشک و گرم عراق قرار گرفته و در ضلع شمال شرقی ایران قرار دارد و در جنوب غربی حجاز واقع شده است 4. منطقه رملی و نیمه جنگلی است 5. در حاشیه نهرعلقمه، نخلستانی قرار دارد 6. دارای تپه ماهور و پستی و بلندیهای بسیار است 7. نهر علقمه از فرات منشعب شده و در نزدیکی اردوگاه حسینی قرار دارد 8. موسم تابستان با گرمای مخصوص منطقه همراه است 9. کربلا در حاشیه فرات و قبرستان یهود قرار گرفته است 10. از نظر اهمیت جغرافیایی، نقطه کور، منزوی و فراموش شده، فاقد هر گونه امتیاز و اهمیت ویژه سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی در آن دوران است.

خصوصیات حرکت زمینی سید الشهدا(ع)

1. عقب نشینی تاکتیکی در زمان غیر قابل پیش بینی 2. بهره گیری از زمین برای ایجاد جنگ روانی 3. انتخاب کمیت زمین برای به دست گرفتن ابتکارعمل در جنگ 4. در اختیار گرفتن زمان و سلب آن از دشمن
5. ایجاد توازن دفاعی 6. تجزیه نیرو و تغییر جهت دشمن به سمت ضعف 7. به هم زدن نظم تشکیلاتی و ایجاد تغییر در قرارگاه جنگی دشمن ۸. سلب اختیار از دشمن و به دست گرفتن ابتکار حرکت 9. اخلال در سیستم تصمیم گیری فرماندهان نظامی 10. به دست گرفتن ابتکار عمل در زمین 11. به موضع انفعالی کشیدن دشمن 12. استفاده از پوشش طبیعی و تصنعی زمین و بهره گیری از آن برای استتار و اختفاء
13. جلوگیری از تمرکز قوا هنگام حمله دشمن و ایجاد فاصله جغرافیایی بین فرماندهی، تدارکات و ارتباطات 14. ایجاد شتابزدگی در تصمیم گیری نظامی و کندی در عمل دشمن 15. سلب هر گونه بهره گیری استراتژیک از زمین (از دشمن) 16. افزایش محدودیت در میدان عمل و کاهش شدید میزان کارآیی دشمن 17. تعیین جهت حمله و نوع آرایش جنگی دشمن به وسیله زمین 18. به دست گرفتن ابتکار عمل در سازماندهی و تجدید سازمان از لحاظ کیفی و کمی 19. تعیین نوع بهره وری از برای دشمن به صورت مطلوب 20. موضع گیری و آرایش مطلوب در دفع حمله 21. احراز آمادگی در هر شرایطی تا هر زمان و سلب آمادگی از دشمن به وسیله زمین 22. بدون حرکت و صرف انرژی، آرایش دشمن را برای چند ساعت به صورت جنگ روانی برهم زد.

ادامه مطلب ...

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران برگزار شد

مجسمه های جدید تهران در راه اند ...!


سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران با حضور دانشجویان هنرهای تجسمی و مجسمه سازان نقاط مختلف جهان دیروز در محوطه برج میلاد تهران برگزار شد. دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران گفت: نمادی با عنوان انقلاب به زودی در میدان انقلاب نصب می شود و نصب مجمسه‌های سنگی در میادین پایتخت در دستور کار این سمپوزیوم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی موسوی روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت سومین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران در برج میلاد برگزار شد، در خصوص برگزاری این سمپوزیوم با اشاره به اینکه حدود نه ماه پیش جلسات شورای سیاست گزاری این سمپوزیوم راه اندازی شد و ماحصل آن تدوین ضوابط و شرایط برگزاری سمپوزیوم بود، اظهار کرد: هنرمندان این سمپوزیوم نیز در فراخوانی که اوایل تابستان اعلام و مهلت ثبت نام آن تا 15 مرداد ماه بود، به دو بخش دانشجویی و بخش اصلی دعوت شدند.

وی ادامه داد: 250 هنرمند از این فراخوان استقبال کردند که نهایتا 12 هنرمند ایرانی به بخش اصلی و 10 دانشجو در قسمت دانشجویی سمپوزیوم راه یافتند و علاوه بر آن یک نفر هنرمند ایرانی به دلیل وجود سابقه و پیش کسوت بودن به عنوان هنرمند مدعو در این سمپوزیوم حضور یافته است که این هنرمند، ناصر هوشمند وزیری است.

دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران اضافه کرد: پنج هنرمند خارجی نیز از کشورهای ژاپن، سوریه، گرجستان، سوئد و ترکیه در این سمپوزیوم شرکت کردند و به طور کلی 28 هنرمند در این سمپوزیوم حضور یافته و تا 10 آذر ماه 28 اثر ایجاد می شود که در نظر داریم این آثار را در پارک های سطح شهر با توجه به تطابق آنها با موضوعات شهری نصب کنیم.




ادامه مطلب ...