بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

10 نکته مهم درباره خوابیدن


سلامت نیوز :خواب‌ها مى‌توانند جالب، هیجان‌انگیز، وحشتناک و یا صرفاً عجیب و غریب و غیرعادى باشند. در این ایمیل با ١٠ واقعیت درباره خواب که توسط پژوهشگران کشف شده است آشنا مى‌شویم.



١- همه خواب مى‌بینند
مردها خواب مى‌بینند. زن‌ها خواب مى‌بینند. حتى بچه‌ها خواب مى‌بینند. همه ما خواب مى‌بینیم، حتى کسانى که ادعا مى‌کنند که خواب نمى‌بینند هم خواب مى‌بینند. در واقع، پژوهشگران دریافته‌اند که افراد معمولاً هر شب چند بار خواب مى‌بینند که هر کدام بین ٥ تا ٢٠ دقیقه طول مى‌کشد. بنابراین، در یک طول عمر معمولى، افراد به طور میانگین شش سال را صرف خواب دیدن مى‌کنند!

ادامه مطلب ...

تبلت 10‪.‬1 اینچی لنوو با نام IdeaPad P1 معرفی شد

Lenovo IdeaPad Tablet P1



این تبلت نارنجی خوش رنگ، محصول جدیدی است از شرکت لنوو برای کسانی که نمی توانند تا از راه رسیدن ویندوز 8 برای تبلت ها صبر کنند و دوست دارند تبلت شان سیستم عامل ویندوز 7 داشته باشد. ‏

«ایدیا پد پی 1» نمایشگر 10‪.‬1 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 دارد و به پردازشگر 1‪.‬5GHz اینتل مجهز است. 2 گیگابایت رم DDR2 آن را همراهی می کنند و حافظه ای 64 گیگابایتی از نوع SSD روی آن قرار گرفته است. بلوتوث، وای-فای، 3G و البته پورت یو اس بی هم فراموش نشده. ‏


ادامه مطلب ...

اپل مک بوک ایر و مک مینی جدید را روانه بازار کرد

مکبوک ایر جدید با پردازشگر سندی بریج اینتل قدرتمند تر شده است

اپل سعی می کند تا محصولاتش را در زمان بندی های یک ساله آپدیت کند، ولی این نظم را چند وقتی است بر هم زده و مک بوک ایر را پس از ۹ ماه آپدیت کرده، تا نازکترین لپ تاپش از بازار PC عقب نماند. ‏

نسل جدید مک بوک های ایر مجهز به پردازنده های Sandy Bridge شرکت اینتل، پورت پر سرعت تاندربولت و روشنایی زیر کیبورد می باشند. این لپ تاپ های باریک همانند نسل قدیمی به دو دسته ۱۱ و ۱۳ اینچی تقسیم می شوند، که مدل های عمومی آنها با رم ۲ گیگابایت برای ایرهای ۱۱ اینچی و رم ۴ گیگابایت برای ایرهای ۱۳ اینچی عرضه خواهند شد. ‏

این لپ تاپ ها به خاطر وجود SSD از سرعت نسبی خوبی برخوردارند و شما می توانید آنها را در مدل های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی خریداری کنید. ‏

ادامه مطلب ...

کباب مخـصوص خلیج فارس

مواد اولیه:
گوشت راسته گوسفند - 400 گرم
پیاز متوسط - دو عدد
فلفل - به میزان لازم
جعفری خرد شده - 100 گرم
زرشک - 100 گرم
گردو - در صورت تمایل


طرز تهیه:
گوشت را چرخ کرده، سایر مواد را به آن اضافه و به سیخ می‌کشیم. لازم به ذکر است که چربی گوشت نباید زیاد باشد. پس از آن سیخ را بر روی آتش قرار می‌دهیم تا بپزد. این غذا مخصوص شام اهالی جنوب کشور می‌باشد که بدون برنج سرو می‌شود.

 

طرز تهیه بال مرغ کارائیب

 

 

مواد لازم

فلفل قرمز تند = ١ عدد
سویا سس = ۴/١ فنجان
عسل = ۴/١ فنجان
شکر قهوه ای = ۴/١ فنجان
شکر معمولی = ٢ ق س
تخم رازیانه = ٢ ق چ
فلفل سیاه = ١ ق س (در صورت دلخواه می توان مقدار آن را کم کرد)
ادویه مخصوص کارئیب (allspice یا همان فلفل جامائیکایی) = ٢ ق س (در مورد طعم ادویه و جایگزین آن توضیح میدهم)
آویشن = ٢ ق چ
پودر زنجبیل = ١ ق چ
سیر خرد شده = ۴ حبه
پیازچه خرد شده = ۴ عدد
سرکه سیب = ۴/١ فنجان
آبلیمو = ۴/١ فنجان
آب پرتقال = ۴/١ فنجان
بال مرغ = ۵/٢ الی ٣ کیلو

طرز تهیه

ادامه مطلب ...

دلمه کباب




این غذا جزء غذاهای سنتی هلند است و افراد سالخورده هلندی، هفته‌ای یک بار این دلمه را برای اعضای خانواده خود تهیه می‌کنند.

مواد لازم:
کلم‌برگ سفید و قرمز دو عدد
آب گوشت دو لیوان
گوشت چرخ‌کرده 400 گرم
کره 50 گرم
خرده‌های نان ساندویچ 80 گرم
پیاز سرخ شده دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

ادامه مطلب ...

گران ترین غذاهای دنیا !


1. زعفران یکی از گران ترین اقلام غذایی جهان است. برای تهیه نیم کیلو زعفران باید از 50 تا 70 هزار گل زعفران استفاده کرد، یعنی حدوداً یک زمین فوتبال گل! قیمت خرده فروشی زعفران در جهان بسته به نوع از 1100 تا 11000 دلار به ازاء هر کیلوگرم متغیر است. زعفران در ایران هم قیمت بالایی دارد. قیمت هر کیلو زعفران از دو میلیون تومان تجاوز می کند.



 

ادامه مطلب ...

افراد شاغل صبح‌ها ورزش نکنند

به دلیل تخلیه انرژی هنگام ورزش صبحگاهی بهتر است افراد شاغل برنامه ورزشی خود را برای عصرها تنظیم کنند.

سه نسل: اگر ورزش بیش از ۲۰ دقیقه یا نیم ساعت به صورت شدید ادامه یابد خود به خود باعث تخلیفه انرژی ۵۰۰ تا هزار کالری در افراد می‌شود که این امر می‌تواند برای شاغلان در آغاز برنامه‌های شغلی مشکلاتی ایجاد کند.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت: به دلیل تخلیه انرژی هنگام ورزش صبحگاهی بهتر است افراد شاغل برنامه ورزشی خود را برای عصرها تنظیم کنند.

ادامه مطلب ...

زنده شدن نوزاد مرده با نوازش مادر

 

یک نوزاد نارس در استرالیا که به گفته پزشکان مرده بود پس از آنکه مورد نوازشهای مادر قرار گرفت زنده شد. والدین این نوزاد با شور و شوق از این معجزه شگفت انگیز یاد می کنند.

این زوج جوان که کیت و دیوید اوگ نام دارند در سیدنی استرالیا زندگی می کنند. 5 ماه پیش کیت که هفتمین ماه بارداری خود را پشت سر می گذاشت به بیمارستان منتقل شد و دوقلوهای وی به نامهای جیمی و امیلی نارس متولد شدند. اما جیمی که در لحظه تولد تنها کمی بیش از 900 گرم وزن داشت پس از چند دقیقه مرد.

پزشکان این خبر را به والدین آن اعلام کردند اما کیت و دیوید خواستند که چند لحظه ای نوزاد را در آغوش خود نگه دارند.

پس از گذشت دو ساعت که جیمی در آغوش مادر بود و مادر نام آن را صدا می کرد اولین علائم حیات را از خود نشان داد. این زوج جوان بلافاصله به پزشکان اطلاع دادند و آنها پس از انجام معایناتی واکنشهای طبیعی عصبی نوزاد را تائید کردند

براساس گزارش دیلی میل، در این لحظه کیت تصمیم گرفت چند قطره شیر را روی لبهای نوزاد بریزد و این کار را تا زمانی که نوزاد بیدار شد ادامه داد و سرانجام این نوزاد پس از دو ساعت بدون هیچ گونه علائم حیاتی، زندگی خود را آغاز کرد و برای اولین بار نفس کشید.


ادامه مطلب ...

بوسه‌ی زنان ژاپن بر جام قهرمانی فوتبال جهان

فینال ششمین دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال زنان میان تیم‌هایی برگزار شد که تنها شماری از کارشناسان انتظار راهیابی آنان به پیکار نهایی را داشتند: آمریکا و ژاپن. داوری دیدار نهایی را بابیانه اشتاین‌هاوس از آلمان بر عهده داشت که یکی از بهترین داوران این دوره از مسابقات محسوب می‌شد.
آمریکاییان که در مرحله‌ی نیمه‌نهایی از سد فرانسه گذشته بودند، نیمه نخست را توفانی آغاز کردند. ۳۰ ثانیه از آغاز بازی نگذشته بود که لورن چینی، ملی‌پوش آمریکا در پی حرکتی انفرادی فرصتی خوب را برای گشودن دروازه ژاپن از دست داد. او در دقیقه هشت نیز شوتی مهیب روانه دروازه ژاپن کرد که با فاصله‌ای کم از روی تیر دروازه گذشت.

 

ادامه مطلب ...

چینی ها چطور لاغر میمانند؟

اقبال شیوه‌های درمانی طب مکمل در جهان موجب شده تا مردم برای درمان چاقی و به دست آوردن تناسب اندام هم دست به دامن درمانگران طب‌های مکمل و جایگزین شوند؛ خوشبختانه این شیوه‌های درمانی به دلیل تاثیر درمانی موثر و ثباتی که دارند، این روزها یکی از شیوه‌های درمانی پرطرفدار جهان برای درمان چاقی و اضافه وزن محسوب می‌شود که حداقل عوارض جانبی را برای بیمار به همراه دارد. طب سوزنی چین یکی از این شیوه‌هاست که تاثیرات پایدار و ماندگاری در درمان اضافه وزن و چاقی به‌صورت عمومی و موضعی دارد.

 

ادامه مطلب ...

۱۰ قابلیت عجیب فلش USB

اگر تا به حال از حافظه‌های فلش تنها برای ذخیره سازی اطلاعات و به عنوان یک انبار دیجیتال استفاده می کردید، سخت در اشتباهید. این ابزار بندانگشتی کارکردهای مفید دیگری هم دارند که نباید از آنها غفلت کنید.

** اجرای نسخه‌های پرتابل برنامه های مختلف

حافظه های فلش در کنار ذخیره سازی انواع اطلاعات برای اجرای نسخه های پرتابل یا قابل حمل برنامه های مختلف هم قابل استفاده هستند. برنامه هایی که نیاز به نصب ندارند و تنها با یک کلیک از روی حافظه های فلش اجرا می شوند.

یکی از انواع این برنامه ها که بسیار کاربردی است اوپن آفیس نام دارد. این برنامه تمامی امکانات برنامه آفیس مایکروسافت را در خود دارد.همچنین نباید از نسخه های پرتابل مرورگرهایی مانند فایرفاکس و تاندربرد غفلت کرد که به ترتیب برای مرور وب و تبادل ایمیل به کار می روند. وقتی امکانات مجموعه آفیس با این دو برنامه ترکیب شود، بخش اعظم نیازهای اداری و تجاری هم رفع می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های پرتابل قابل نصب بر روی حافظه های فلش می توانید به آدرس PortableApps.com مراجعه کنید.

ادامه مطلب ...

نقاشی‌های زیبا با مضمون دوران کودکی

در روزگاری که بهانه های بسیار برای گریستن داریم ،
شرم خندیدن، به مضحکه هممیهنان‌مان را بر خود نپسندیم.
کار سختی نیست نشنیدن، نخواندن و نگفتن لطیفه های توهین آمیز...
با اراده جمعی این عادت زشت را به ضدارزش تبدیل کنیم.
رخشان بنی اعتماد

 

ادامه مطلب ...

هفت ابزار برای آتش افروزی

فصل تابستان معمولا با گردش و سفرهای کوتاه و بلند به نقاط مختلف همراه است. اگر هم اهل طبیعت گردی، کوهنوردی و فعالیت های اینچنینی باشید، حتما می دانید که به همراه داشتن وسیله مناسب برای روشن کردن آتش از ضروریات کوله پشتی شما است. از طرفی هم احتمالا همه شما تجربه جعبه کبریت خیس خورده و نم کشیده را داشته اید و می دانید چه دردسر بزرگ و غیرمنتظره ای است.


در ادامه مطلب به هفت ابزار مفید می پردازیم که در هر شرایط آب و هوایی برای تان آتش مناسبی فراهم می کنند.


ادامه مطلب ...

دو تلفن اندرویدی جدید از ال جی: Optimus Pro و Optimus Net


اپتیموس پرو و اپتیموس نت

شرکت ال جی دو تلفن هوشمند جدید با اندروید Gingerbread معرفی کرده است. تلفن Optimus Pro و دارای کیبرد فیزیکی است و نمایشگری لمسی ۲.۸ اینچی دارد و در سه رنگ ارایه می شود. ال جی امیدوار است کیبرد این تلفن کاربران توییتر را ترغیب به خریدن اش بکند تا بتوانند با سرعت بیشتری توییت بکنند. چرا که ویجت های توییتر و فیسبوک را درصفحه خانگی تلفن قرار داده است. ‏

ادامه مطلب ...

پرداخت الکترونیک تمام نیازهای آنلاین شما با ایفایندر

ایفایندر

تبلیغات می خواهید آنتی ویروس جدید بخرید اما به خاطر مشکلات پرداخت الکترونیک قادر به تبادل مالی نیستید. امکان خرید اپلیکیشن مورد علاقه تان برای آیفون را هم ندارید. این تازه شروع مشکلات است. متاسفانه در ایران دسترسی بسیار سخت به پرداخت های الکترونیک و به خصوص برای سرویس های خارجی یکی از دردسرهای بزرگ کاربران محسوب می شود. ‏

سایت ایفایندر ‏ آمده تا مشکل شما را برای بسیاری از پرداخت های اینترنتی حل کند. این سایت کار پرداخت برای سرویس های مختلف اینترنتی مانند خرید هاست، خرید نرم افزارهای مختلف و حتی بعضی سرویس های داخلی را برایتان انجام می دهد. ‏

این سایت ‏ در حال حاضر جامعترین فروشگاه آنلاین خدمات و محصولات مجازی به حساب می آید. برای شروع می توانید سری به ‏ صفحه اول سایت ‏ بزنید تا با سرویس های مختلف اش آشنا بشوید. شاید یک اکانت یک ماهه 4shared برای دانلود گرفتید. ‏

از مجموعه سایت های خاورزمین

نقشه شهرهای بزرگ دنیا از زاویه کاربران شبکه های اجتماعی

استفاده از توییتر و فلیکر در نیویورک

این تصویر در نگاه اول یک عکس ماهواره ای به نظر میرسد که در شب گرفته شده و روشنایی های شهر نیویورک را نشان می دهد. اما این عکس نتیجه یک کار تحقیقاتی است که نشان می دهد مردم شهر نیویورک چگونه از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. نقاط رنگی روی تصویر نشان دهنده میزان استفاده کاربران از دو شبکه اجتماعی فلیکر و توییتر است. ‏

نقاط آبی ارسال ها به توییتر و نقاط نارنجی رنگ ارسال ها به فلیکر را نشان میدهد. نقاط سفید هم نشان دهنده استفاده مشترک از هر دو سرویس فلیکر و توییتر است. اما کار آقای اریک فیشر محدود به شهر نیویورک نبوده است. در ادامه مطلب می توانید برخی شهر های بزرگ و کل دنیا را از نظر استفاده از شبکه های اجتماعی ببینید. ‏

ادامه مطلب ...